Gå til innhold

sår bak ørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille gullet har blitt sår bak ørene. har vel blitt det for jeg ikke har vært flink nok til å tørke henne bak ørene. må bli flinkere til det nå... men hvordan skal jeg få henne til å bli bra der igjen??? har kjøpt pudder, men er det noe annet jeg f.eks kan smøre på eller noe????

Råd?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sliter med det samme. Vasker og tørker godt morgen og kveld før jeg smører på a-creme kjøpt på apoteket. Det fungerer for oss hvis jeg husker å ta ørene ved hvert morgen og kveldsstell:-)

Skrevet

Zinksalve er fint å bruke.Den tørker jo inn:)

Skrevet

hvis du ammer kan du sprute på mm :-)

ellers hender jeg spruter på ceridal lipolotion- den reparerer og tilfører fuktighet.

Skrevet

min hadde også det, og det viste seg å være eksem. Kan høre på helsestasjon, eller kjøpe en mild kortisonsalve på apotek.

Skrevet

Hei mamma til mariell!

Min lille frøken er også sår bak ørene. Jeg ilte til med mm og det som bedre er til jeg fant ut at det var gulp som hadde lagt seg der.. Æsj.. Det renner visst fint ned bak ørene i løpet av natten uten at mamma´n merker det. Det gikk bedre da jeg begynte å vaske med q-tips når hun satt på stellebordet, gjerne etter bading. Da fikk jeg det ekle ordentlig bort, så tørket jeg med klut og ny tørr q-tips før jeg smurte litt Weleda stellesalve. Det er ikke blitt helt bra, hun gulper jo jevnt og trutt og det er fine folder å lagres i der.. Kanskje dette kan hjelpe deg?

Skrevet

min har også det. det viste seg å være atopisk eksem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...