meg og novemberjenta Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Småen er kritthvit i munnen og har vært det i 4 uker, men ser ikke ut til å plage henne. Tenkte jeg skulle høre med helsestasjonslegen om hun kan få noe for det... men må jeg også behandles? Blir mor alltid smittet når ungen har trøske? Hvordan vet man i så fall om man er smittet, og hvilken behandling må jeg gjennom?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Som oftest så har dere det begge, men mor trenger ikke å være plaget av det. Når lillegutt hadde det, fikk jeg det også den ene gangen, og da gjorde det skrekkelig vondt å amme. De andre gangene kjente jeg ikke noe til det. Babyen blir behandlet med en slags mikstur som du gir på skje, og så smører du brustvortene dine etter hver amming med en krem. Helsestasjonene har som oftest liggende resepter på dette, så det er bare å kontakte de. Lillegutt så heller aldri ut til å være plaget av å ha trøske, men greit å bli kvitt det Lykke til !
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 sopp.. Les om det på ammehjelpen.no
anni ke n - med ny baby Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 Jeg var veldig sår da jeg hadde sopp/trøske. Trodde det var feil ammeteknikk, men viste seg at det var sopp/trøske. Fikk behandling, og da ble det borte. Maren hadde også trøske - i munnen. Det er som oftest vanlig.
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 30. desember 2006 #6 Skrevet 30. desember 2006 Jeg har ingen utvendige tegn, men det er veldig vondt å amme. Snuppa er hvit i munnen. Trodde også at vi hadde feil ammeteknikk helt til jeg leste om trøske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå