Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Våknet i natt med intens kløe mellom tærne... Har hatt det mange netter før men ikke tenkt over det. Men i natt måtte jeg bade beina i iskaldt vann for at det skulle forsvinne. Tenkte jeg skulle lese litt om dette på nettet og ble veldig bekymret. Det kunne vist være fare for barnet osv. Noen som kan beskrive hvordan de har det? Klør egentlig veldig lite på dagtid. Off er redd nå jeg..
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 jeg har svangerskaps kløe.. svangerskapskløe kan komme i både stor og liten grad. har du utslett eller "kloremerker" der du klør? du kan snakke med lege/jordmor og få tatt blodprøve av leververdiene osv for å finne ut om du har svangerskapskløe. du bør være obs på kløe i hånflater og under beina. slutter ikke kløen bør du prøve "hvit vask" som man får kjøpt på apoteket. det er det eneste som hjelper her;o) jeg fikk det i uke 25, men er vist mest vanlig dette trimesteret. jeg får god oppfølging med ultralyder for og se til at barnet vokser som det skal. noe det heldigvis gjør. lykke til! ;o)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Jeg har verken kloremerker eller utslett.. men det klør veldig intenst når det første er igang. Det som er så dumt er jo at det ikke er åpent hos legen før på tirsdag og det er jo 2 dager til. Vet ikke om jeg skal ringe legevakt.. føler meg hysterisk..
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #4 Skrevet 31. desember 2006 Trenger ikke ha kloremerker eller utslett for å ha svangeskapskløe da. Har selv kloremerker, men ikke utslett. Jeg har klødd i 10 uker, og først den siste måneden jeg har vært i kontakt med lege og sykehus, og har startet behandling. De sier det stort sett ikke er farlig for foster før i uke 37, og det er svært sjelden det går galt også så om du tar blodprøver om et par dager tror jeg ikke spiller så stor rolle, men viktig at du får gjort det. Fosteret i magen min sier de iallefall har det bra så...Startet på medisiner for over en uke siden, ble innlagt på sykehus torsdag og fikk steroidsprøyte som skal modne lungene til ungen fortere i tilfelle igangsetting av fødsel før tiden og for å dempe kløen. Lever- og gallesyreverdiene mine hadde gått noe ned fredag, og jeg ble skrevet ut igjen, men skal til ukentlig blodprøvetaking og kontroll frem til fødsel som trolig blir igangsatt om tre ukers tid, dvs. uke 38. Det er imidlertid litt avhengig av hvordan ting utvikler seg, om verdiene stiger igjen, og om jeg ikke holder ut kløen. Kløen er veldig intens fremdeles så synes tre uker er veldig lenge å vente. Sover så og si ikke om nettene. Kom det iallefall til legen snart, og hvis du skulle ha forhøyede verdier, vil du bli fulgt tett opp. Vær imidlertid obs på at det er mye usikkerhet rundt denne svangerskapssykdommen, og at du vil få mange motstridende meldinger. Da jeg ble lagt inn torsdag fikk jeg for eksempel vite at jeg skulle ligge inne til fødsel ble igangsatt i løpet av 1-2 uker, nå er jeg hjemme igjen og fått beskjed om sanns.igangsetting om tre uker. Lykke til uansett:) Og bare spør om det er noe du lurer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå