Gå til innhold

Ella-79 (ny...)


ventende...FØDEKLAR

Anbefalte innlegg

Hei:))

Ikke så mye nytt her i går`n.Nyttårsaften i dag og greier.Vi skal absolutt ingenting...Litt deilig,men egentlig også veldig kjedelig!!!

Skal dere noe gøy idag da?

På gravidfronten er det heller ikke stort nytt,er mye sint og irritert- det er jo ikke så gøy.Klarer ikke kontrollere det heller,så det er vel hormonenes skyld.Får håpe det gir seg snart.

Nå er det ikke mange dagene til ultralyden heller....grøsssssss!!!!!

 

Veldig kjedelig innlegg dette,men som du da skjønner har det da ikke skjedd stort å fortelle om...he,he:)

 

Godt nyttår og ha en super kveld:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hå:)

 

Artig med et innlegg selv om det ikke er noe nytt da:)

Har nesten akkurat stått opp her...Ble ikke sååå sent i natt heller, var vel i sen rundt to, så det var da ikke ille:) Vi var hos min svigerinne og bror, spiste en deilig kalkunmiddag:) Stille og rolig egentlig, de har tre barn, så det var vel mest gøy for de tenker jeg. De ventet sååå på at rakettene skulle gå i været...(jeg hater alt slikt...blir såå redd) Tenk om noen skulle fått den i øyet eller lignende da,uff,nei, skulle fint klart meg uten de rakettene du...:)

Så det ble vel til at jeg sto å kjeftet på mannfolka for uvettig skyting(selv om det IKKE var det:)...he,he...Men,men, et år til neste gang!:)

Formen i dag er grei, bittelitt småkvalm, men det er fordi det er gått en stund siden siste måltid;) Litt juice og knekkebrød nå så går det såå bra atte:) 6+6 i dag da,godt det går fremover, selv om det går veeeldig sakte. Men, vi må kose oss med spiren og tro at dette går såå bra,og det skal det gjøre:)

Håper kvelden var fin for dere i går da,også får du ha et riktig så godt nyttår, som jeg håper vi hører masse,masse fra hverandre i tiden som kommer:)

 

Klemer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy new year...trallala....

 

Tja kvelden igår var lik alle andre kvelder egentlig.Satt nå i sofaen å glodde på en film.Var ute å kikket kl.24.00,men det var også alt!!

Ja,tiden går treigt ja.Jeg skulle jo egentlig nyte dette her jeg da,siden det mest sannsynlig er siste gang jeg går gravid.Har ikke tenkt meg flere enn 2 barn.Men jeg nyter det vel mer etterhvert som man blir litt tryggere på at det går bra:)

Hvordan er matlysten din egentlig?

Jeg kunne ha spist meg ihjel tror jeg.Kjennes ikke ut som om det er noe bunn i meg.Masse mat,og potetgull og smågodt hver kveld...uff.Jeg er i vanlig tilstand "ei tynn lita flis",men det blir vel sånn dette svangerskapet som da jeg gikk med datteren min.....-opp 21 kg.Ja,ja,det gikk jo bort igjen da....,he,he.

Imorgen er det jobb igjen da.Skal bli litt godt også egentlig,da får man fylt dagene med litt annet enn å gå hjemme å vase.Da går liksom ukene litt fortere.Og det er jo akkuratt det man vil:)))))

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen:)

 

matlyst??? oi,oi... Jeg spiser,spise,spiser og spiser. Og etterpå spiser jeg litt igjen..konstant sulten, mest på salte ting da.. rare greier du.. Litt uggen i kroppen er jeg og, men matlysten er det ingenting i veien med:))))

Fyser på noe hele tiden utenom målttidene..men jeg tenkte å være veldig flink,men det har begynt svært dårlig gitt...:)

Men orker ikke gå opp sååå altfor mye, men må nok regne med det, skal det fortsette slik..Er liksom en unnskyldning til å bare ete og ete nå.....:) Må nok prøve å bevege meg litt nå, gå turer og slikt..derfor er det godt at helligdagene nå er over, og hverdagen starter igjen, det beste det synes jeg:) Når var UL du skulle på? det blir jo sååå spenennde ;)) Du må si i fra da;)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:))

 

Angrer på at jeg sa at det skulle bli godt å komme tilbake på jobb....-for det var det ikke.Det var rett og slett drit kjedelig....huff!!!

Kos å se igjen kollegaer selvfølgelig,men...

Var på ultralyd idag,det var et fint øyeblikk.Hjertet banket så fint atte:))))) Så det kjempegodt også.Fikk et lite bilde med meg også:)))) De beregnet meg til 7+0,så da får jeg gå ut fra det.Mere nøyaktig finner de ikke ut før den obligatoriske ultralyden.

Gjett hva jeg gjør nå?????

 

Jeg SPISER!!!!!! Her går druer,sjokolade,chilinøtter og brus ned på høykant:)) Har innsett at jeg ikke klarer å skjerpe meg.Tok på meg en bukse jeg ikke har hatt på meg på en stund,og den strammet bra rundt livet ja....Ikke dårlig å ha lagt på seg allerede i uke 7.He,he:)))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:))))

 

Sååå moro at UL gikk fint, og at hjertet banket! Du var 7+0 i går altså?? Artig, det var jo jeg også:)))))

Det henger vel fremme dette bildet nå da tenker jeg,kanskje på kjøleskapet...he,he...?:=) Jeg også ville sett om hjertet banket på min lille spire....

Men,men,det kommer da den tid:) Uff...har vært så dårlig på jobben i dag og i går, småkvalm hele tiden, og svimmel...Merkelig, jeg har en matlyst som ikke ligner noe!! Spiser HELE tiden, og gjør jeg ikke det, så føler jeg meg kvalm med en gang,hjelper å spise... Uffameien, har gått opp1,5 kg allerede...håper det er fordi jeg er oppblåst da... Får faktisk ikke igjen knappene på noen av olabuksene mine...:(

Skulle ikke være mulig å legge sååå på seg vel..er jo tidlig da..

Men du,dette blir koselig, termin på samme dag, og like langt på veg(sånn ca i hvertfall:)

Ja, da blir det spennende fremover for oss da, håper alt går bra med oss begge to:)))) Det skal det bare gjøre!!!:))

Vet det er altfor tidlig å si, men går dette svangerskapet bra, så har jeg en stterrrkkk følelse på at det er en guttepjokk som plopper ut i august..merkelig det der, men den følelsen har jeg hatt alle disse ukene her..:) Blir moro å se da, på UL(hvis alt går bra frem til da så klart...) MÅ vel vite kjønnet da?? Er jo så nysgjerrig på dette mennesket som bor i magen min...

Visste du at du fikk ei jente sist? Skal du vite hvilket kjønn det er nå da...?

 

Klemmer fra meg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He,he....må trekke på smilebåndet nå gitt.Ikke nok med at vi er helt like i uker og termin,men jeg gikk på vekta istad og jeg har gått opp 1,5 kg jeg og:))) Og magen min ser ut som om den er gravid i 4-5 mnd.Det er helt sykt!!! Folk som ser den får nesten hakeslepp.

Ja,vi visste vi fikk jente sist.Jeg ble såååå glad for jeg hadde et så sterkt ønske om en datter først.Har ingen god forklaring på det men...Vi skal nok vite det denne gangen også,er så nysjerrig jeg.Blir skuffet hvis de ikke klarer å se det.Mannen ønsker en jente til,mens for meg er det det samme.Hadde vært praktisk med en jente til pga alt vi har av jenteting + rosa klær!!! Men blir det en gutt hadde det vært gøy det og:) Er så spent på om det nye barnet får de samme trekkene som datteren min,eller om det blir helt annerledes.Er jo mange søsken som ikke ligner i det hele tatt!!

Og du,det er nok ganske mange som legger på seg mye tidlig.Da jeg gikk med datteren min hadde jeg gått opp over 4 kg allerede i uke 8-9.Ser ikke ut til at det blir fullt så ille denne gangen,men at jeg kommer til å passere 15 kg totalt er jeg helt sikker på.(var 21 kg sist)

 

Klemmer igjen:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gooood kveld i stuen:))

 

JA,DA var jeg en liten tur innom her igjen...artig,artig:) Like moro ver gang:)

Ja,disse kiloene altså,de kommer bare de..ikke så godt å gjøre noe med det, vi får da det som det kommer..MEN;jeg får ikke igjen noen av buksene mine, så tror jeg må begynne å gå i treningsbukser..litt tidlig å investere i mamma-bukser enda synes jeg...Kunne gått naken hele dagen jeg,best det, alt strammer og er ubehgelig...he,he..men det kan jo ikke tippe helt for meg heller da..men maten da..jeg spiser oss nesten ut av huset, mannen blir gal,han ser rart på meg her jeg sitter og lesser mat i meg..nam,nam:)))

Ja,når det gjelder det å se kjønnet, så håper jeg babyen ligger slik til at vi ser det tydelig..hadde vært veldig praktisk å få vite det da:)

Men du, brukte du lang tid på å gå ned de 21 kg etter du fødte datteren din da...? Gjorde du noe spesielt eller...? nysgjerrig jeg vetu..har bare ikke lyst til at det som evt kommer på nå, skal bli der i ettertid:)=)

Jeg veier 61 kg nå, og er 169 høy. Egentlig ville jeg veid 57 kg (før graviditeten da...), det er min idealvekt,trives best med det!!

men i høst har det blitt mye stillesitting gitt:) Og godteri dagen lang...

Sitter å stapper i meg superchips nå, en pose hver kveld...:/

Så du har stor mage du og? Jøsses,jeg ser også ut som jeg skulle vært fire-fem måneder på veg...Men det er jo bare hormonene da, som gjør at tarmene blir oppblåste..Men jeg går å stryker på disse "tarmene" jeg da...hi,hi:)))

Hvordan var fødselen med datteren din da? Unnskyld hvis jeg spør for mye altså,da sier du bare i fra:)))

 

Klemmer fra "hol-til-hælene"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du:))))

 

Bare spør i vei,så svarer jeg så godt jeg kan.Det er jo det som er så bra her,man kan jo spørre om hva som helst.

Vet liksom ikke helt om jeg hadde en lett/medium/hard fødsel.Jeg har jo bare gjort det den ene gangen,så jeg har ingenting å sammenligne med:) Kan kanskje gi et bedre svar på det etter en fødsel til,men...

Veene startet dagen før termin,ringte føden,men de hadde ikke plass til meg så jeg fikk holde meg hjemme litt til.Veene var så av og på så jeg gadd ikke ringe tilbake.Rakk å få med meg en jordmorkontroll samme dag,og hun mente det var falsk alarm og satt opp en time neste uke.For å gjøre en lang historie kort...-kom tilslutt på sykehuset med 8 cm åpning.Hun ble født på formiddagen dagen etter termin,så jeg holdt på totalt 2 døgn!!!Hadde ikke noe form for smertestillende,og det er jeg litt stolt over:)) Ble bare sydd litt,og det merket jeg ikke noe særlig til.Da var jeg så glad jeg var ferdig at da dreit jeg i det meste.Smerter er det liksom ikke vits å nevne,for det oppleves uansett forskjellig:))

Og så var det de 21 kg da,he,he...

Er 161 høy og veide 49 før graviditet.Det var lettere å gå over meg enn å gå rundt for å si det sånn,he,he:))) Men 16 kg forsvant på 4 uker,de siste 5 kg satt hardere,de ble sittende nesten 1 år.Men de var borte innen jeg var tilbake i jobb.Etter å ha jobbet en stund ble jeg enda tynnere,så jeg har lenge ligget å vippet mellom 45-47 kg.

Det er helt utrolig at de ble borte egentlig.Ikke ammet jeg,ikke trente jeg og jeg spiste som før.Eneste var at jeg gikk mye turer etterhvert.

Så jeg er egentlig ikke bekymret for at det ikke skal gå bort denne gangen heller,men det er jo ikke akkuratt kult mens det står på da.Jeg ble så forvandlet av alle kiloene,så jeg så helt merkelig ut.En venninne jeg ikke hadde sett på en stund kjente meg ikke igjen engang!!!

Men selv om man ser og føler seg helt jævlig en periode av livet, så får man jo en utrolig flott premie da:)))))

 

Ja,dette ble langt og veldig bla-bla-bla,men det tåler du vel...

 

Klemmer:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Leeenge sia sist nå,he,he... Har jobbet hele helgen, så den har gått unna du:) Artig å lese din historie da:) Moro,moro...:)

Men jeg må si at i går kveld så fikk jeg en merkelig følelse...ja, på at noe ikke er som det skal..er i grunn redd for MA.. Og i dag når jeg våknet, så var liksom hele graviditetsfølelsen borte...dette er vel ikke helt normalt?? Pleier å være uvel på morgenen jeg, men i dag var jeg så pigg som jeg ikke har vært på leeenge gitt...hmm..rare greier.. Men,det er ikke så mye jeg får gjort med ting..Må jo bare vente å se.. Om det skulle være en MA (vet det høres hysterisk ut altså...:), kommer jeg til å begynne å blø snart da...? Eller få magesmerter?Eller hva...?

Sorry for et syte innlegg på morgenen altså, ikke meningen det altså...

Men du da? Hvordan går det med deg?

 

Klemmer igjen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)))

 

Helt greit med syting....,jeg syter jo jeg også!!! Masse faktisk.....

Tror nok alt er fint med deg.Jeg har jo nesten ikke hatt noe gravidfølelse/tegn på graviditet i det hele tatt,det har egentlig begynt å komme mer siste dagene.Stikninger i magen(spes på jobb),trøtt og ømme pupper.

Vet det er mange som sier at tegnene forsvinner,for så å komme tilbake.Alt er sikkert helt fint,du får heller prøve å kose deg med at du føler deg bedre.Men vet det er vanskelig...-jeg er ekspert på å tro at alt går galt.Jobber virkelig med meg selv for å tenke positivt:)

Men hvis det er en MA er det håpløst å si noe som helst egentlig!Alt jeg vet er det jeg opplevde selv.Jeg hadde ingen smerter,kjente ikke at noe var annerledes,og begynte bare helt plutserlig å blø.Da hadde bebisen min vært død i mange uker alt.Det derre MA-MONSTERET er skummelt.

Men dette skjer jo ikke med oss da,nei,nei,nei:)))))))Vi skal ha fine friske babyer i august vi jo:)))

 

Stoooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:))) Og god morgen:)) Får skrive litt før jeg drar på jobb snart tenker jeg:))

Takk for støttende ord, det hjelper veeldig det..:) Vært kvalm igjen i dag, så får håpe det er som det skal,har ikke tenkt så mye på det siden jeg skrev det innlegget:) Det som skjer det skjer..er i grunn ganske realist, så det går så bra så:) Nyter det så lenge alt er bra jeg:)

Har voondt i puppene da,men det har jeg hatt hele tiden..spesielt om nettene,rare greier du.. 8 uker på oss i morgen da,jiiiippi,det blir bra tenker jeg:) Faren for exu er relativt liten ihvertfall,he,he..:)

Men,men,4 laaange uker igjen til nyheten kan sprekke liksom...Har du fortalt det til mange enda..Kun ei veninne og mannen som vet det her i kretsen:) Noen på jobb vet det da, da det er myyye jeg ikke kan gjøre på jobb, med tanke på røntgen og slikt.. Håper å klare å holde meg til den 12 uken er over (om alt går bra da:)..Men jeg er jo bare såååååå oppblåst i magen, så tarmene mine står rett ut, så slik sett, så ser jeg jo veeeldig gravid ut da.. og må gå i andre bukser, litt "løse" bukser, da de jeg har ikke passer mer,får jo ikke igjen knappene..uff.uff:))

håper formen din er bra, så snakkes vi strax igjen:))

 

Klem,klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...