ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Hei dere. Man har jammen mange spørsmål om ting og tang når man skal ha barn for første gang. Vi har termin 4.juli noe som fører til at jeg går ut i permisjon ca 12.mai. Jeg begynte i jobben min i mai og har derfor opparbeidet meg 11 dager ferie til neste år. Dette betyr jo normalt sett at man ikke får betalt i juni men får feriepenger. Så kan disponere disse 11 dagene slik som man vil og fortsatt få "betalt" da feriepengene skal dekke opp tapet av fast lønn i juni. Når jeg går ut i permisjon i mai regner jeg med at jeg får betalt permisjonspenger fra og med den dagen jeg går ut i permisjon. Det vil si at jeg i juni både får feriepenger fra arbeidsgiver samt permisjonspenger fra trygdekontoret. Jobben får jo da ikke trukket fastlønnen for juni siden jeg da har perm. Betyr dette at dersom jeg skal ta ut de 11 dagene med ferie før permisjonen blir jeg trukket i lønn den måneden jeg tar ut ferien??????? Noen som har noen erfaringer rundt dette?? Eller trekker jobben 11 dager fra de feriepengene jeg har opparbeidet ?? og er i så fall det valgfritt kan jeg velge å få alle feriepengene og ikke ha noe ferie siden jeg har permisjon når jeg skulle hatt ferie.. ?? Håper noen kloke hoder kan svare på alle spørsmålene... Ellers godt nyttår alle sammen :-)
lillenina Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Sjekk internett sidene til trygdekontoret, menjeg mener at du ikke får du ikke feriepenger og permisjonspenger fra trygdekontoret samme mnd. kun en av delene. Dine 11 dager er det du som bestemmer, men det må avklares på føslesperm søknaden mener jeg Trur jeg husker rett, men sjekk nett eller ring trygdekontoret. Når du får permisjonspenger fra trygdekontoret er det lurt å huske at neste år får du feriepenger fra trygdekontoret utregnet fra 16uker permisjon.
Tommage♀♂ Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Veldig innviklet spm, men ettersom jeg forstår det skjer utbetalingene fra jobben din som normalt. Du vil få de feriepengene du har krav på derfra. Ferien du har tilgode kan du f.eks ta når du er ferdig med permisjonen, da blir lønna trukket deretter. Om du vil ha ferie midt i permisjonen gir du beskjed til trygdekontoret, så trekker de deg i fødselspenger for de dagene du har ferie. Ta en tlf til nav, de kan svare deg på dette=)
#Aurora har tre gutter# Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Dette var litt innviklet.Men du kan ringe til nav(trygdeetaten)og snakke me de. Slik er min sistuasjon:jeg går i vikariat og går ut i permisjon den 9april,da betaler kommunen meg helt til min kontrakt går ut,men i juni får jeg hadde svangerskapspengene+feripengene pga at jeg ikke tar ut noen feri i år pga at jeg ikke har fast arbeid.Kanskje du også kan gjøre det slik som meg,altså ikke ta ut ferin din neste år eller du kan ta den ut når din permisjon er ferdig(det tror jeg du må søke om,for da må du flytte den over fra 2007 til 2008)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå