Gå til innhold

Nok er nok..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med svangerskapsdepresjon og fødselen ble satt i gang tre uker før termin pga søvnmangel.

Men nattamming minimum annenhver time, holder jeg på å tørne. Orket ikke helsesøster på besøk, vet jo hvilket mas det er med den ammingen.

Jeg er deprimert, fungerer ikke godt i hverdagen. Min mann er hjemme siden jeg er sykemeldt. Men nå må jeg ha nedisiner. Selvmordstankene tar mer og mer plass.

Vi har handlet inn flasker og NAN nr 1.

Noen som kan gi meg tips på hvordan jeg kan få til en overgang uten for mye brystsmerte?

Hvilke utstyr er lurt å ha i huset?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leit å høre!

Vil bare skrive det at jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe deg!

Jeg håper at du får hjelp, og at dere får det bedre etter hvert.

Jeg synes du skal ta imot hjelp av helsesøster. Jeg tor ikke hun kommer til å mase om ammingen når hun skjønner hvordan du har det.

Skrevet

ring ammehjelpen - de kan og hjelpe deg med å avslutte amming. de driver ikke med ammepress ;-) se ammehjelpen.no

Skrevet

Glemte å skrive at jeg får hjelp på psyk avdeling. Men lite de kan gjøre så lenge jeg ammet. Med medisiner osv. Jeg har en lidelse som fungerer fint med medisink behandling. Helsesøstere har ofte lite kunnskap om dette og tenker kun på barna i forhold til ammingen. Derfor ønker jeg ikke den innblandingen.

Skrevet

Takk, Blomman.

Takk for at du forstår. Jeg har virkelig prøvd. Har fullammet fire barn, men denne gangen går det ikke.

Skrevet

huff.. dette hørtes ikke greit ut! Sier som foringsautomaten; det er ikke dumt å la HS komme hjem til dere en tur.. hun har nok masse kunskap om dette!

ellers så skal je si hva som er et "must" med flaskebarn!

*en liten termos..greit å ha varmt vann på tur,i tillegg til at du kan ha den med på rommet så du slipper å gå til kjøkkenet for å varme flaske.

*avent sin microbølgovn sterilisator er helt super..det er bare å skylle flaskene og sette de i den fra 4-8 min (kommer ann på micro) så er de ferdig sterilisert..jeg holdt på å tørne av kokinga! koster ca 300 kr

*ca 8 flasker er greit å ha

*vannkoker

det er vel det jeg bruker til flaskene her i huset!

ønsker deg god bedring, og lykke til!

varme klemmer fra

Skrevet

Tusen takk!

Da blir det shopping på tirsdagen!

Skrevet

om du vil kan du sende meg en privat melding på profilen min... da kan du få tlf nr mitt hvis du vil.....

Skrevet

Takk Blomman...men jeg bare gråter og gråter....er så dårlig....tror ikke jeg greier å snakke med noen. Ikke engang mine egne. Heldigvis er min mann her og styrer huset.

Skrevet

men du kan få mailen min om du sender mg melding så kan vi lage et opplegg på nedtrapping om du vil ?? da hører jeg ikke at du gråter ;-)

Ellers så sender du en mail til ammehjelpen og ber om nedtrappingsplan pga av du skal starte med medisiner - du får helt sikkert god hjelp og støtte da!

Unasett om jeg hører fra deg eller ikke -god bedring!

på mail til ammehjelpen kan du være anonym om du vil og (om ikke mailadr din er navnet ditt da - men vi har taushetsplikt som ammehjelpere altså)

mange mange trøsteklemmer - dette skal gå bra skjønner du!

:_)

Skrevet

Vil også bare nevne at sånne pakker med ferdigblandet NAN er supre å ha. Kjempekjekke på tur feks. Vi bruker dem også på natten, bare varme et par min i vannbad eller par sekunder i micro'n.

Føler med deg og håper at du blir bedre snart.

Skrevet

Jeg var overlykkelig da jeg fikk mitt første barn, denne gang var det annerledes. Jeg har nok hatt en depresjon, syntes svangerskapet var jævlig og har hatt problemer med å få gode følelsesr for min nye prins. NÅ hjelper det på... Han er 5 måneder, angsten har begynt å slippe taket. Jeg spyr og bulimien herjer fortsatt, psyken er til tider kaos. Men, panikken i meg og søvnmangelen er ikke som den var. I allefall nå, jeg håper ikke det kommer tilbake. Jeg har begynt å gi litt flaske på kvelden, ser frem ti å ikke amme mer.. Men er stolt over å ha fått det til ås langt.

Lykke til, dette går over selvom det ikke virker slik akkurat nå!!!

Skrevet

Ville bare sende deg en trøste klem, ikke lett når ting ikke går som en vil. Ble kjempe rørt av den gode støtten og rådene du har fått fra de andre her. Dinbaby.com er et supert sted:-)

God bedring og godt nyttår til deg og dine:-)

Godt nyttår til dere andre også:-)

Skrevet

Tusen takk alle sammen og især Blomma!

Har en plan fo tiden fremover nå og ser et lite håp om å være mamme...

Ja, Din baby er en god plass å være!

Ha et godt nyttår!

Skrevet

Greit å holde helsesøster unna.

De er litt flinke til å se psykiske problemer som dårlige foreldre. Dere kan oppleve å få barnevernet inn i bildet. Hs ser ikke altid helheter.

Jeg sluttet å amme på dagen to av gangene, enegangen fordi jeg fikk nok, hadde presset han til amming for lenge, og andre gangen fordi jeg trengte medisiner mot en kraftig infeksjon.

Jeg bare pumpet ut når sprenget ble alt for ille, men ellers gikk det greit. En til to dagers spreng som ble sakte bedre.

Lykke til!

Skrevet

uff , leit å høre, hadde selv svangerskaps og fødselsdepresjon med første..Og det var grusomt,,

Er enig med deg og siste anonym her, Ville holdt HS unna, de har stort sett Null kunnskap om depresjoner, bedre da å få slik hjelp som du beskriver...

godt å høre du får samtaler i tillegg til ev medisinering, det fikk nemlig ikke jeg:(

Når jeg sluttet med ammingen, pumpet jeg bare ut bittelitt når sprengen kom, så ble det gradvis borte...

Ingen skam å slutte å amme, barnet har det bedre med en mor som fungerer:)

masse lykke til til deg,,, det går seg til skal du se....:-)

godt nyttår

Skrevet

Tusen takk for all støtte her inne!

Ogja, helsesøster skal holdes ute av dette. Jeg er flerbarnsmamma og med solid kunnskap om helsesøstre også. De er ammemisjonærer!

Jeg har som sagt fullammet fire barn og ville gjort det igjen! Men for meg er depresjon en dødeligsykdom, så hva er vel valget? Jeg har stått over medisiner i svangerskapet og frem til nå (depresjonene ble utløst hormonelt), synes selv jeg har gjort en kjempejobb! Med dette følger også kronisk søvnløshet!

I går ga jeg opp og fyllte i mine første flasker Nan. Jeg tok min medisin og gikk til sengs. Pappaen tok babyen opp på loftet.

Istetdet for å kreve pupp natten lang har han kun vært våken og fått flaske to ganger.

Jeg våktnet nå klokka ni, uthvilt for første gang på nesten et år....Skal i dusjen og skylle av meg den verste sprengen.

Men jeg er så lettet. Nå kan jeg ta medisin og få sykdommen min under kontroll igjen. Jeg kan forhåpentligvis få et vanlig liv og være mamma for alle mine fem barn....

Tusen takk alle!

Skrevet

Så godt å høre at du har fått hvilt ut, og at det går bedre med deg!!!!!!!!!!!!! jeg syns så synd på deg når jeg begynte å lese denne tråden, men nå ble jeg lettet!! Lykke til videre og godt nyttår til deg og dine!! :)

Skrevet

godt å høre du fikk hvilt litt ut..:-)

det ordner seg til slutt for snille jenter vet du;-)

Skrevet

Hei kjære Anonym!

Sitter med gåsehud når jeg leser slike sterke historier - og så vanvittig godt at du ikke lar deg knekke! Du har nydelige barn som trenger deg!

Vil egentlig bare gi deg en oppmuntringsklem, og ønske deg og alle dine et fantastisk godt nyttår! Jeg blir også veldig rørt av hvor god støtte du får her inne, Blomma imponerer meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...