Gå til innhold

Hjelp meg? Hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs og har hatt kynnere gjennom hele svangerskapet siden uke 20. er nå 35 i jula har jeg vært plaget av at kynnerne kommer når jeg legger meg, gir seg når jeg står opp,(helt rart, før ga de seg når jeg slappet av) har også sammentrekninger samtidig og mellom kynnerne fra litt over navlen og ned til skjeden. disse er takvise og at jeg har mensmurringer i ryggen. varer alt fra sekunder til flere minutter, av og til 10 min mellom av og til sekunder mellom, men blir bedre når jeg står opp, kommer særlig når jeg ligger på siden(eneste måten jeg klarer), sitter, løfter opp føtterne og går, magen/ livmoren(øverste del blir ikke hard)

Er det noen som kan fortelle meg hva dette er?

kynnerne kommer oftere og tettere og er hardere enn før! og føler at de også presser på blæra (ikke bare babyn lengre)

Er svært takknemlig for svar, vet det er ikke noe vits i å kontakte føden ettersom de ikke stopper fødsler etter uke 34.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan det være falske rier/ maserier/ ekte rier ???

Skrevet

Jeg ville ringt føden og fått en undersøkelse på om du begynner å modnes. Hadde ei vennine som gikk med masrier i tre uker før noe skjedde, men hun fikk sjekket om hun hadde åpning. Det er greit å vite hva ståa er selv om de ikke stopper fødselen etter uke 34. Selv merker jeg at kommer takvise "ondter" når babyen presser seg ned i bekkenet, men mine varer ikke så lenge som dine. Jeg har også hatt kynnere fra uke 20. Ikke noen ekspert, men det føres ut som du har rier. Men som sagt det kan være masrier som varer en stund før fødselen starter. Er du nervøs så ring lege eller sykehus.

Hilsen " 2. gangs fødende.

Skrevet

Først og fremst: det ER vits å ringe føden - uansett hvor langt du er på vei!!! Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. De tar imot deg seriøst uansett :)

Jeg syns det høres ut som rier (enten maserier eller ekte - vanskelig for meg som ikke er helsepersonell å bedømme desverre), spesielt siden de tar seg opp når du legger deg ned... det er typisk skille-tegn mellom kynnere og rier. Men det er som sagt vanskelig å si...

Mitt råd er at du ringer føden og spør! Det "verste" som kan skje er at de ber deg komme nedover for en sjekk - da får du ctg-undersøkelse som kan finne ut av om det er ekte rier eller kroppen som maser litt. (Ctg er en undersøkelse som bstår av to bånd utenpå magen med to målere. Den ene måler fosterets hjertelyd, den andre måler livmorens sammentrekninger. Du ligger med disse båndene på i 20min, mens du trykker på en knapp hver gang du kjenner barnets bevegelser. Resultatene gir jm en pekepinn på hvordan det ligger an med deg og barnet.)

Skrevet

Lykke til forresten :)

Skrevet

Hvordan gikk det? Har du ringt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...