Gå til innhold

ka-ping?

Iselin79 og 2 nydelige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan det går med henne?? Har hun født enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på dere :)

Jeg har ikke født enda... Men her er en liten oppdatering (langt!):

Natt til igår gikk noe av vannet. Jeg fikk ikke sove etterpå, og da jeg sto opp for å dusje, kom det enda en skvett. Ringte jm, fikk beskjed om å komme på sjekk. Hun mente det var vannet, og rekvirerte ambulanse, siden hodet til knøttemor ikke er festa og jeg er andregangs er det viktig å komme seg til fødested for skikkelig sjekk. Jeg har hatt maserier ei stund, men ingenting regelmessig. Da vi ankom sykehuset (fire timer etter jeg ringte jordmor) ble vi godt tatt imot, jeg ble sjekket overalt, god fosterlyd på ctg. MEN de mente det ikke var vannavgang siden det ikke kom noe mer. Jeg fremdeles uenig med dem, siden det også ved forrige fødsel skjedde omtrent det samme (bare med rier) - og de da konstanterte at jeg hadde flere sekker med fostervann, og at det faktisk går an at en ryker før den andre...

JM på sykehuset mente jeg var så moden at de ville sette modningsakupunktur for å se om det hadde noen virkning. Siden vi bor så langt unna sykehuset, fikk vi til slutt tilbud om overnatting på pasienthotellet, og beskjed om å spise en god middag og slappe av. Til min store fortvilelse forsvant alt av rier... Men jeg fikk i det minste ei god natts søvn - jeg sov fra 03 til 09 uten å måtte på do eller våkne av kynnere en eneste gang! Herlig :)

På formiddagen fikk jeg enda en runde med akupunktur, før vi dro hjem med den eneste båten som gikk idag. Og på båten hjemover kom selvsagt kynnerne og maseriene tilbake... gggrrrr!!! Men ikkeno "ekte" fødsel enda. Så foreløpig blir det nyttårsfeiring hjemme med familien :)

Heldigvis er jeg verken blitt stressa eller utålmodig av dette. Det er litt irriterende å ha så lang vei til sykehuset, men det er lite vi kan gjøre med. Imidlertid så vet jeg nå at jeg kommer til å sitte og knipe lengst mulig så jeg er HEEEELT sikker på at fødselen er godt igang før jeg drar noe sted som helst! Så får jeg heller føde i helikopteret... :o

UANSETT så er det store sjanser for at knøttemor kommer innen 6. januar, det ble konstantert at jeg har ganske lite fostervann - såvidt innenfor det akseptable. Hvis ingen fødsel har funnet sted innen tirsdag skal jeg ringe og få time til undersøkelse (før fredag), og hvis fostervann-mengden fortsatt er så lav blir det antageligvis igangsettelse. De vil jo helst ikke at morkaka skal slutte å fungere, logisk nok. Håpet er at kroppen er så fødeklar da at det er nok med "mild" igangsetting (dvs akupunktur, hinneløsning, klyster osv). De kan jo ikke sende meg hjem enda en gang, da blir jeg jo fullstendig utslitt til fødsel. Det var ubehagelig nok med den ambulanseturen selv uten jevne rier...

Skrevet

Ka-ping, litt nysjerrig jeg: hvor bor du??

Skrevet

Liker ikke å skrive det her... men er du VELDIG nysgjerrig så send meg en epost på [email protected], så kan jeg si det :)

Skrevet

vel - vet ikke om jeg gidder å reise fram og tilbake sånn hele tida, hehehe... bedre å drøye noen dager så jeg rekker å slappe av litt i mellomtida ;)

Skrevet

Men du skal da ikke reise fram og tilbake hele tida.. du skal bare reise til sykehuset og få hilse på knøttemor imorra, så blir du der noen dager ;)

Skrevet

hehe, tenkte mer på at jeg vil ha en dag eller to hjemme med 2-åringen min før jeg reiser til byen igjen ;)

Dessuten tror jeg personlig mer på Gullemors gjetninger enn dine, i hvert fall om jeg tolker kroppen min riktig... men for all del - mye kan skje på et døgn!!!

Skrevet

Kjempekort innpå: Ikke meningen å blande meg inn i diskusjonen deres, men har ikke jeg allerede gjettet feil og er ute av konkurransen??? :o( Mener jeg tippet 28/12, jeg...?

Skrevet

Det jeg også mente...

Du har da sagt 28/12, så den trodde jeg vi hadde avklart det ikke ble noe av? ;p

Skrevet

hm... kanskje jeg er litt trøtt? Var helt sikker på at gullemor hadde 2007-dato... jaja, kanskje det er MIN EGEN dato som kommer til å stemme? Det er nemlig 2.jan :)

Skrevet

hehehe...

Jeg synes du skal ta nyttårsbarnet jeg... på 2006-siden av nyttår.

Jeg kan gjerne ta nyttårsbarnet på 2007-siden da ;)

Skrevet

Stemmer det, rødhette*. Vet ikke om ka-ping-vennen vår bare har misforstått eller tenkt feil?

Formen ok, rødhette*? Vanvittig med aktivitet, nedpress og kynnere her både i dag og i går. Endte i går med å ringe føden da jeg var_sikker_på at this is it, men det var visst ikke det, likevel...! Hadde noen helt "merkelige" kynnere, som så visst hadde "endret karakter", som jm ba meg følge med på...

KUN KORT TID IGJEN!!! ;o) Jippi!

Skrevet

Merker at jeg skriver sakte her nå... De to siste fra ka-ping og rødhette* var da vitterlig ikke der da jeg startet på mitt forrige svar!! ;o) Hihi!

Skrevet

det er ikke du som er treig, det er vi som er så iiiiinnmari kjappe!! woho :)

Skrevet

Jeg tror i alle fall ikke jeg var i såpass ammetåke eller no' at jeg tippet 28/12-2007? Hehe! Eller kanskje?? ;o)

Skrevet

Ja, ka-ping er visst ikke heeeelt på nett. Lurer på hva de putta i maten hennes på sykehuset, gitt ;p

Formen er stort sett bra, prøver å være positiv ;)

Mye aktivitet her ikveld, veeeldig masse bevegelser i og utenpå magen gitt! Og noe så sinnsykt nedpress ikveld, og generelt de siste dagene. Jeg går jo bare og håper at det kaaaaanskje betyr at noe er på vei å skje snart. Begynner å bli temmelig klar for å hilse på gullet nå ja...

Sambo har to nattevakter neste uke, vil gjerne ha babyen ut før de, sånn at ikke noe skjer mens han er på nattevakt hehe. Men jeg skal vel rette opp statistikken og gå over tida.. blæh.

Formen din ellers da?

Bilen godkjent nå?

Og du er visst treg å skrive, gitt, ja ;)

Om det er noen trøst, er ka-ping også treg.. sendte henne en mail istad, men enten ignorerer hun den ellers er hun treg å skrive :P (mobbe littegranne)

Skrevet

Forresten, har vi blitt til sånne tredje-trimester-überfødeklare-drittleie natterangler-bimmere nå??

Skrevet

TROR du bilen gikk gjennom og ble godkjent, du eller??? Nei, vi må nok ta en tur til... Så Gullefar skal mekke bil i morgen, før vi skal på kalkunmiddag og rakettoppskyting hos et vennepar i morgen kveld, og SÅ kan Gullebaby komme; for da har vi jo alt klart, så strukturerte som vi er!!

Skrevet

http://www.barnimagen.com/forum/thread/7475664

dere har så rett, så rett... gullemor er ute av konkurransen, men rødhette har fortsatt en sjanse!

Tror dere jeg FIKK mat på sykehuset? Måtte da sannelig kjøpe det selv i kantina... så med mindre de forgifter sitt eget personale så er det bare gode gamle ka-ping-hodet som tuller, null tukling med maten :)

Til mitt forsvar så er nettet her ganske ustabilt idag, så jeg har litt problemer med å komme meg inn på eposten min :( Prøver igjen nå!!!

Skrevet

jaaaa

iallfall nesten... ikke drittleie... men resten stemmer

tredje-trimester-überfødeklare-leie natterangler-bimmere for min del iallfall.

Sambo prøver å si til meg at jeg bør legge meg tidligere, fordi jeg bør sove om natta og være uthvilt til fødselen engang starter. For de fleste fødsler starter om natta. Og han har lest at derfor bør den høygravide damen sove om natten, så hun ikke er overtrøtt når fødselen plutselig setter i gang...

Skrevet

Å nei, så kjedelig :(

Vi skal til svigers imorra. Sambo jobber så han kommer litt seint, men han rekker det i god tur før midnatt. Så da skal vi spise god mat og se på rakettene, og såååå kan babyen komme ja ;)

Skrevet

Vi vet da vi har rett. Noen av oss klarer da ha kontroll ;)

De puttet sikkert noe i maten rett før de gav den til deg da...

Noe som også påvirker nettet hos deg hihi

Skrevet

ka-ping: Sto forresten fødepizza på menyen i den kantina?? Gullefar som lurer....... (?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...