Gå til innhold

Har dere lagt på dere mye ?

Anita65

Anbefalte innlegg

Skal jo ikke være så opptatt av vekt og sånn, men tenker jo litt på det allikevel. Jeg har lagt på meg mye i de tre første sv.skapene; 30, 26 og 16 kg - et slit å få av..Denne gangen har jeg kun lagt på meg 3 kg, er i uke 33+1 nå. Syns jeg spiser det jeg vil, men det stopper seg fort. Bare interessant å høre om andres erfaringer mht vekt.

Fortsetter under...

Tror ikke du skal bekymre deg over dette hvertfall, det er vel heller en fordel å slippe å slite etterpå med mange ekstrakilo.

Har til nå gått opp 6 kg i uke 35 og ifølge alle UL'ene jeg er på for tiden så er babyens størrelse over gj.snittet på kurven så hun vokser som hun skal. I de tidligere sv.skap har jeg heller ikke gått opp mye men alle babyene har vært nærmere 4 kg ved fødsel.

Det viktigste er nok at det du spiser er sunt selv om det ikke blir så mye.

Det har vært små perioder hos meg, der jeg nesten bare har fått ned sjokolade, litt i gangen. For det er en del matsorter jeg har problemer med å holde på. Men det går bedre nå. Har ikke spydd på 3 uker nå.

Håper det er bra med den lille, han vokser jo - magen blir større, selv om jeg ikke er kjempestor akkurat. Jentene mine har vært 3250, 3720 og 3560 g når de har blitt født. Regner med at gutten er rundt der også.

Jeg har gått ned i meg selv. Mange syns jeg har blitt tynnere, så babyen tar nok litt fra meg da. Men siden jeg har noen ektsra kg fra før, håper jeg de forsvinner etter fødselen. Fortsetter det slik, veier jeg mindre etter fødselen, enn det jeg gjorde før jeg ble gravid..Det er nå godt å ikke slite med f.eks 20 kg ekstra kg, for de er vanskelig å få bort, er min erfaring. Syns bare at det er så snedig at jeg legger på meg så mye mindre denne gangen. Uvant det..

Tenkte å be om en UL etter jul, bare for å se at babyen vokser fint.

Kanskje lurt å be om en UL ja siden du er så mye mindre enn "vanlig" (dvs iforhold til tidligere sv.skap)? Ikke for å uroe deg altså, men det kan kanskje berolige deg hvis du er litt engstelig pga dette. I noen tilfeller blir morkakefunksjonen nedsatt mot slutten og det kan det være greit å få avklart. Ta kontakt med fødepoliklinikken og forklar situasjonen, ofte er det lettere å komme til der enn man tror. Fikk oppfølging der i et annet sv.skap på slutten fordi jeg syns babyen beveget seg lite på slutten.

Syns mine 6 ekstra kg merkes nok jeg (og magen er stooor), klarer nesten ikke å forestille meg hvordan det må være å gå opp 20-30 kg...

Jeg nevnte det til legen sist, men hun var ikke interessert i å sende meg på ul. Mente at jeg kunne bli både beroliget og stressa av det...? Så jeg må ta kontakt med svangerskapspoliklinikken selv. Har erfaring med at der blir man tatt på alvor. Uansett er det greit å vite. Har tenkt på det der med at morkaka kan slutte å virke helt som den skal, så uansett er det best å få det sjekka. Skal ringe å høre over helga. Men den lille er aktiv og ser jo ut til å ha det bra da. Men ok med ul, så vet man det.

I mitt første sv.skap var jeg 56 kg da jeg ble gravid og 86 da jeg fødte. Det er ikke noe ønske å legge på seg så mye nei...Man sliter med å få det av.

Ærlig talt så vet jeg ikke.

Har ikke veid meg siden i juli ,og det var godt før jeg ble gravid.

Er nå ca 21 uker og aner ikke hva jeg veier.

Det er mye mindre enn i de andre svangerskapene, men har erfaring at jeg bruker opp en del på ammingen de første 3 månedene. Har jo 4 doblet puppene allerede og fått godt lag på rompa og hoftene.

Blir spennende når jeg skal til legen snart da.

Annonse

Jeg gikk ned 3 kilo med det samme jeg ble gravid. Nå er jeg 23+3 og har lagt på meg bare et par kilo. Det synes godt på strategiske steder at jeg har mistet en del fett, men jeg hadde litt å gå på så det passer meg fint :) Går på Albyl E og fragmin, så jeg har UL for å sjekke veksten på babyen ca. en gang i mnd. Hittil har h*n vokst akkurat etter boka - så da er jeg kjempefornøyd jeg!!! :)

Så lenge man spiser noenlunde sunt ville jeg ikke vært redd for kiloene. Mener at jeg la på meg 18 kg sist, og de forsvant fort, antar at fullamming og lange turer med vognen hver eneste dag hjalp godt på.

Det er verre med de kiloene som kommer etter at man begynner i jobb igjen og ikke finner tilstrekkelig med tid til å trene...

Denne gangen har jeg heller vært litt bekymret for at jeg har lagt på meg for lite, men har nå gjort et kraftig "byks" på vekten; sist kontroll viste 12 kg opp i forhold til første kontroll (er nå i uke 34, tvillinger)

Hei jenter.

Dette er mitt 4 svangerskap, men har kun ett barn fra før.....

Men 2 åringen vår la jeg på meg 18 kg - mye vann, men dog. Synes det var skikkelig tungt, men heldigvis ble jeg kvitt alt sammen ila omtrent 3 måneder. Nå er jeg gravid igjen, i 24 uke, og på kontroll sist uke hadde jeg lagt på meg 5 kg. Håper det ikke blir like mye som sist gang, men hvis det motsatte skulle være, er jeg ikke FOR bekymret... Lever forholdsvis sundt, går endel turer, og trener 1-2 gg/uke. Dere andre da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...