Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Har en sønn som bestemoren er overbevist om at er venstrehendt. Hører til på småtroll 0-1 så han er for liten til at vi kan si noe om hvilken hånd han foretrekker. Grunnen til at hun påstår det – og har gjort det i månedsvis – er at hun mener at han har et utypisk bevegelsesmønster. Han ligger ikke etter eller noe (heller tvert imot) men han har sin egen svært personlige stil. Så jeg lurte altså på om dere som har barn som dere vet er venstrehendte har observert om det er noe spesielt med deres motoriske stil, eller om det bare er noe bestemoren har funnet på?
unnl Skrevet 31. desember 2006 #2 Skrevet 31. desember 2006 Hold frem ting og se hvilken hånd han griper etter det med. Dette varierer selvfølgelig med de små. Men jenta mi var ikke gammel da vi oppdaga at hun var venstrehendt.
tannpuss Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 Samme her.... det varierte litt om han grep med venstre eller høyre hånd når han var så liten. Nå foretrekker han venstre hånd!!!! Motorisk er han gjennomsnitt-
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 samme som 2 nydelige prinser .o)
thricane Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 jeg vet ikke når man kan si at de blir venstrehendte, men selv har jeg en sønn som alltid har brukt venstre, både til å drikke, banke og tegne. han er 2 år og 7 mnd nå. dette la vi merke til før han rundet året. men dette kan vel forandre seg og?
dama Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 jeg er selv venstrehendt.. og jeg tror kanskje at nettopp derfor er jeg litt ekstra opptatt av å legge merke til hva mine egne unger foretrekker... og til min såre skuffelse ;-) ser det ut til at alle tre er høyrehendte.... :-) men, det er vel uansett ikke noe hokus pokus.... blir de høyre eller venstrehendte så samma det egentlig? og det vises ved at de griper heller med den ene hånden enn den andre... man er vel ikke noe mer spesiell som venstrehendt enn som høyrehendt? jeg føler meg i hvertfall ikke så mye mer annerledes enn andre pga hvilken hånd jeg foretrekker å bruke... (det er heller en hel haug med andre grunner til at jeg føler meg som et romvesen blandt alle andre! ;-) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå