meg og jentene Skrevet 31. desember 2006 #1 Skrevet 31. desember 2006 Min baby er tre og en halv mnd. Den siste måneden har jeg fått mer og mer problemer med å amme henne og hun har heller villet ha flaske (noen ganger med morsmelk, andre ganger med nan). Dette har fungert greit, inntil de siste dagene. Hun virker nå uinteressert i flaska også! Drikker bare litte grann til hvert måltid. I går spiste hun så lite at jeg regnet med hun ville ta det igjen om natta, men neida, hun sov faktisk 7 timer i strekk. (pleier å sove mellom 4 og 7 timer i strekk). Og da hun våkna og jeg skulle mate henne drakk hun bare noen få minutter fra den ene puppen (pleier å ta begge på natta), og deretter bare så hun på meg og smilte og "snakket" lenge og høyt, for deretter å sovne igjen. Og imorges igjen, ville bare ha bitte litte grann.... Hva er dette? Hva skal jeg gjøre? Hun virker frisk og fornøyd ellers. Veldig takknemmelig hvis noen har noe å si om dette.
-carina- Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 Babyer blir mye mer effektive til å spise etter hvert. Så om de brukte lang tid på å spise før, kan de bruke kortere tid nå. Gutten min spiser seg mett på 2-3 minutter (5 mnd). Og så kan det hende at hun har øket melkemengden din, slik at hun blir mett av mengden i en pupp.... Og så er det også sånn at babyer får bedre syn rundt 3,5 mnd, de har ikke like god tid til å spise lenger. Det er for mye spennende å se på. Men så lenge hun virker fornøyd, så får hun helt sikkert nok mat. Hun sier sikkert ifra om hun behøver mer mat... )
meg og jentene Skrevet 31. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2006 Ja, du har sikkert rett når det gjelder ammingen, at de blir mer effektive. Men jeg ser jo hvor lite hun drikker når jeg gir fra flaske. Det meste hun har spist de siste dagene fra flaske er 100 ml av gangen, men ofte bare 40-50 ml, er ikke dette litt lite?
-carina- Skrevet 31. desember 2006 #4 Skrevet 31. desember 2006 Jeg har i hvert fall veldig tro på at de sier ifra dersom de er sultne. Tror også de spiser litt ujevnt, uten at jeg har egen erfaring. Jeg "bare" ammer, så jeg vet ikke helt hvor mye gutten min spiser. Tror nok du kan stole på at hun får nok så lenge hun er fornøyd. Jeg mener å ha hørt som en tommelfinger-regel at barn spiser 150 ml pr kg kroppsvekt. Men som sagt så tror jeg det er sånn at de spiser mer enkelte dager og andre dager mindre! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå