Gå til innhold

Kan jeg drikke hostesaft??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt usikker... man skal jo holde seg unna nesespray bl.a.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sjekke opp alle legemidler i Norge på www.felleskatalogen.no

Skrevet

Jeg var hos legen etter å ha hostet i et par uker for en tid tilbake. Hun ga meg faktisk Cosylan (på resept) dette ovverrasket meg man hun sa at det var dene eneste som hjalp og at jeg skulle begrense det til en liten dose før leggetid slik at jeg fikk sove. Utifra dette tror jeg det er helt trygt å ta litt hostesaft. Les på pakningsvedlegget, der står det ofte hvorvidt man skal endre dose dersom man er gravid.

Håper dette tok deg litt nærmere:-)

Skrevet

Har bare noe som heter Guasol... står i pakningsvedlegget at "ingen uheldige skader påvist foster..."

Skrevet

Hvis det ikke står noe i pakningsvedlegget om at du ikke kan ta det, er det nok trygt. Men du trenger selvfølgelig ikke helle innpå unødvendig masse bare for moro skyld ;)

Skrevet

Du bør ikke ta cosylan i slutten av svangerskapet. Dette fordi cosylan inneholder morfin, som går rett gjennom morkaka og kan virke beroligende på barnet. Lite lurt hvis det skulle skje en fødsel :)

Skrevet

Forresten, så er det bare noen nesesprayer man ikke skal ta mens andre er trygge mens man er gravide (så lenge man ikke overskrider anbefalt dose, akkurat som alle andre)

Skrevet

Den kjenner jeg ikke til, men vil anta at "allt med måte" er et godt prinsipp. I tillegg bør det hjelpe deg å drikke masse vann og bygge litt opp ekstra under hodet når du skal legge deg. Dersom det er typisk hoste som kommer av kløe i halsen kan du jo sette til livs litt iskrem, det kurerer nok ingenting men lindrer litt og smaker godt

God bedring!

Skrevet

åhh, ja iskrem sier jeg ikke nei takk til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...