Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Har termin midt i januar, og har plutselig blitt dritredd for fødselen. Er redd både for smertene, for at det skal gå galt med babyen og for at det skal skje noe galt med meg selv. Trodde jeg hadde rimelig kontroll jeg, men nå er jeg bare nærvøs hele tida :-(
rødhette* Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Synes du skal ta dette opp på neste svangerskapskontroll, jeg... Greit å prate med lege/jm om det. Evt ta kontakt med fødeavdelingen på sykehuset du skal føde, og prate med de om det også, så de vet om det før du kommer også
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Jeg har og vært litt redd for at noe skal være galt med babyen,.eller at noe skal skje med meg eller den.. Men man må bare tenke positivt,de fleste fødsler går jo bra :-) Så sier de jo at smertene er glemt rett etterpå..
selfangerkjerringa Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Det er jo en liten trøst at vi lever i 2006... eller snart 2007, hehe Fødestedene er godt utstyrte (både med utstyr og kvalifisert personell), og risikoen for at noe går galt enten med mor eller barn er utrolig liten hvis en sammenligner med bare 50 år tilbake, eller med andre land i verden pr. idag. Vi er nok ganske heldige alt i alt
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 Sant nok. Får prøve å tenke på det! :-)
selfangerkjerringa Skrevet 30. desember 2006 #6 Skrevet 30. desember 2006 Var gjennom en litt komplisert fødsel sist... og jeg sier dette for å TRØSTE, ikke skremme! Jenta mi kom med forhodet først istedet for bakhodet - det medførte en hodeomkrets på nesten 40cm. I tillegg hadde jeg en ganske langvarig fødsel pga ineffektive åpningsrier... men takket være at vi lever idag og i et land med et ganske ålreit helsevesen, fikk jeg hjelp hele veien. God oppfølging av barnets hjertelyd osv, drypp for å framskynde riene, og til slutt, da jenta sto fast - vakuum for å dra henne ut. Hvis alt det hadde feilet, hadde de tatt keisersnitt. Så til tross for alt som gikk "galt" var jeg egentlig aldri redd verken underveis eller etterpå for at noe skulle gå galt - jeg var omgitt av utrolig dyktige folk med alt som fins av utstyr Jenta mi var frisk og velskapt og led ingen skade av fødselen (bortsett fra hodepine det første døgnet), og jeg greide meg også godt etterpå. Og som jordmora mi sier: "så vidt jeg vet har ingen blitt igjen der inne", så ut kommer ungen uansett
rødhette* Skrevet 31. desember 2006 #7 Skrevet 31. desember 2006 Dog... de sier jo at det må være en første gang for alt... ;p (sorry, kunne ikke dy meg.... hihi)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå