Gå til innhold

Dere som har (hatt) forsøk i utlandet...

Anbefalte innlegg

...måtte dere til forsamtale på den utenlandske klinikken før dere fikk starte behandlingen?

Jeg har vært i kontakt med Dansk fertilitetsklinikk i København, men de sier de vil ha oss inn til en samtale med undersøkelse og prøvetakning før de avgjør om de vil behandle oss eller ikke. Virker ikke som om de vil la oss gjøre dette hos gyn. de samarbeider med i Oslo...

Er dette vanlig?

Fortsetter under...

Hmm, nei dette le ikke gjort ved Ciconia!

Vi fikk beskjed om å få gamleklinikken sende over journal, og beskjed om å møte en time før egguttak, om vi ønsket forsamtale.

Vi brydde oss ikke så hardt om det, så vi gikk rett inn til uttak:o)

Vi hadde jo pratet med de på telefonen, og forklart hva vår tilstand var, og hvordan forsøkene i N hadde vært, (Antall egg som har blitt tatt ut, befruktet, osv) Jeg presiserte også at jeg ville til Ciconia pga hatchingen, og legen sa til meg over telefonen at det skulle jeg få!

Jeg opplevde hele greia som veldig raskt og effektivt, og veldig reale folk. Gamleklinikken min glemte å sende journalen min og, å da ringte de meg fra Danmark, og bare spurte om jeg kunne sjekke opp hvorfor de ikke hadde mottatt den. Så det var ikke noe slikt som du har fått beskje om nei?! Hmmm

Hei Snøfilla,

jeg er midt i mitt 2. IVF forsøk hos Danfert. Hadde forsamtale (plus en liten UL-undersøkelse) i juli og kunne begynne med en gang. Fikk kontakt gjennom gynekologen min (Carsten Trolle/Majorstuaklinikk) slik at jeg ikke måtte gå gjennom flere undersøkelser!

Lykke til!

Skrev bare en mail jeg om situasjonene, og fikk tilbake at jeg bare kunne ringe inn mens og være igang.. hehe.. går fort i det private :o))

Dagen før egguttak hadde vi en forsamtale, hvor vi fikk vite hva vi skulle osv...

Hmmm... Rart de vil ha oss til Danmark. Kanskje jeg bare skal kontakte gyn. på Majorstua som DF bruker og ta det derfra? Uansett skal vi ha 3. forsøket på Riksen først, og så et forsøk i naturlig sykluss på Omnia, så utlandet blir nok ikke før til sommeren.

:-)

Annonse

Hei lille venn:o)

Det er godt å tenke fremover, og å se på alle muligheter:o)

Men forhåpentlighvis trenger du ikke dra til Danmark. Du får ta et forsøk om gangen, og ha det andre i bakhodet:o) Omnia kommer jo evt først. Vi trengte ikke å komme til samtale på Ciconia først.

Tenker masse på deg vennen, var så kos å snakke med deg på forrige treff:o) Håper vi snart kan treffes igjen.

Mange klemmer

Takk Brumm:-)

Det blir visst bare oss to igjen her inne til slutt - kanskje vi skal be om et eget forum for slitere som ikke blir gravide? Har visst en skikkelig PMS-deppe-dag i dag jeg...

Klem

Hvis det er en trøst, så er dere ikke helt alene her inne Snøfilla og Brumm. Ser ut til at jeg blir her til det bitter end jeg også......

Lykke til begge to, håper virkelig 2007 blir vårt år:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...