Gjest Skrevet 31. desember 2006 #1 Skrevet 31. desember 2006 heia! jeg har sånn fryktelig migrene!!! jeg klarer ikke å fungere i hvrdagen, og hvertfall ikk ta meg av min aktive 2 åring... heldigvis har jeg en kjempesnill mann som stiller opp. jeg husker jeg hadde det sånn på denne tiden da jeg gjekk med lillegutt.(13 uker og fremover ) kan jeg ta paracet??? jeg vil jo helst slippe det, men dette går ikke! noen med erfaringer?
Bebbies i magen Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 Hei! Ja du kan ta paracet, men jeg vil anbefale deg å gå til legen også. Er litt usikker på om paracet kommer til å hjelpe. Jeg jobber på apotek og det er mange som prøver med paracet mot migrene, men det er ikke så mange det hjelper på. Så jeg anbefaler deg å snakke med legen. Det kan være han kan gi deg noe på resept som kan virke bedre for deg. Uansett. Lykke til. Og god bedring. Jeg håper dere finner ut av det. GODT NYTT ÅR!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #3 Skrevet 31. desember 2006 Hei Du kan vel ta moderate mengder med paracet, men det hjelper jo ikke på migrene, visst du vet at du har det som betegnes som skikkelig migrene. Da er det bare medisin(tabletter) som er beregnet på migrene som hjelper........... Du får ta det rolig, legge deg i et rolig og mørkt rom og passe på å få passelig med søvn, ikke for mye og ikke for lite.........lykke til, vet hvordan det er.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #4 Skrevet 31. desember 2006 Kan ta ibux i sammråd med lege. Men det er kun 6 første mnd av svangerskapet. Tror babyen har bedre av det enn at du ligger som et kadaver med store smerter i lang tid. Det virker + at du ikke trenger og ta stor dose før det hjelper.
Bebbies i magen Skrevet 31. desember 2006 #5 Skrevet 31. desember 2006 Jeg syntes dere ikke skal nevne Ibux en gang jeg, med mindre dere er leger. Det har noe med de uheldige effektene dette KAN ha. Jeg sier ikke at det vil ha det, men bare at det kan ha det. Og jeg syntes det er opp til en lege å avgjøre om fordelene oppveier for risikoen å bruke det. Derfor er det mye bedre at hun går til legen, det finnes andre legemidler som er beregnet direkte på migrene som legen kan vurdere før ibux. Selv om Ibux i liten pakke er unntatt fra resept betyr det ikke at det er et trygt legemiddel å bruke for alle.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #6 Skrevet 31. desember 2006 jeg har migrene, men har enda ikke hatt et stort anfall i graviditeten... (bank i bordet) legen min sier at paracet er helt greit, men jeg vet av erfaring at det ikke fungerer på mine migrener. han sa at hvis jeg fikk et skikkelig anfall måtte jeg komme inn og så skulle vi se hva som kuinne gjøres med det. har også noen aktive små, og ikke så mye hjelp å få, så jeg vet heller ikke helt hva jeg skal gjøre skulle det verste skje. medisinen jeg brukte tidligere som fungerte er rød trekant, så det er jo ikke aktuelt. BARE 5 MÅNEDER IGJEN
Gjest Skrevet 31. desember 2006 #7 Skrevet 31. desember 2006 Hei, jeg er også plaget med migrene og tar vanligvis Imigran mot det. Det går jo ikke nå som jeg er gravid, så jeg har også slitt litt. Men mitt tips er 2 paracet og KAFFE! Kaffe har som kjent litt sammentrekkende virkning på blodårene, noe også migrenemedisin gjør. Nå skal det sies at jeg vanligvis ikke drikker kaffe, så det kan hende det er derfor det har denne virkningen på meg. Er ikke ALLTID det hjelper, men stort sett. Jeg mener 2 paracet er bedre enn totalt ødelagt i opptil flere dager. Du kan selvfølgelig prøve bare kaffe først, men min erfaring er kombinasjonen. Har tatt denne kuren 3-4 ganger og den har funket 3 av 4 ganger. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #8 Skrevet 31. desember 2006 sliter med sinnsyk hodepine i svangerskapet.... fikk utskrevet paralgin forte... tar bare 1 tabl når det er helt for jævlig. legen min er en flink lege som vet hva han driver med. men jeg har nok den esken i over et år. bare tatt 4 stk hittil og er 6mnd på vei... er sykemld pga av hodepinen... den har vært forjæwlig så vet godt åssen du har det. har ikke påvist migrene men legen og jordmor mener jeg kan ha migrene som utløses i svangerskapene mine. hadde det slik med nr 1 å...
Bebbies i magen Skrevet 31. desember 2006 #9 Skrevet 31. desember 2006 Paralgin forte kan ikke sammenlignes med Ibux. Det er virkestoffet i ibux som gjør at den medisinen kan ha uheldige effekter. Jeg syntes du skal ta medisinen du har fått fra legen med god samvittighet. De vet hva de gjør. Jeg føler med dere som sliter med det, siden de medisinene som er best ikke er for gravide. Uannsett lykke til og god bedring. Får håpe det ikke kommer noen flere anfall.
Gjest Skrevet 31. desember 2006 #10 Skrevet 31. desember 2006 på meg hjelper det ikke med paracet,og imigran har jeg fått forbud mot å bruke...har sliti med migrene hele svangerskapet og det jeg har finni ut er at det er kaffe,sjokolade og cola som utløser anfallene...etter jeg slutta med det,er jeg mye bedre... de gangene anfallene er skikkelig ille og varer leeenge får jeg akupunktur,og det hjelper!!! du får ha god bedring og tenk over hva du spiser,det hjelper her i alle fall...
Gjest Skrevet 31. desember 2006 #11 Skrevet 31. desember 2006 hei! takk for mange svar! jeg har vert sengeliggende siden i går ettermiddag, har ikke tatt noe for det enda, jeg har prøvd det før og det hjelper ikke. har prøvd å tenke på hva som kan he utløst dette "anfallet", men jeg drikker ikke kaffe, og bare moderate mengder med light brus. sjokolade har jeg ikke smakt på flere dager. vurderer å ringe legevakten og be om råd.... er det dumt??
Gjest Skrevet 31. desember 2006 #12 Skrevet 31. desember 2006 Jeg ville forsøkt litt kaffe først. Cluet er at vi som ikke drikker det til vanlig ikke FÅR vondt i hodet av å drikke det. Prøv en kvar eller en halv kopp bare.
Twins i magen <3 Skrevet 1. januar 2007 #13 Skrevet 1. januar 2007 Det står jo på pakningen at du kan ta paracet i samråd med lege hvis du er gravid - så derfor vil det enkleste være å ringe legen din! Fort gjort så slipper du å spekulere. Må innrømme selv at jeg har tatt en paracet et par ganger på jobb når hodepinen har vært som verst. Den har vært ekstrem i de to siste ukene. Nesten ikke til å holde ut... men har hørt hjertelyd etter inntak av paracet da men vurderer å ringe legen for å snakke litt om det likevel..
sistemannpåvei Skrevet 2. januar 2007 #14 Skrevet 2. januar 2007 ser at de fleste her virker usikker på eller synes det er gale å ta paracet.., dette er mitt tredje svangerskap og jeg har hatt menge forskjellige leger. Samtlige har sagt at paracet IKKE skader foster. det er ikke farlig å ta paracet så lenge du ikke overskrider mengden som står forskrevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå