LilleMalin♀♂♂ Skrevet 31. desember 2006 #1 Skrevet 31. desember 2006 Jeg har ei jente på 4,5 mnd som er veldig interessert i hva pappan eller jeg spiser og drikker. Jeg fullammer og hun veier over 8 kg, så jeg er ikke redd for om hun får i seg nok. Det jeg lurer på er om det er vanlig å gi litt grønnsaksmos eller liknende selvom barnet ikke har nådd de anbefalte 6 månedene?
Hoppetussa Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 Du kan gjerne gi henne smaksprøver, men så lenge du har nok melk trenger hun ikke å få fast føde som et eget måltid. Men veldig fint om hun venner seg til smakene! Også regner jeg med at du vet hva spebarn ikke bør få av fast føde. Regner med at det står noe om det inne på matportalen.no? Noen som har en nettside med oversikt?
Luni og go'gutten =) Skrevet 31. desember 2006 #3 Skrevet 31. desember 2006 Hallo ) Gutten min er 5,5 mnd i dag, og i dag fikk han sin første smaksprøve på grøt ) Bare en liten teskje, og han syns det var kjempegodt ) Han veier nesten 7,5 kg, så jeg er ikke redd for at han får i seg for lite mm heller, men jeg følte selv det var greit å gi han en smak nå. Særlig siden han er som jenta di, interessert i hva vi spiser. Jeg ga han grøten etter å ha ammet kl 12 i dag, siden det bare var en smak lot jeg han amme begge brystene først. Jeg bare pumpet litt av det ene brystet mens han sugde på det første, slik at jeg hadde litt å blande i grøten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå