har fått lita pia Skrevet 31. desember 2006 #1 Skrevet 31. desember 2006 i kommunen..har æ da krav på stipend fra lånekassa og penger fra arbeidsplassen? Jeg har ikke en fast stillingsprosent..jobber utfra en rammeavtale...men tjener ca 3000 til 5000 kr i mnd.. Må man ha fast arbeid for å få støtte fra kommunen? Eller får æ bare engangsstønad? please hjelp meg..noen som vet?
Gjest Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 Eg trur ikkje du får både fødselsstipend OG permisjonspengar samtidig, og du har ikkje krav på eingongsstønad viss du mottek permisjonspengar. Så du bør velje det du tener best på, og sidan du tener så lite er det beste å gå for fullt fødselsstipend (så lenge du studerer på fulltid no, og er fulltidsstudent dei siste 6 mnd før fødsel) og eingongsstønad.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 hei, jeg er i en lignende situasjon. jobber som tilsynsvakt på skole. Studerer itillegg tar jeg vikartimer på ungdomsskole og ekstravakter på gamlehjem. Ringte inn til nav og de ga meg beskjed om at jeg har rett til fullt fødselsstipend fra lånekassa pluss fødselspenger. Når de regner fødselspenger tar de utgangspunkt i de tre siste måndene du var i arbeid, men er det stor variasjon i uttbetalingene hopper de 6mnd tilbake. Er det fortsatt stor variasjon så hopper de 12 mnd tilbake eller til sist du skiftet arbeidssituasjon innen 12mnd.Så jeg skal sette meg opp på ekstravakter på gamlehjemmet vedsiden av tilsynsvakten og ikke ta vikartimer da det er lettere å ha kontroll. Skal prøve å få satt meg opp slik at lønningene mine januar, februar, mars og evt apri l skal være mest mulig like. for har jobbet lite i desember da jeg har sliti med eksamen og ekstremt mye kvalme.... Så vurderer jeg faktisk å sykemelde meg slik at jeg kan fokusere på å prøve å stå til eksamen høygravid... for hvis jeg jobber de siste måndene vil jeg tape enormt mye økonomisk og kanskje risikere å stryke til eksamen.. kipt at det skal være slik, men har jobbet og betalt skatt og aldri fått noen som helst støtte før og har huslån og baby på vei så tror jeg må spille smart utifra de reglene som er laget i systemet... Ring inn til nav.. der får du svar på hva som gjelder i din situasjon.. Lykketil!!!
har fått lita pia Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2007 Hei og tusen takk for svar.. Det høres jo lovende ut:) Ja skal ringe inn til NAV og høre hva som gjelder i min stuasjon.. Jeg skal også opp til eksamen i slutten av mai og er da høygravid..termin i midten av juni.. godt nytt år:) og lykke til med babyen og eksamen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå