MammaDilla Skrevet 31. desember 2006 #1 Skrevet 31. desember 2006 Har mye ødem i hender, håndledd og ankler. Og nå er det begynt å klø så vanvittig.. Akkurat som et saftig kleggestikk.. Det nærmest brenner av kløe på overgangen ankel og fotblad, og i hendene mine. Hendene er stortsett dovnet inn, men klør allikevel.. Men det er kun de plassene som klør da.. har 3 og 1/2 uke igjen til termin...
tinka73 Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 Hvis du klør i håndflatene og under fotsålene så bør du få det sjekket opp. Det tas da blodprøve som sjekker leververdier og gallesyre. Jeg fikk gjort dette i forrige uke fordi jeg klødde noe infernalsk over hele kroppen, inkludert håndflater og fotsåler. Nyere forskning viser at en spesiell type svangerskapskløe kan i værste tilfelle være skadelig for fosteret. Ring føden og spør for sikkerhetsskyld!
MammaDilla Skrevet 31. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2006 hmmm... Jeg skal til jordmor på onsdag. Så jeg får ta det opp med henne da. Klør jo egentlig ikke ujnder foten. Bare rundt ankelen og i leddene på hendene..
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #4 Skrevet 31. desember 2006 Syns du skal ta kontakt med lege/sykehus i morgen. Ring fødeavdelingen og fortell om det. Jeg har svangerskapskløe og har vært innlagt i romjula, tar medisiner og fått sprøyte. Dersom det er svangerskapskløe er det vanlig at de setter igang fødsel i uke 37-38, og ikke lenge til du er der. Mange jordmødre og leger som ikke kjenner til svangerskapskløe og de alvorlige følgene dette kan få for fosteret. Jeg klør over hele meg, må ikke klø under føtter og inni hender for at du skal ha dette her. Jordmor kan ikke ta blodprøver så ikke vent til time hos henne. Det er iallefall mitt synspunkt. Kom deg til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå