Gå til innhold

Ammeskjold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte med ammeskjold da babyen min var 3 dager gammel pga sår på brystvortene. Hadde så vondt at jeg hylskreik hver gang jeg skulle legge henne til brystet. Hadde i utgangspunktet tenkt at jeg skulle bruke skjoldene bare i en overgangsperiode til knoppene hadde fått leget seg, men bruker dem enda 3 uker etterpå. Har liksom fått litt skrekken og skjoldene har blitt en hvilepute... Prøver på den naturlige måten innimellom, men det fører bare til frustrasjoner for både mor og barn- sliter med å få skikkelig tak. Har nok melk og jenta legger godt på seg.

Har hørt at bruk av skjold kan føre til at man mister melka, noen som har erfaring med dette..? Er det mulig å amme et barn så lenge man ønsker (minst et år) med skjold? Er så i tvil om jeg klarer å få til amminga på ordentlig vis noen gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer an på hva slags skjold du bruker - bruker du sånne supertynne går det ofte bra - men det kan gi mindre stimuli med skjold slik at det blir mindre melk evt at man ikke får tømt skikkelig - som igjen kan føre til tette melkeganger/brystbetennelse.

Prøv igjen litt senere, evt prøv litt ut iet måltid og ta av skjoldet når melka flyter. Evt feil sugetak om du blir sår igjen må ordnes på - se ammehjelpen.no

Dette kommer til å gå bra vet du - kontakt ammehjelpen og om du er usikker på noe - eller snakk med hs om hun har peiling

lykke til

Skrevet

Jeg brukte også skjold til min lille i starten. Hun greide ikke få tak og var også sår som du sier. Men jeg prøvde alltid litt uten først. (etter at de værste sår var leget) Noen ganger gikk det andre ganger ikke. etter tre uker så fungerte det med oss. Da spyttet hun ut skjoldet og ville ikke ha noe annet enn puppen. ulempen var at alt som ikke er pupp spyttes ut..hehe. så ingen smokk og flaske her i gården. Hun er 3 mnd nå.:) lykke til. melken forsvant ikke hos meg. tvert i mot. gikk helt fint det. bare slapp av og ikke se det som noen nedtur i hvertfall.:)

Skrevet

brukte forresten medela sine. de er kjempetynne og sitter bra. anbefaler de altså!

Skrevet

Bruker skjold ennå, han blir 4 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...