Gå til innhold

Ny oppdatering etter sykehusopphold...

Anbefalte innlegg

Hei på dere :)

Nei, jeg har ikke født enda... Men litt action har det vært de siste par dagene, her er en oppdatering (langt!):

Natt til igår gikk noe av vannet. Jeg fikk ikke sove etterpå, og da jeg sto opp for å dusje, kom det enda en skvett. Ringte jm, fikk beskjed om å komme på sjekk. Hun mente det var vannet, og rekvirerte ambulanse, siden hodet til knøttemor ikke er festa og jeg er andregangs er det viktig å komme seg til fødested for skikkelig sjekk. Jeg har hatt maserier ei stund, men ingenting regelmessig. Da vi ankom sykehuset (fire timer etter jeg ringte jordmor) ble vi godt tatt imot, jeg ble sjekket overalt, god fosterlyd på ctg. MEN de mente det ikke var vannavgang siden det ikke kom noe mer. Jeg fremdeles uenig med dem, siden det også ved forrige fødsel skjedde omtrent det samme (bare med rier) - og de da konstanterte at jeg hadde flere sekker med fostervann, og at det faktisk går an at en ryker før den andre...

JM på sykehuset mente jeg var så moden at de ville sette modningsakupunktur for å se om det hadde noen virkning. Siden vi bor så langt unna sykehuset, fikk vi til slutt tilbud om overnatting på pasienthotellet, og beskjed om å spise en god middag og slappe av. Til min store fortvilelse forsvant alt av rier... Men jeg fikk i det minste ei god natts søvn - jeg sov fra 03 til 09 uten å måtte på do eller våkne av kynnere en eneste gang! Herlig :)

På formiddagen fikk jeg enda en runde med akupunktur, før vi dro hjem med den eneste båten som gikk idag. Og på båten hjemover kom selvsagt kynnerne og maseriene tilbake... gggrrrr!!! Men ikkeno "ekte" fødsel enda. Så foreløpig blir det nyttårsfeiring hjemme med familien :)

Heldigvis er jeg verken blitt stressa eller utålmodig av dette. Det er litt irriterende å ha så lang vei til sykehuset, men det er lite vi kan gjøre med. Imidlertid så vet jeg nå at jeg kommer til å sitte og knipe lengst mulig så jeg er HEEEELT sikker på at fødselen er godt igang før jeg drar noe sted som helst! Så får jeg heller føde i helikopteret... :o

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7594634-ny-oppdatering-etter-sykehusopphold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS:

UANSETT så er det store sjanser for at knøttemor kommer innen 6. januar, det ble konstantert at jeg har ganske lite fostervann - såvidt innenfor det akseptable. Hvis ingen fødsel har funnet sted innen tirsdag skal jeg ringe og få time til undersøkelse (før fredag), og hvis fostervann-mengden fortsatt er så lav blir det antageligvis igangsettelse. De vil jo helst ikke at morkaka skal slutte å fungere, logisk nok. Håpet er at kroppen er så fødeklar da at det er nok med "mild" igangsetting (dvs akupunktur, hinneløsning, klyster osv). De kan jo ikke sende meg hjem enda en gang, da blir jeg jo fullstendig utslitt til fødsel. Det var ubehagelig nok med den ambulanseturen selv uten jevne rier..

Du er utrolig tøff som holder deg så rolig når det er så lang vei til sykehuset. (Er mannen din like rolig eller?) Jeg har 4 sykehus innen en halv times kjøring og stresser masse.

Lykke til, håper du slipper å vente lenge.

Hehe jo mannen min er rolig, han har influensa og 39,5 i feber så han er ganske rolig ja :) hihi... neida, håper han blir frisk snart, foretrekker liksom å ha'n tilgjengelig til fødsel, hehe :)

Jeg orker forøvrig ikke å stresse selv med reisevei osv - det er liksom bare sånt en må ta med i beregninga når en bor litt utafor allfarvei :)

Ooops, da er det full aktivitet i livmoren din, altså! Jeg satser på at modningen min også bare utvikler seg de nærmeste daggene...hadde sånn håpet han kom nå i romjulen, men dengang ei;) Så jeg ruger og ruger mens vannet i kroppen gjør meg større og tyngre for hver dag:) Nå +27kg.

Hei og hå!

Lykke til hvertfall. Gleder meg til å følge med fremover!

Hei - hei! Nesten flaut å si det, men jeg drømte faktisk om deg for en ukes tid siden :) Bim`et litt rett før leggetid og det med den reiseveien din må ha gjort inntrykk. Drømte at du måtte føde i et helikopter.Det var en jordmor der og lille babyen ble tullet inni et rosa teppe og du sa hun skulle hete et blomsternavn (Rose tror jeg det var i drømmen) og alt var vel. Helikopteret som måtte snu av en eller annen grunn før hun ble født.(Ikke sikker på om du var med eller om det snudde for å hente deg) Så vet du det! Har aldri vært sanndrømt eller noe slikt (navnet stemmer vel neppe :), men litt morsomt var det jo!

Mye våken om nettene her som du ser av tidspunktet. Fordriver tiden med å lese krimbøker noen timer hver natt. Er såkalt fødeklar nå - 19 dager til termin, men ikke noe tegn til at det nærmer seg fødsel her. Han ligger fortsatt i seteleie og later til å trives godt med det..prøvde å stå på hodet her om dagen. Noen mener det skal hjelpe..ha-ha fikk ikke beina opp engang. Men prøver å stå litt halvveis opp-ned med beina oppå senga og hodet i gulvet, så får vi se om veslegutt tar hintet!

Får vel komme meg i seng igjen - og drømme videre :) Du får ha masse, masse lykke til ka-ping - fødselen er nå uten tvil nært forestående uansett!

Annonse

Ha ha, ser for meg turningen din i senga Rahi... :)

Jeg er imponert over at du er så rolig ka-ping. Jeg har heldigvis bare max 20 minutter til sykehuset og er veldig fornøyd med det. Aner ikke hvordan de nærmeste ukene blir....stresser vel ikke, men tenker mye på det. Har nå begynt å tenke på hva jeg har igjen å kjøpe : brystpumpe, tåteflaske, babyolje, zinksalve etc....gikk meg vill i tåteflaskehylla i går og måtte bare resignere, var så mye å velge mellom.

Fniste litt av rahi sin drøm jeg og ja :) hehe... gubben håper jo på helikopter da. Jeg håper bare på fødsel snart... vil jo helst ikke igangsettes.

Syns ikke du skal stresse så mye med det du mangler... mitt tips er å ta en tur på apoteket over helga og kjøpe det du mangler - alt du skriver der kan du få på apoteket. Brystpumpa vet du jo enda ikke om du kommer til å trenge, men hvis du har råd så går det jo fint an å kjøpe den, og heller bytte den tilbake hvis du ikke tar av plasten på pakken. Her er mine anbefalinger:

- Avent manuell brystpumpe (litt tricky å lære teknikken, men når du får det til er den kjempegod! Og lett å montere/demontere/rengjøre)

- Avent flasker (de kan skrues rett på avent sin manuelle brystpumpe. Og du får tak i nye flasker/tutter i de fleste vanlige dagligvarebutikker, slipper å dra til apotek/barneutstyrsbutikker)

- NAF badeolje (flott til både voksne og barn, og både til bad, massasje, fjerning av salverester osv. Trekker inn i huden istedet for å legge seg utenpå og klæsje)

- Silulen sinksalve (bedre enn natusan. Og tuben fins i to praktiske størrelser.)

Dette er ingen fasit altså, men mine tips og erfaringer fra forrige gang :)

Takk for tips, trenger virkelig det da jeg har NULL erfaring på dette området. Dersom dere ikke får helikoptertur har du jo en presang-ide til en rund bursdag....han får sikkert også mer ut av det da enn ved en evt fødsel :)

Huff a meg, litt av hvert du skal igjennom gitt. Godt at du greier å holde motet oppe:=) En har jo desverre ikke noe annet valg. Kan tenke du er møkk lei, kjedelig også når det ikke bare er en svipp tur bort på sykehuset. Men for alt jeg vet er kanskje snuppa di ute/på vei ut nå....... Ønsker deg masse lykke til og tvi tvi ang fortgang i sakene hehe :=))))))

Snuppemor er ikke kommet enda nei :) Slimproppen har gått, men det trenger jo ikke bety en drit. Har også vondt i ryggen og vonde kynnere som kommer og går, men det skjer vel neppe noe enda tenker jeg... Imorra skal jeg ringe og bestille time til undersøkelse på sykehuset pga lite fostervann, og hvis fostervannsmengden fortsatt er liten blir jeg antageligvis igangsatt. Jaja... gubben tar med laptopen, så dere blir oppdatert ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...