Gå til innhold

Feber..?


AnLin *j07* med januargutt.

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Skriver ikke så ofte her, men er 10+0 i dag og har litt feber, rundt 38. Er skikkelig dårlig og holdte på å svime av i butikken i dag. Ikke vondt noe sted bare skikkelig uggen og kvalm liksom.. Har hørt at man ikke skal ha feber som gravid? Er det farlig for fosteret? Burde jeg ta paracet?

 

Vi skal egentlig ha nyttårsaften her hjemme med 10 gjester i morgen med mat og greier, men jeg klarer ikke å gjøre noe i mer enn en halvtime før jeg må legge meg skikkelig dårlig.. Er det dårlig gjort om jeg overlater hele festen til mannen og drar til mamma og pappa for å slappe av isteden? Uff..synes det her er vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Du bør ta febernedsettende for å holde feberen nede. Det er ikke bra for fosteret om du går over 39 i temp. Har du feber i morgen også ville jeg ha oppsøkt lege for å finne ut hvorfor. Det kan godt være du har en infeksjon i kroppen selvom du ikke føler at du har direkte symptomer på det. Infeksjoner arter seg gjerne aderledes når man er gravid enn ellers.

Når det gjelder hva du skal gjøre med selskapet vet jeg ikke helt. Men det aller viktigst nå er at du tar vare på deg selv. Så vis det betyr at du reiser til dine foreldre er det det du skal gjøre. Tror nok gjesten din vil forstå dette.

God bedring.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde feber i 2 dager forrige uke, fikk beskjed av legen min at jeg kunne ta paracet hvis jeg fikk feber over 39. Skulle helst klare meg uten paracet, og "avkjøle" meg på en naturlig måte. Lite klær, drikke masse kaldt drikke o.s.v. Jeg tok en paracet før jeg la meg om kvelden. Om dagen målte jeg feberen hele tiden for å sjekke om den ble noe høyere. Heldigvis hadde jeg feber i bare 2 dager. Men jeg var skikkelig dårlig i de to dagene, verka i hele kroppen. Virka nesten som om jeg reagerte annerledes på feber nå som jeg gravid enn ellers. Merka det bare jeg fikk litt feber.

Ta deg en tur til legen hvis du fortsetter å ha feber... God bedring da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter. :0) Ringte legevakten i går og de sa jeg bare skulle legge meg og slappe av og se det an til i dag.. I dag har jeg ikke noe feber heldigivs, men er fremdeles uggen og slapp, da.. men, men..Mannen gjør alt arbeidet med festen så legger jeg meg bare når jeg blir dårlig.. Snill mann. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...