Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan reglene er for lærere? Vi avspaserer jo en god del i sommer"ferien" vår, blir dette endel av permisjonstiden? Det er jo urettferdig siden vi jobber så mye ellers i året! Eller får vi denne avspasseringen i tillegg til vanlig permisjonstid? Håper noen kan hjelpe meg....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7599812-mammapermisjon-for-l%C3%A6rere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, du faar bare 1 maaned overfoert som ferie. naar skal du ut i permisjon da? jeg venter min foerste i slutten av april! :) men det begynner allerede aa bli veldig slitsom aa jobbe 100%, laereryrket er mye tyngre enn jeg hadde forestilt meg.

Ferien vår er i juli, resten er avspasering. Du kan ta ut ferien(som alle andre) under permisjonen,da får du forlenget den med fire uker. Det har jeg gjort:) Avspaseringen får du jo fordi du jobber 45 timersuker(med hjemmearbeid) - den overtiden har du jo ikke når du går hjemme, så ordningen er helt rimelig:)

Hei og takk for svar. Men jeg skjønner fremdeles ikke noe... Jeg jobber jo 45 t/u nå mens jeg er gravid og har opparbeidet meg rett til avspassering. Skal jeg ikke se noe til disse timene jeg da? Ferien er jo grei (juli), det er jo ikke den jeg avspasserer. Jeg avspasserer i juni og i august, jeg mener jeg bør få disse dagene i tillegg til permisjonstiden min! (Ellers har jeg jo jobbet gratis mange timer i uken hele året...) Kanskje jeg har misforstått helt... Venter 22. april, og synes det begynner å bli slitsomt å jobbe, men trives jo veldig godt med elevene og da...

Jeg går selv ut i permisjon i februar. Da vil jeg jo ikke få avspaseringen fra dette året i sommer, men jeg er ikke tilbake før i februar neste år, og da vil jeg likevell få full avspasering i 2008. Da går det "opp i opp". Det blir ikke helt rett om du velger 100% dekning, men det er ikke mye om å gjøre.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...