Gå til innhold

sliter du med kvalme?


kokko

Anbefalte innlegg

Et råd jeg fikk av min lege var å kjøpe slike sjøsyke armbånd på helsekost.. de hjelper mot svangerskapskvalme også.... Jeg har slete med kvalme helt til uke 24 og så fikk jeg kjøpt meg slike bånd på helsekosten... og jeg har ikke vært kvalm eller brekt meg siden jeg tok dem på... de koster 249 på helsekosten....

 

Dette er bare et lite råd som jeg fikk.. og som hjalp meg kjempe masse. de hjalp også min venninde som også sleit med ekstrem kvalme....

 

løp og kjøp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt slike mot reisesyke i 3 år, og nå mot svangerskapskvalme. De tar toppen av kvalmen, men dessverre ikke alt for meg. Men hadde ikke overlevd uten!

Andre tips: spis ofte!

Går det mer enn 2 timer mellom hver gang jeg spiser kaster jeg opp.

Ellers gleder jeg meg veldig til den dagen jeg våkner og kvalmen er borte!

 

På enkelte apotek koster de forresten bare 150,- og på hurtigruta koster de 100,-

Billig og bra investering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter noe helt utrolig med kvalme. Har kjøpt sea bands, spiser ofte, prøvd ingefær.... Ingenting hjelper. Kaster opp en god del også. Nå vurderer jeg sterkt å gå til legen å få noe kvalmestillende, det må jo finnes noe som vi gravide kan spise????

Er utrolig slitsomt å være kvalm hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk stikkpiller som heter stemetil mot kvalme, men det først etter at jeg ble innlagt på sykehus. De hjelper masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk afipran stikkpille når jeg ble lagt inn på sykehuset... de bruker jeg fortsatt 3 ganger om dagen.. stemitil funket ikke på meg...

prøvde en dag uten kvalmstillende nå (var gått tom) å det ble rene helvete.. trodde faktisk jeg måtte inn på sykehuset igjen.. men ble litt bedre dagen etter med afipran igjen.. kaster fortsatt opp ,men holder kroppen min litt mer i sjakk............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På det meste kastet jeg opp 15 ganger per dag. Fikk problemer med å sette i meg intravnøs næring fordi jeg var så sterkt dehydrert. Gikk ned 8 kilo på en kropp som var slank fra før. Anbefaler at du hører med lege før du lar det gå så langt at du må innlegges. Ikke gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Alviola2spirer*i*magen

Jeg prøvde også en dag uten piller, det gikk heller dårlig her også. Har du noen anelse om hvor lenge vi kan ta disse pillene?

Er du kommet langt av gårde? Er selv i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke sikker.. men fikk 2 bokser med 50 stikkpiller i hver, så regner med at jeg hvertfall kan bruke de.. tenkte å spørre legen når jeg skal dit neste gang... syntes det er litt ekkelt å ta så mye piller, men fikk de jo på sykehuset, så kan jo ikke være farlig for barnet.... klarer meg hvertfall ikke uten... uff, vet hvordan du har det snehvit =/

jeg er 11+4 i dag...ser ikke lys i tunnelen ennå.. hehe... rart noen må slite så sterkt.. men vi får bare holde ut.. hvor lenge var du innlagt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble innlagt den 13. desember, men da kunne jeg nesten ikke stå på bena selv. Skulle egentlig vært på sykehuset til over jul, men jeg nektet å være der i jula... Har en liten en på snart 2 som jeg måtte hjem til.

 

Ligger en dag bak deg, tror jeg er 11+3:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro på sykehuset før det gikk så galt med meg....var helt ødelagt, men var bare 5uker på vei eller 7, husker ikke jeg.. var litt slov i den perioden.. uff.. syntes synd på deg.. vanskelig og slitsomt å bygge seg opp igjen når det har gått så langt... håper det har gått bra med deg i julen da, og at du er frisk nok til å holde deg hjemme... spfaen og dataen redder dagene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sånne armband men de strammer sånn at det er nesten litt vondt å ha dem på.. skal det være slik eller har jeg de for høyt oppe. det sto du skal ha 3fingrer fra handen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som hjelper for meg er Postafen reisesyketabletter - har prøvd alt annet....kaster opp likevel, men er litt bedre. Har i allefall unngått innleggelse denne gangen....men har det ganske jævlig:o( Får trøste meg med at det var verre sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...