Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er så usikker på når jeg skal sette sprøytene, men har funnet ut at kl 8 er det beste for meg.Jobber mye kveld og natt fremover. Men da lurer jeg på, den dagen vi skal på ul i Haugesund så skal en ikke sette sprøyta. Men hvis jeg da må ha mer hormoner, så blir det jo sprøyte på kvelden og en skal jo egentlig ta sprøyta på samme tidspunkt hver dag. Prøvde å ringe til klinikken men de har fri.

Hva gjør jeg? Har dere noen råd?

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7592626-klokkeslett-for-spr%C3%B8yter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte med sprøyter i dag, og satte min første for 10 min. siden, tenkte å ta de kl. 2000. Fikk beskjed om å ta de på kvelden, og forstår det slik at eggløsningsprøyta skal taes på omtrent samme tid som disse når den tid kommer. Og den skal virke i 37 timer før egguttak, hos meg er egguttak på morgenen i 0900 tiden, så da må jeg nødt å ta sprøytene på kvelden, og kl. 2000 passer iflg. tiden for eggløsninssprøyta.

Det er ingen som har sagt noe om at jeg ikke skal ta sprøyta når jeg skal på ultralyd. Men det er vel kanskje ikke noe problem når jeg tar den om kvelden (ultralyden er jo om dagen).

Men du tar altså sprøytene om morgenen, er ganske sikker på at jeg fikk beskjed om å ta de på kvelden. Men jeg er forvirra, og det er relativt lite info jeg har fått, og det meste får jeg vite av andre jeg kjenner som har vært gjennom omtrent det samme!

Hvilken type sprøyte skal du bruke og hvilken dose? Jeg bruker perugon og skal ta 250 ml.

Ja jeg sprayer også kl. 20, har gått ned til halv dose med spray fra i dag.

Jeg skal til Sverige, men har en lege i nærheten som skal sjekke dosen min, skal på første ultralyd på dag 5 med sprøyter og så på dag 9. Da avgjøres det om jeg har nok egg for å kunne dra til Sverige. Meningen er at jeg skal være klar til 12. januar!

Håper det blir noen egg av det - trenger mange egg, da de fleste egga mine er dårlige/syke! (Sikkert derfor jeg har fått såpass høy dose). Det er jo dobbel av din dose, det har kanskje med at jeg begynner å bli ganske gammel også..

Dette er bare helt utrolig spennende, og nervepirrende. Så mange ting som kan gå galt..., men det er jo ett håp om at dette kan gå veien.. :-)

Det er jo mange måter å gjøre dette på ser jeg. Jeg har bare fått beskjed om å bestemme tid selv for når jeg vil sette sprøyta og at jeg ikke skal sette den dagen jeg skal på ul.

Det er en nervepirrende prosess, spennede og skummel.

Håper du får mange flotte gullegg og at et el to henger seg fast i 9 mnd.

Masse lykke til!!

klem

Annonse

Jeg hører til Haugesund og til meg sa de at jeg kunne sette pennen når det passer best for meg. Derfor setter jeg den kl 18, dersom jeg har fri så reiser jeg ikke ut på kvelden før da + at dersom jeg jobber på kvelden, har jeg pause da. Nå går jeg riktignok fast på natta, så dette er stort sett ikke noe problem.

Det som ofte kan være problem for folk er vel gjerne det å huske så mangen klokkesletter....

Jeg har alt på alarm inne på mob`n.

Er også i Hgsd. Jeg tok sprayen kl. 8.30, 15.30 og 22.30. Dette fordi det passer best i forhold til jobben. Sprøyta tok jeg kl. 15.30, samtidig som jeg sprayet meg. Synes det var så mange klokkeslett å huske på, derfor for å unngå enda et kl.slett å huske på tok jeg det i samme slengen...:)

De sa til meg og at jeg skulle bestemme dette selv, men tror jeg hadde uansett tatt den på ettermiddag/kveld siden du ikke skal ta den samme dag som ul.

Lykke til!!

Klem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...