kajak&Daniel Skrevet 31. desember 2006 #1 Skrevet 31. desember 2006 Jge er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal legge lille gutten på 2 mnd.. Han bruker smokk, så når han har lagt seg, må jeg sitte ved siden av han og putte i smokken hver gang han mister den(ofte...). Han roer seg ikke uten smokken, og hver gang han mister den, våkner han litt til. Av og til tar det bare sekunder før han da lukker øynene igjen, mens det andre ganger tar mange minutter.. Men jeg sitter ved siden av han og klapper han på kinnet/holder på smokken i 2-3 timer før han sovner skikkelig. I kveld la jeg han, men han våknet ikke lenge etterpå og begynte å skrike. Jeg lot han skrike i ca 10 min, og da sovnet han igjen. (etter 20-30 min våknet han igjen og begynte å skrike, og da satt jeg og klappet han/holdt smokken i ca 1 time til han sovnet igjen). Hva skal jeg gjøre? Er ikke noe artig å høre han skrike så lenge, men da sovnet han jo uten smokken da, så han våknet iallfall ikke opp igjen av at smokken datt ut. Skal jeg fortsette å sitte og stryke han over kinnet og holde på smokken i 2-3 timer eller skal jeg la han få skrike litt? De 10 minuttene er vel det lengste jeg noengang har latt han skrike. På dagtid pleier jeg stortsett å enten ha han på fanget, eller gå og bære på han når han ikke er fornøyd med fanget.. Ofte når jeg bærer han, begynner han å skrike om jeg setter meg ned, men jeg kan jo ikke gå og bære han hele tiden heller??
FruYirdaki Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 Jeg synes definitivt ikke at du skal la han ligge å skrike. Han er bare 2 mnd og det er helt naturlig at han trenger nærheten til mamma eller pappa for å sove. Har dere vurdert å sove sammen? Kanskje det ville hjelpe? Vi har bysset og båret og lagt oss sammen om kveldene og gutten vår har sakte men sikkert blitt mer og mer trygg i sovesituasjonen. og det har ikke ført til at han har blitt "bortskjemt" eller at ting har blitt vanskeligere for oss på noen måte. Når det gjelder at han våkner på dagtid når du legger han ned så hadde jeg gått til innkjøp av et bæresjal eller eventuellt en Mei tai hvis jeg var deg. Det var en "åpenbaring" for oss og vi har utrolig stor hjelp og glede av det! Da kan dere få nærhet og du får hendene fri til å gjøre hva du måtte ønske. Skjekk "tettinntil.com" Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå