Gå til innhold

jeg klør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nær termin og klør en del i huda. Ikke slik uutholdelig kløe, men fortsatt plagsomt. Andre som klør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonendringene i kroppen gjør at vi blir tørrere enn vanlig, noe som gir seg utslag i kløe - selv om huden ikke nødvendigvis SER særlig tørr ut. Et godt råd er å bruke olje i dusjen, og smøre med fuktighetskrem et par-tre ganger om dagen. Det hjelper faktisk litt hos meg i hvert fall :)

Skrevet

Det kan være farlig å klø så sent i svangerskapet. Jeg ble innlagt i romjula pga det, og skal mest sanns. settes i gang i uke 38. Gå til legen å få tatt blodprøver. Er lever- og gallesyreverdiene dine for høye kan det være aktuelt å sette i gang fødselen pga.fare for fosteret. Siden du ikke klør så voldsomt er det sikkert ikke noe alvorlig, men du bør uansett sjekke det opp.

Skrevet

Kløe som symptom på svangerskapsforgiftning eller for høye galle- leversyreverdier kommer gjerne inni hendene og føttene. Men jeg er enig med Tokka - det er ikke verre enn å be legen ta et par enkle blodprøver, det vises heldigvis veldig fort i blodet om kløen er symptom på noe mer alvorlig enn bare hormonendringer i huden :)

Skrevet

hei

jeg hadde svangerskapskløe og ble satt igang pga dette.

jeg klødde mest på leggene så legen trodde først at det ikke var svangerskapkløe, men tok blodprøver for å være helt sikker og prøven viste forhøyet gallesyre.

jeg gikk på kontroll på sykehuset i 3 uker før de bestemte seg å sette meg i gang da de bare høyere og medisin virket ikke.

så hvis jeg var deg så villet jeg nok ta kontakt med legen å få tatt blodprøver fordi dem på sykehuset sa til meg at man kan klø andre plasser enn inne i hendene og under føttene når man har svangerskapkløe.

Skrevet

Hei Inger 30. Har ikke vært inne på en stund, men snakket jo med deg før fødselen om dette her. Når satte de deg igang? Gallesyreverdiene mine hadde sunket til 10 på fredag etter at jeg har gått på ursofalk i over en uke, og fått steroidsprøyte. Var ved godt mot i går, men nå klør jeg like intenst igjen. Skal ta nye prøver onsdag. Hvor mye var gallesyreverdiene dine når de satte deg igang? De sier de uansett vil sette meg igang i uke 38, selv om verdiene har stabilisert seg da. Hvordan gikk fødselen? Gratulerer så mye forresten!:)

Skrevet

hei!

på den siste kontrollen så var verdien på 38 og det var i uke 37+3 så da ble det bestemt at dem skulle sette meg igang 5 dager etter.

jeg fikk 4 gel men de måtte ta vannet til slutt da det ikke var noe virkning etter gel og da var det over på 2 timer.

alt gikk fint og vi koser oss masse nå.

Skrevet

Ok, det høres bra ut. Jeg vet ikke om jeg orker å holde ut til uke 38 med denne kløen, men..... Gallesyreverdiene har jo gått ned etter jeg startet på ursofalk og fått steroidsprøyte,men klør like mye. Skuffende. Skal klare å holde ut til jeg er i uke 37, men ikke noe særlig lenger enn det.

Gratulerer så mye igjen iallefall. Dere må ha en fortreffelig nyttårsaften, og et fantastisk nytt år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...