Gå til innhold

jeg er smokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min lille baby på 4 mnd vil ikke ta narresmokk. Vi forsøkte sånn rundt 3 ukers alderen, men da ble hun bare rasende. Har forsøkt litt nå og da, men nå begynner jeg å savne smokken... Min lille vil nemlig aller helst puppes i søvn... Dersom jeg putter i smokken forsøker hun bare å tygge på den eller bare spytte den ut. Hun suger heller ikke på fingrende, hun tygger på hendene hele dagen, men tror jeg er fordi det klør på gommene.... Noen som har noen tips? Er det forsent med smokken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, det er ikke for seint med smokken, men har du klart deg så lenge uten ville jeg personlig ha drøyd med den, men det er min mening. Kanskje hun kan få noe annet å bite i? Biteringer? Eller er det søvnen som er problemet?

Skrevet

Har du prøvd forskjellige smokker?

Skrevet

Hun har diverse biteringer, men det er søvnen som er problemet. Hun må enten bæres eller puppes i søvn....

Skrevet

Har prøvd minst 5-6 forskjellige typer....

Skrevet

Min første tok ikke smokk før hun var 3mnd. men hun måtte bæres/bysses i søvn til hun var 7-8mnd. mener jeg å huske, ved 9mnd. alderen "fant hun søvnen selv" Så dette varierer vel fra baby til baby, de finner ut av det tilslutt ;) Men snokken er grei å ha på natten syns jeg, når hun våknet var det bare å putte i snokken så sovnet hun igjen...

Skrevet

Her ville ikke Lucas heller ha smokk, eller tommel. Han har bestandig sovnet av seg selv, men av og til sovner han på puppen ennå. Synes det er ok så lenge han ikke ligger der i timesvis:) Hvor lenge må hun puppes da? Har du prøvd med kosedyr/koseklut? Lucas har en koseape med lange armer og bein som han tygger på nå og da:)

Blir bestandig glad når han ser den i senga.

Skrevet

Har du prøvd å bytte ut puppen med smokken raskt (når babyen virker som om hun ikke spiser- bare sutter)?

Skrevet

Jenta vår var 12 uker da hun tok smokken og hadde vi prøvd hver dag siden hun var født!!! hun ble mye roligere og sovnet bedre etter hun tok smokken.hun brukte også meg som smokk før det.............

Skrevet

Oda tok ikke smokken før hun var over 5 mnd, til da var jeg smokk og hun måtte puppes i søvn. Noen sier at de har hatt malt på smokken og gitt henne, men Oda godtok bare smokken en dag (vi ble ganske overrasket for i hvertfall jeg hadde gitt opp, det var samboeren som gav henne smokken den dagen hun fant ut at den var god å ha alikevel).

Gir du henne dentinox? det hjelper så det ikke klør sånn i gommene.

Så nei dere trenger ikke å gi opp smokken enda:-)

Skrevet

Hei

Babyen min ville heller ikke ta smukk men jeg fikk et tips som fungerte veldig bra. Kjøpte Avent smukk med sånn ring som jeg knyttet fast ei kosefille/gulpefille i. Hadde noen dråper morsmelk på denne slik at hun kjente igjen lukta. Dyttet inn smukken og la filla litt rundt munnen hennes slik at hun kjente lukta av morsmelk. Hun tok smukken med en gang og har brukt den siden. Da var hun rundt 3 uker og nå er hun 3,5 måned.

Lykke til!

Skrevet

Nei, hun har ikke noe klut, men jeg har vurdert det. Pleier å bære henne i et elastisk bæresjal, og hun sutter på kanten... Tenkte å lage noen kosekluter i samme stoff...Tror det kunne funket. Det varier hvor lenge hun må puppes. Alt fra 10 min til nesten 30 min...

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve det! Takk for rådet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...