Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #1 Skrevet 31. desember 2006 Er det noen av dere som har barn som absolutt ikke leker for seg selv? Vår sønn på snart 3 år leker ALDRI for seg selv. Han skal alltid ha med en av oss på rommet sitt. Når vi sier han kan ta med leker ut i stuen og leke der, må alltid en av oss leke sammen med han. Han kjeder seg utrolig fort og leker med en ting maks i to minutter. Er dette vanlig? Nå skal det sies at han er en veldig utendørsgutt som elsker å være ute. Det er ikke alltid forholdene ligger til rette for det og da må vi leke inne, men det gjør han ikke alene. Han er ellers en super gutt. Blid og fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 HÆH? Kan ikke huske å ha skrevet dette innlegget, men det høres veldig ut som gutten vår ;-) Er snodige greier ja, ute kan han holde på i timesvis, men inne? Niks, da MÅ vi være med!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Gutten min på snart 2år er helt lik. Han var veldig flink til å leke alene frem til han begynte i barnehagen. Nå som han er vant til lekekamerater og barnehagepersonell er han lite aktiv alene. Han liker gjerne å tegne, men ellers kjeder han seg lett inne. Vil alltid ha mamma eller pappa med. Det nytter ikke at jeg sitter i sofaen og han skal leke alene på gulvet- jeg må også leke på gulvet. Slitsomt...... Har prøvd å ikke leke med ham, men synst jo synd på gutten. Han vil jo bare leke med meg:) Men om det er normalt vet jeg ikke. Håper noen har gode råd til oss.
camilla^ Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Sleit litt med samme problem med mi eldste. Men etter hun ble storesøster, og måtte stille seg lit lenger bak i køen av og til begynte hun smått å bli flinkere til å leke med seg selv. Med en liten som stadig skulle ammes, ble jeg mye sittende i sofaen. Så vi flyttet masse leker ut i stua slik at hun alltid hadde noe å leke med. Jeg kunne sitte i sofaen, prate og "leke" med henne, selv om jeg ikke leka. Og i ledige stunder laget vi hus under bordet osv osv. Slik at hun kunne sitte og småpusle litt når jeg måtte trå til med lillesøster igjen. Vi har hatt god virkning med slik bakeklokke (om dere skjønner hva jeg mener, husker ikke hva de heter nå. men de en brir på så ringer de når tiden er inne.) Har ikke brukt denne ang leking, men når vi skal noe og slikt. Hun har masa hull i hodet vårt, så da fungerte klokka fint. Når den ringte var tiden inne, og masingen forsvant fort. Så det hadde gått ann å prøve å bruke dette. Sette den på littt først, slik at det ikke blir for kjedelig. Begynne bare med 5min evt eller 10 min så de skjønner prinsippet. Si at når du har leka alene til klokka ringer, skal jeg leke litt med deg. Og så stille klokka lengre og lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå