Prøver igjen! Aprilspire Skrevet 30. desember 2006 #1 Del Skrevet 30. desember 2006 Fikk mens 30 november. Tenkte "jess.....endelig begynner syklusen min å bli regelmessig. Men så fortsatte jeg å blø i 23 dager. Dro derfor til legen. Fikk da beskjed om at jeg hadde blitt gravid og mistet igjen. Hadde MA i mars, og nå hadde jeg overraskende hatt en SA. Æsj. At ikke ting kan gå i orden!!!! Ble sendt rett til gynekolog på sykehuset etter legetimen. Fikk da bekreftet at jeg hadde mistet og måtte ta en ny graviditetstest (tok en på legekontoret også).(tok en ny 1 uke etter for å se om hcgnivået hadde sunket. ikke fått svar enda). Gynekologen fortalte meg at jeg har en hjerteformet livmor. Skal vistnok gjøre det "lettere" å miste og om det går bra har jeg vist stor sjans for setefødsel og for tidlig fødsel. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7594620-s%C3%A5-mistet-jeg-vist-igjennoen-som-vet-noe-om-hjerteformet-livmor/
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #2 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei, jeg har ogsaa hjerteformet livmor - fikk beskjed om dette da jeg hadde en MA i januar 2006 (uke 7). Legen min sa at dette kunne vaere en grunn til at jeg mistet. Videre sa han at man "kan faa masse barn" med en slik livmor, saa det er vanskelig aa si om MAen hadde noe med det aa gjoere. Han sa ogsaa at jeg skulle proeve igjen, og hvis det ikke gaar bra da, kan man eventuelt vurdere et kirurgisk inngrep for aa rette opp. Uansett, vi proevde igjen og naa er jeg i uke 28 , og det har gaatt bra hittil! Er klar over det der med tidlig foedsel og setefoedsel, det foerer selvfoelgelig til at jeg er, og har vaert mye bekymret gjennom hele svangerskapet. Etter de foerste 12 ukene foelte jeg ikke at jeg kunne slappe av slik som alle andre gjoer. Pustet litt ut forrige uke da jeg naadde uke 28 - da kan jo babyen teoretisk overleve selv om den skulle bli foedt naa. Men jeg haaper at den holder seg inne i minst 10 uker til.... I hvertfall ser alt bra ut enda, var til kontroll med UL i gaar og livmorhalsen er lang og lukket fortsatt, og babyen har plass heldigvis. Men som sagt er jeg mye bekymret - og det kommer jeg nok til aa forbli ut svangerskapet. Det hjalp litt da jordmor fortalte om en annen pasient som hun har som gikk helt til termin selv om hennes livmor var delt i to - dette gir enda mindre plass til babyen. Krysser fingre og taer for at det gaar bra med deg neste gang!! Og for meg for at babyen min holder seg inne en stund til.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7594620-s%C3%A5-mistet-jeg-vist-igjennoen-som-vet-noe-om-hjerteformet-livmor/#findComment-7727415
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå