Gå til innhold

Dere som har termin i slutten av juli..


Gjest

Anbefalte innlegg

..skal dere på ferie til sommeren?

Vet at man ikke får lov til å fly når det er så kort tid igjen.

Men lever for å reise om sommeren, og kan nesten ikke tenke meg å være en hel sommer i Norge.

Hvordan er det med lange bilturer feks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 21 juli og maa innroemme at jeg ikke hadde tenkt aa reise noe sted i juni/juli. Mai ville jeg reist (hvis flyselskapet lar en faa lov - har ikke sjekket reglene ennaa). Jeg har tenkt aa ta ferie i februar/mars, dvs de kjipe vintermaanedene, og dra litt paa strandferie og litt til London for SHOPPING (der er det mange fine steder aa handle baby - og mamma klaer ja..).

Spesielt i juli burde du kanskje holde deg hjemme, i tilfelle du foeder litt tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye på det, men tror vi tar avgjørelsen etter at babyen kommer. I tilfelle blir det augustferie.

 

Sist fødte jeg 5 uker før termin og lå 3 uker på sykehus (litt før og mest etterpå) pga komplikasjoner. Får jeg til amminga lett denne gangen drar vi nok på en liten tur i Norge. (sist tok det meg over 2 mnd før jeg fikk det til), orker ikke dra noe sted hvis jeg er avhengig av MME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt meg på ferie rett før fødselen nei.. tenk om jeg føder for tidlig og havner på sykehus laangt fra alt det kjente? Og ingen som kommer og besøker oss? Nei nei nei... jeg holder meg nok hjemme ja =

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skal ikke på ferie til våren eller sommeren...ikke tror jeg at jeg orker egentlig på det tidspunktet og ikke tør jeg reise unna sykehuset jeg skal føde på heller....

etter fødsel skal jeg kose meg hjemme med de små :)

ferie får jeg ta neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er veldig vanskelig. Har en knert på to fra før, som har fri fra barnehagen i hele juli. Han kan ikke være hjemme i fire uker uten å gjøre noe morsomt. Så jeg regner med å reise vekk første uka i juli (menstermin 18. juli) og så dra på morsomme dagsturer frem mot termin. Pappaen og knerten tar seg muligens en tur i telt i skogen ikke så langt unna. Tviler på at det føles attraktivt for meg....

Første uka i juli tror jeg vi drar til Dyreparken i Kristiansand. Det er noen timer å kjøre, men det tror jeg skal gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 27. juli og vi vurderer en uke i sydligere strøk i april/mai. Tenkte det var hyggelig med en liten kosetur bare vi to før vi blir tre. :0) Kanskje Italia, eller så drømmer vi litt om Mauritius..., men kanskje for lang flytur? Vi har nemlig ikke vært på bryllupsreise enda, vi gifta oss i juli. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. jeg har termin 11 juli..så vi skal på noen småturer før sommern vi pga lillemann på 17 mnd..skal me båt til newcastle i februar,åsså en tur t bergen (syns d er så fint der),skal i akvarie og dyreparken for småen er så glad i dyr.. i juni skal vi en tur til namskogan familiepark... i juli blir d vell ingen reising tror jeg,har allerede fått bekkenløsning så lange bilturer er ikke d beste,men noe skal vi no finne på=O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er så vanskelig det der! Siden sommeren '06 har det vært planlagt en STOR familieferie til Danmark med besteforeldre, foreldre, tanter, onkler, søsken, søskenbarn på min side av familien, som skal finne sted siste uka i juni i år... Jeg har foreløpig termin 22.juli og har gledet meg SÅ til den turen, men spørs om jeg tør å dra... Jeg kommer nok til å rådføre meg litt med jordmor når det nærmer seg og høre hva hun sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...