Gå til innhold

Amme kun fra den ene puppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen av dere gjør det eller kjenner til det? Vesla mi er 4,5 mnd nå og jeg har fullammet frem til nå. Et par smaksprøver med grøt er alt. De to første månedene hadde jeg masse amme trøbbel, i tillegg til masse trøbbel med min egen helse etter fødsel. De sa til meg på sykehuset at med alt som skjedde rundt meg og med meg, så skulle jeg i det hele tatt være glad for at jeg hadde noe melk. Så jeg er stolt over fullamming frem til nå!! Men nå begynner det å gjøre vondt i den ene puppen igjen, problempuppen...(haha) Begynner med blemmer, de er fylt med væske, og disse blemmene sprekker jo ved amming. Da blir det sår, blod, infeksjon, vondt, vondt, vondt og sopp. Så derfor tenkte jeg å bare amme fra den gode puppen! Vet at legen min har nevnt noe om det en gang. Noen som har tips?

Skrevet

det er fullt mulig! kjenner ei som bare ammet fra den ene puppen. kroppen tilpasser seg.....

men du kan jo sjekke på ammehjelpen.no eller rope på blomman. hun har mye greie på amming.

lykke til!!

Skrevet

Det går an- da trapper du bare ned ammingen på den vonde puppen.evt pumper deg gradvis ned. hvis du får til kan du ha noe stramt over ene brystet-et skjerf som knytes på skrå for å simulere spreng. Etterhvert pumper du bare sprengen- ikke tøm- så blir det nok mindre etterhvert der.................

Skrevet

Takk. Har sjekket ammehjelpen, finner ikke noe der. -Men kan jo sende en mail til noen... Roper først på "blomman" jeg da!

Skrevet

Går helt greit det, må bare amme litt oftere. Dvs jeg må iallefall det. Venstre pupp "punkterte" pga at jeg kun får utdrivningsrefleks fra høyre så da ble det mindre og mindre venstre og mer og mer høyre (la henne alltid til hø pupp først). Har nå fått spray og prøver å håndmelke/legge henne til fra venstre (men kommer bare bitte, bitte litt). Kanskje det kan være en ide for deg også - tilfellet problempuppen din blir bedre? Jeg har også sopp så vet hvor vondt det er, har bare klart å håndmelke (ikke pumpe meg) pga det.

Jenta mi er forresten 4 mnd og har som sagt de siste 3 ukene kun fått fra min høyre pupp.

Skrevet

Tusen takk! Synes det høres rart og vanskelig ut (og ganske skeivt..), men tror det er det beste for både meg og baby. Noe mer stress rundt dette amme greiene nå, og jeg gir opp snart.

Skrevet

ja, du kan bli litt skeiv, men kanskje lettere det ennå hamye trøbbel....

Skrevet

Jeg ammer kun fra et bryst, har gjort det siden gutten var 3,5 mnd. Det går kjempefint!

Jeg fullammet fra ett bryst til han var ca 5 mnd, veide vel 9 kg da så han har fått nok melk fra ett bryst. Blir vel det samme som å amme tvillinger.

lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...