Gå til innhold

Hvor mye sover deres baby (ca. 5-6 måneder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

og har dere faste soverutiner i løpet av dagen? Sover de da i sengen eller et annet sted?

Skrevet

Min sover rundt 2,5 timer fordelt på tre lurer på dagen dvs 10.30, 13 og 17. Han sover i senga si eller i vogna. Legger seg kl 19 og ammer fortsatt et par ganger i løpet av natta.

Skrevet

Sovner mellom 19.00 og 20.00, og sover i 10 timer om natten, med ett måltid ca halvveis gjennom natten. Våkner mellom 05.00 og 06.00. på morgen (da er jeg trøtt) Får mat rundt seks og sover en time til. Så en formiddagslur og en ettermiddagslur på dagen, tilsammen ca 4 timer. Kan være fem den ene dagen og tre den andre, men blir nesten alltid 14 timer i døgnet i gjennomsnitt.

Skrevet

5,5 mnd er mitt lille troll..

Vi begynner nå å få ganske så fast leggetid på ca 19-19.30, litt avhengig av den siste luren.

Når hun legger seg da, sover hun til ca 1-2 får pupp, sover til 5-6 får pupp også står opp mellom 7 og 7.30

På dagen er det bare rot :) hehe, men hun må sove når hun har vært oppe ca 2 timer og da sover hun alt fra 1/2 time til 2 timer... De er da fordelt på 2-3 lurer..

Hun sover i vogna på dagen, men nå prøver vi senga på dagen også.. Hun sover i senga si på natta, men ikke gjort det på dagen enda..

Skrevet

Det ser da ut som vi har det ganske likt og at det er ganske normalt :-)

Skrevet

Hehe, dette snur jo så fort :o)

Men nå om dagen er det følgende; legger seg ca 20-20.30 om kvelden, sover til mellom 00-02 (vært litt forkjøla+vaksine, så litt ustabil om dagen), får pupp, våkner igjen rundt 04, får pupp, våkner igjen 05.30-06, kommer opp i senga vår for pupp, står opp mellom 7 og 8. Har en lur på ca 45 min i 10-tiden, sover igjen ca 14.30-15, kan da sove opptil 2 timer.

I antall timer ligger han på 13-14 tenker jeg. Og han sover bare i senga si, vi prøvde å legge han i vogge i stua men fant ut tidlig at han er veldig var.

Skrevet

Tulla vår er 6 mnd,og hun sover ca 1/2-1 time mellom hvert måltid.på dagen sover hun i vippestolen,dn er ho glad i,men når vi går tur sover hun jo mere,sover i sengen bare om natten,d har ho gjort fra første stund,og hun sover hele natten,fra 21.30-08.30ca.

Skrevet

Tulla sover ett par små dupper hver dag. Noen ganger 2 timer andre ganger 30 minutter. Ingen spes rutiner. Hun er hypersosial så de dagene vi har besøk er hun våken mens dagen etter sover hun mer =0). Sover hele natta uten mat det har hun gjort siden hun var 2 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...