Gå til innhold

Da har jeg begynt å pakke sykehusbagen...

Anbefalte innlegg

Etter å ha følt meg dårlig/svimmel/kvalm/sliten i hele dag fikk jeg i kveld en kynner/maserie som varte i ett minutt og var skikkelig ubehagelig. Selv om det ikke kom fler, i hvert fall ikke foreløpig, satt det såpass støkk i meg at jeg nå har begynt å pakke sykehusbagen. Har 19 dager igjen til termin og synes godt babyen kan vente til jeg har vært på fødselsforberedende samtale på sykehuset den 2. januar (hadde en veldig tøff fødsel sist).

Flere som har fått litt skrekken på det siste?

Fortsetter under...

Hei hei.

jeg har også pakket bag, men er ikke helt klar ennå.. selv om lille kan komme når som helst.. :) Venter til mandag iallefall.. Har veldige smerter i korsryggen, men er ikke så sprek som tidligere svangerskap.. Dette er mitt fjerde..

Må innrømme at jeg gruer meg vledig til føsel nå, det har kommet som et slag i trynet, og jeg er redd for hvordan det vil bli.... Sist fødsel endte med at jeg mistet en datter, så de minnene har bare kommet opp ekstremt siste tiden.. Trodde jeg hadde klart å fortrenge det, men neida, minnene er kommet tilbake....

Så jeg har også fått litt skrekken, du er ikke alene , vi får støtte hverandre :)

Ja, jeg gruer meg også veldig til fødsel, og synes derfor det er flott at jeg får ekstra oppfølging på sykehuset med fødselsforberedende samtaler. Så trist at du mistet en datter i forrige fødsel - kondolerer. Så dramatisk var min fødsel heller ikke, men det var nok til at jeg har fått fødselsangst denne gangen. Har egentlig ikke hatt den store skrekken før i kveld, men ble kjempenervøs og begynte å fryse skikkelig (sikkert en nervøs reaksjon) da jeg fikk vondt i kveld. Forrige gang ble jeg satt igang én uke før termin pga svangerskapsforgiftning og fødselen var lang og hard med mye komplikasjoner etterpå. Dette gjør at jeg ikke aner hvordan en "normal" fødsel vil starte hos meg, så da blir jeg jo ekstra nervøs og usikker...

Vi får så absolutt støtte hverandre - får du forresten ekstra samtaler på sykehuset? Kan kanskje være en god idé for deg også?

*klem*

.. uff....

vet hvordan du har det... :/

Jeg ble lagt inn på sykehuset for 6 uker siden, lille ville ut, 7 uker før termin, og jeg fikk helt panikk... skikkelig u-klar for fødsel.... men det ble stoppet, og lille er ennå i magen, ca en uke til termin. :)

Har ikke hatt greie fødsler før heller, nr.2 endte med 4 operasjoner etterpå, så vet veldig hvordan du har det...

Mine kompl. var/er at jeg blør så mye, så er forberedt på operasjon etter fødsel, gleder meg lite...

Kan jeg spør hva du har hatt probl med?

Det er veldig veldig bra at du får oppfølging, ring sykehuset tidlig når du kjenner at det er i gang, vit at de er der KUN for deg, og at personalet gjør alt for at du skal ha best mulig utgangspunkt for en bra fødsel.... Lov å si i fra hvordan du vil ha det tilrettelagt for at det skal bli best mulig for deg. Her er det bare å forlange, ikke føl at du maser eller noe, si i fra :)

*klem*

Komplikasjonene jeg fikk i etterkant var at jeg fikk livmorbetennelse som sykehuset først ikke tok seriøst. Jeg kom hjem fra sykehuset og etter to dager hadde jeg 40+ i feber og fryktelige magesmerter... fikk kun beskjed (fra føden da vi ringte flere ganger) om å ta to paracet og så ville det gå over. Fortalte dem også at jeg hadde "født" en stor blod koagel 6. dagen etter fødselen, men fikk fortsatt bare samme beskjeden - at det var vanlig og jeg skulle ta to paracet og prøve å sove litt. Tredje dagen med 40+ i feber krevde jeg å komme inn på gyn. poliklinikk og der ble det konstatert at livmoren var veldig hoven - jeg hadde fått livmorbetennelse. Måtte da gjennom innvendig ul to ganger under to uker etter fødselen, og i tillegg viste det seg at de hadde sydd meg feil sammen (for hadde både revnet og blitt klippet), så jeg hadde utrolige smerter i underlivet pga det i tillegg. Måtte inn ca tre måneder etter førstemann ble født for å rette opp i underlivet, men det ble fortsatt ikke riktig (har en merkelig ekstra hud-flapp midt på)...

Alt dette skjedde forresten på Ullevål, så denne gangen søkte jeg om fødeplass på Riksen så snart jeg visste at jeg var gravid (uke 5). Ettersom jeg nevnte min angst for en ny fødsel allerede på den ordinære ul'en har jeg fått litt bedre tilrettelegging denne gangen. På den fødselsforberedende samtalen jeg skal ha 2. januar skal jeg møte to jordmødre og gå igjennom hele fødselsforløpet fra forrige gang. En av disse to jordmødrene blir så tilkalt når jeg går i fødsel (ringer føden), så da vet jeg i hvert fall at de kjenner til min bakgrunn - det gjør meg bittelitt mer trygg. Hadde det ikke vært for at vi bor i 4. etasje uten heis og vi har en sønn på kun 17 mnd fra før ville jeg krevd keisersnitt, for ønsker egentlig å blokke ut alle følelser rundt en ny fødsel...

Oj... blir helt sliten, stresset og kjempeengasjert når jeg skriver dette, merker jeg, så det viser at jeg så absolutt ikke føler meg klar for en ny fødsel, men der har jeg vel ikke noe valg lengre...

Nå kal jeg legge meg og prøve å få meg litt søvn, selv om bekkenløsning, masse kynnere, babyens nesten konstante hikking og mine tanker rundt forrige fødsel gjør det nesten umulig...

Ha en god natt - og en god nyttårsfeiring i morgen, hvis jeg ikke får logget meg på i løpet av morgendagen. Forresten... hvis du vil kan du jo legge meg til som en venn, så kan vi sende personlige meldinger til hverandre her :o)

Herregud.. høres ut som at du ikke har hatt noen lett barseltid.. Da skal jo alt være over, og man skal glede seg over å ha fått et friskt barn.. det er så utrolig at dårlige leger og personell skal ødelegge denne hellige tiden..

Lykke lykke til i morgen med samtalen, gi meg gjerne en tilbakemelding på hvordan det har gått.. Skal tenke ekstra på deg i morgen..

Godt nyttår forresten, håper du hadde en hyggelig feiring, vi tok det stille og rolig. Hadde kranglet med mannen siste dagnene, han har hatt 3.dager på fylla, og jeg halter rundt med to barn i hus og et ekstremt dårlig bekken, så jeg var ikke akkurat blid på ham :)

Med hormonell ubalanse, går det lett utover ham også, hehe...

Jeg er så glad for å komme meg til 2007, gir så bra start for lille.. :)

La oss håpe det snart er overstått, og at alt går så fint som det går ann.. :)

God klem

Annonse

Ja, jeg håper samtalen i morgen går bra, og håper virkelig jeg føler at kjemien er riktig med de to jordmødrene. Skulle vel egentlig ønske at mannen min kunne være med også, men han har det alt for stressende på jobb, desverre. Sitter her i kveld og tenker over hva jeg skal si... Vil egentlig bare lukke øynene og åpne dem igjen når fødselen er overstått, men det er nok ikke et alternativ.

Nyttårsfeiringen gikk greit nok, men førstemann er blitt syk, så dagen i dag har vært spesielt slitsom. Han vil jo bare opp og kose hele tiden, og med mitt bekken er ikke det alltid like lett... I morgen skal moren min være barnevakt for han mens jeg er på sykehuset, for det er selvsagt planleggingsdag i barnehagen hans - han kunne vel for så vidt ikke vært der i morgen alikevel pga feberen m.m. Håper egentlig det er flere tenner som er på vei frem, for da gir denne feberen og utmattelsen hans seg snart...

Skriver litt mer i morgen etter samtalen, jeg... MEN, det er mulig det ikke blir før på kvelden hvis junior fortsatt er syk og bare vil koses med...

*nattaklem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...