Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Han vil ha bare om morgenen og kanskje en gang til i løået av dagen hvis jeg er heldig. Trenger han egentlig mer når han er så gammel? Bør jeg gi ham tillegg fra kopp? Er redd han får i seg for lite væske, for han er ikke så flink til å drikke vann fra kopp, og tar ikke flaske...
Blomman Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 les på ammehjelpen.no - brystvegring - det nok bare en perioden og det går om regel over ;-) Hvor my de trenger kommer jo og an på hvor mye fast føde evt da... men for å vite at de for nok væske bør de ha minst 5 våte bleier i døgnet. melk i evt grøt telles med som melk
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Gutten min er nesten 9 mnd og har kun tid til litt pupp på morgenen og litt på kvelden før kveldsmåltidet. Er ikke mye han får i seg tror jeg. Snakket med hs om dette på 8 mnd kontrollen for det var sånn fra litt før han ble 8 mnd. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å gi tillegg. Bare tilby pupp som vanlig og eventuelt koke opp vann med nypeekstrakt hvis jeg var usikker på om han fikk i seg nok væske. Vår rutine ser slik ut: 08: pupp 09: grøt+vann 13: middag+frukt+vann (hender jeg får i han litt pupp før dette måltidet) 16: grøt 1830: pupp + grøt Håper dette hjalp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå