Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Er litt fortvilet! Har ei ultrafeminin "prinsessejente" på snart 6 år. Bor på et sted hvor mange av jentene/damene er ganske så maskuline, og motorsport og kjøretøy betyr all verden for veldig mange. Min kjære er ikke den aller ivrigste med dette, men bruker en del tid på det. Nå har han fått tak i en liten snøscooter til datteren vår. Hun var i utgangspunktet ikke særlig interessert, og i dag når hun skulle prøve den gikk den mye fortere enn hun hadde ventet, og hun ble redd og begynte å gråte. HUn hadde to venninner på besøk som gjerne prøvde, kjørte lenge og vel, og ikke fikk nok. Jeg ble en smule irritert, og sa at jeg og hun bare kunne gå inn, mend de andre kjørte og koste seg. Vet jeg oppførte meg en smule barnslig, og kanskje ikke gjorde situasjonen bedre. Men han ble skikkelig sur, sier hun er pysete, og at jeg motarbeider ham. Derfor håper jeg at jeg bærer på en skikkelig maskulin guttegutt i magen, så pappa`n kan se at personligheten styrer det meste, og at jenta vår har andre verdier som er like verdifulle og viktige å framelske. Hva synes dere?
bare meg;) Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 det viktigste er vel at babyen er frisk??
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Enig med deg..Viktigste burde være at babyen er frisk og at du faktisk er istand til å få barn. Er ikke alle som er det!! For min del så spiller det ingen rolle hva jeg får og jeg klarer heller ikke å forstå meg på de som bare må ha en gutt eller en jente... Men men vi er alle forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Stakkars jente, som har en sånn umoden Far. Tenkt hvordan hun føler seg, når hennes egen Far synes hun er pysete! Har han tenkt over hvilke signaler han sender ut..?? Hva det faktisk gjør med et lite barn..! Kjenner jeg blir helt trist på hennes vegne jeg:( Vi må elske, og akseptere barna våre, for den de er. Det er vår viktigste jobb! Han kommer helt klart til å få kjempe problemer med henne i tenårene, når han har den holdningen der. Hun kommer nok til å protestere mot han så det høres ja!! Hvis jeg var deg ville jeg ønsket med en super feminin gutt...Bare sånn på trass;)
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2006 HI, hi:) Måtte le litt over dette med superfeminin gutt på trass:) Håper ikke dere misforstår meg!! Er selvfølgelig like glad uansett hvilket kjønn det blir, men et større maskulint innslag ville uten tvil skape mer likevekt i familien. Selv kattene, kaninen og undulaten vår er av hunkjønn;) Er litt fortvilet akkurat nå, ikke enkelt å finne en løsning når man er så uenig om viktige ting i barneoppdragelsen. Men må legge til at han generelt er en engasjert og omsorgsfull pappa som bryr seg veldig om den lille jenta si. Han forventer bare for mye av henne til tider, glemmer at hun ikke er seks år ennå. Jeg velger å være lydhør for det han mener, men likevel kjøre en myk linje. Mener man skal vise barn respekt, og heller snakke med dem hvis ting blir vanskelige.Men tar gjerne imot gode råd hvis noen har...
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 31. desember 2006 #6 Skrevet 31. desember 2006 Jeg ser tanken din, men ville ikke ofret det så mye oppmerksomhet hvis jeg var deg... Ta vare på jenta di og la henne være jente...neste gang pappaen sier noe så tror jeg at jeg hadde slengt ut en teit kommentar om "heller ei feminin jente enn ei guttejente som er lesbisk" Ikke misforstå meg, jeg har ingenting i mot homofile, og hvis min sønn blir homofil så er han og kjæresten hjertelig velkomne i familien lell, men det kan være at om du sier en teit kommentar så får han øynene opp for hva han holder på med. Ser du har fått mange kommentarer på at du ønsker gutt, men slik jeg ser det så ønsker du en gutt for jenta di sin skyld, for at hun skal få være jente..... ser ikke noe galt i det, -du er jo like glad i ungen din enten det er gutt eller jente, men dattera di vil uten tvil få et bedre liv om faren får en sønn. Og inderst inne er det vel det alle fedre ønsker seg når de ser at ungen er frisk...en sønn til å delta på aktiviteter med. Faren min har 3 jenter og har aldri lagt skjul på at han godt kunne tenke seg en sønn...og jeg har aldri oppfattet det som negativt selv om det er jeg som er yngst og gjerne skulle vært gutten! Jeg legger heller ikke skjul på at det hadde vært gøy med ei jente, men det betyr ingenting...Blir det gutt så har jeg en unnskyldning til å prøve en gang til. Ender jeg opp med 3 sønner så kommer jeg uansett til å elske dem over alt på denne jord, men jeg ser på det som om at det er menneskelig å ønske seg noe... Om det er en cd eller kjønn på barn er likegyldig. Jeg sier ikke at JEG MÅ HA EI JENTE, jeg sier at det hadde vært gøy med ei jente...men vil selvfølelig heller ha en frisk gutt enn ei syk jente. Alle sier at du ikke skal bry deg om kjønn da det viktigste er at du får en frisk unge....men hva om ungen er syk da...en blir jo like glad i en syk unge som en frisk....! Dessuten så er det ikke nødvendigvis at ei jente blir feminin...får du jente neste gang kan det være ei maskulin jente.......! Lykke til uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå