♥bebi♥ Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Jeg merker så vidt kynnere!! jeg leser om folk som får sterke kynnere, sammenlikner de med rier osv...jeg merker de så vidt! nesten sånn at jeg må kjenne etter om det eeeer kynnere! er det normalt? Ja, også hadde jeg innmari mens murringer inatt... har ikke hatt det før! er det det som kalles maserier? Jeg har svangerskapsforgiftning,kanskje det har noe med det å gjøre? jeg er 38+1 i dag.
ett til! Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 jeg tror alt er normalt når det gjelder svangerskap jeg,ikke bekymre deg for at du IKKE har kynnere iallefall! det er ikke mot normalt å ikke ha det. jeg har nettopp begynt å høre om maserier,vet du hva dette er?og hvorfor har ingen snakket om dette før?? et spørsmål til til deg:hvilken form for svangerskapsforgiftning har du?er legene bekymret,eller lever du et "vanlig" liv selv med svangerskapsforgiftning?er det slik at når du først får det så blir man ikke kvitt det før barnet er ut? beklager alle spørsmålene!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Hei! Det er helt vanlig at man ikke kjenner kynnere, spesielt dersom man er førstegangsfødende. Da jeg gikk gravid med førstemann hadde jeg ikke kynnere overhode, husker i hvert fall ikke at jeg hadde det og han er bare 17 mnd nå... Denne gangen derimot har jeg hatt kynner en goood stund nå, og er 37+4 i dag. Dersom du har svangerskapsforgiftning må du forresten følge ekstra godt med på smerter i magen - spesielt øverst i magen. Hadde det på slutten i forrige svangerskap og ble lagt inn på observasjonspost for gravide - fødselen ble satt igang én uke før termin. Det skal for så vidt (etter hva jeg vet) ikke være noen sammenheng mellom mangel på kynnere og sv.skapsforgiftning, så jeg ville heller kost meg uten disse fryktelig ubehaglige kynnerne hvis jeg var deg ) Lykke til!!
♥bebi♥ Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2006 tusen takk for svar, dere to:) jeg veit ikke hva maserier er..fake rier kanskje?.. jeg skal på ullevål på tirsdag og kanskje bli satt i gang pga svangerskapsforgitningen. jeg har høyt blodtrykk og eggehvitte i urinen. Legen sa at babyen var helt klar til å komme når som helst nå, så det var ikke "farlig". Hun er ikke prematur lenger heller hvis hun blir født nå. Han virket litt bekymret, men ikke så bekymret at jeg ble lagt inn. så jeg skal tilbake som sagt på tirsdag..er innmari spent! kanskje jeg får babyn da:)
selfangerkjerringa Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 Maserier er rier som ikke er effektive - dvs de gjør ikke den jobben rier er ment å gjøre: å utvide åpningen fra 0 til 10cm. De kan dessverre være like vonde som "ekte" rier, det fikk jeg smertelig erfare ved forrige fødsel... Men maseriene kan også være veldig overkommelige, slik de jeg har hatt noen uker på slutten av dette svangerskapet. Jeg har hatt MYE kynnere denne gangen (mot nesten ingen første svangerskap) så jeg kjenner forskjell på kynnerne og maseriene.
♥bebi♥ Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2006 okei.. jeg sitter her i sofaen og merker kynnerne litt ekstra i dag,da.. og det har vært en del av de..men de er ganske behagelige hehe..det bare strammer litt liksom! men disse mens smertene jeg nevnte.. hva er dette? kan sammenliknes med sånn sterk mens murring akkurat i det man får mensen første dag. (når jeg har mensen har jeg innmari vondt..sånn vondt at jeg har ligget å grått,men var ikke såå ille nå)
ett til! Skrevet 30. desember 2006 #7 Skrevet 30. desember 2006 jeg tror at disse menssmertene du føler kan være livmora som fortsatt utvider seg. jeg har også slike smerter til tider, men tror det er bare naturlig pga det blir ganske raskt trangere der inne(den lille vokser ganske mye den siste tiden) slik at livmora må utvide seg helt til den lille har lyst til å komme ut. dette er min teori selvsagt,men tror ikke jeg er så langt ut på vidda ! du er forresten heldig som synes kynnerene er behagelige,jeg synes de river litt jeg, det føles ut som jeg er enda "fullere" av baby enn vanlig!
♥bebi♥ Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2006 Ja, det var det jeg fikk høre på starten av svangerskapet, at det var livmora som utvida seg..men så har jeg ikke hatt sånne mens smerter på ganske lenge..men men. kanskje det er det det er! enda mer utvidelse..hehe noen ganger syns jeg spark er litt ekle, særlig sånn på siden, for det er så lite hud mellom meg og babyen akkurat som! det blir litt intens og jeg vil bare dytte babyn foran liksom.. da føler jeg meg babyfull haha.. men ja, mine kynnere er ganske "digge" (i forhold til hva jeg har hørt om da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå