Gjest Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 Jeg måtte ta ks dagen etter termin, og har vel sånn ca fått tilbake figuren. Er litt slapp her og der. Men synes flere jeg kjenner som har født vaginalt har fått tilbake figuren også. Så kan nesten ikke uttale meg der. Det som er dritt med ks, i mitt tilfelle er at jeg hadde sv. forgiftning og hadde sinnsyke mengder med vann i kroppen. Gikk opp ca 35 kg og gikk ned 30 kg på litt over 1 uke (satt på do og tisset hele tiden). Huden blir jo da dratt ut en del pga vannet så jeg har liksom en "valk" over snittet. Ser ut som snittet er sydd sammen så stramt som det går an å få også er det en liten bulk over der. Men, mener å ha hørt at hvis man tar ks 2-3 uker før termin så slipper man den esingen på slutten (mye vann osv). Noe som er grunnen (har jeg lest) at kjendiser velger å ta ks et par uker før termin.
Gjest Skrevet 31. desember 2006 #3 Skrevet 31. desember 2006 Trodde det var omvendt jeg??? Har jo lest om disse kjendiser som tar ks da...... men jeg trodde kroppen naturlig kom fortere tilbake med vanlig fødsel. Jeg fødte iallefall og fikk kroppen min tilbake ganske så raskt. Gikk opp 14 kg og etter 5 dg var 12 borte;-)
Gjest Skrevet 31. desember 2006 #4 Skrevet 31. desember 2006 Tviler på at det har noe å si egentlig. Min mage var flat og stram en uke etter keisersnittet. Og arret er omtrent usynelig. Tror ikke det er det som teller.
Gjest Skrevet 31. desember 2006 #5 Skrevet 31. desember 2006 tror det er meget individuelt, tror ikke det har noe med ks eller vaginal å gjøre !
Harald Ripultfør Skrevet 31. desember 2006 #6 Skrevet 31. desember 2006 jeg tok KS, og våknet litt omtåket og magen var helt flat igjen. Det var ganske rart! Har jo litt slapp hud da men..
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #7 Skrevet 31. desember 2006 Ei venninde av meg har prøvd begge deler (2 vanlige fødsler, 1 keisersnitt) og hun sier det går mye raskere å få tilbake figuren etter en vanlig fødsel.
Murmeline Skrevet 31. desember 2006 #8 Skrevet 31. desember 2006 Det kommer jo an på mange faktorer da, ikke bare selve forløsningen. Umulig å sammenligne to fødseler, selv med samme person, da man ikke får holdt andre faktorer utenfor regnestykket!
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 31. desember 2006 #9 Skrevet 31. desember 2006 KS er et relativt stort inngrep. Bukmuskulaturen blir skjært rett over. Det vil derfor ta noe lengre tid før bukmusklene kan gjøre samme jobben som før. Etter vanlig fødsel trekker musklene seg sammen etter noen uker og fungerer noenlunde normalt etter 6-7 uker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå