Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Hvor lenge kombinerte dere flaske og pupp før dere gikk over til bare flaske? Det er snakk om å ikke ha nok melk, og måtte spe på med flaske flere ganger om dagen.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 her begynte jeg me ekstra på flaske da han var 2,5mnd ca....ved 3,5mnd var d først den ene, så den andre, så flaske til hvert måltid, innen han var 4 mnd begynte jeg med litt grøt, og trappet ned, så ga bare pupp ved noen måltider! nå er han 5mnd, og har ikke gitt han puppen på 1,5uke! ga meg kanskje litt tidli, men orka ikke mer alså, følte bare det ble stress...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Det er det jeg føler også. Babyen vil ikke spise når det begynner å bli tomt i puppen, da må han suge hardere, og det gidder han ikke. Dewrfor går ikke produksjonen opp, og jeg har ikke tid til å først amme, så gi flaske og så pumpe meg for å øke produksjonen. Har et barn til som krever sitt også, selvsagt. Føler det blir et nederlag å slutte å amme, og sliter litt med tanken på at jeg kanskje gir opp for lett, derfor kvier jeg meg. Og jo lenger man gir morsmelk jo bedre er det, jeg vet det. Noen andre som har sluttet uten at de har "måttet"?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Hei, jeg ammet til hvert måltid til hun var 3 mnd, da begynte jeg med flaske på kvelden. Nå gir jeg flaske kveld og ettermiddag, hun er 5 mnd. Jeg har begynt med grøt og håper på å fortsette slik med amming/flaske framover. Iallefall morgen og nattmåltid. Jeg har fått mindre melk nå, men det tilpasser seg jo slik du vil ha det. Produserer jo den melken som går ut av brystet...
//MAM\\ Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 Hadde det sånn jeg også. Begynte med flaske da han ikke var mett/fornøyd etter amming. Men det tok ikke lang tid før han var "godt vant" og heller foretrakk flaska fremfor puppen. Det var hyl og skrik frem til melken omsider kom ved amming (jeg brukte noen flasker av denne nesesprayen som skal hjelpe for utrivningen), og når "spruten" var over ville han ikke suge mer... Jeg tenkte jeg skulle ta en "ammepause", så jeg sluttet å amme han da han var 3 mndr. Men pumpet meg 6 til 8 ganger om dagen, håpet på å øke melkemengden, men det fikk jeg ikke til. Nå er gutten vår 4 1/2 mnd, og ammepausen varer ennå... Får ikke lagt han til lenger. Forsøkte med hjelpebryst for et par dager siden, men det gikk heller ikke. Så nå har jeg bestemt meg for å kutte. Kunne jo fortsette å pumpe, men nå får jeg bare 20 ml pr gang, så jeg pumper jo hele dagen for å få en flaske til han. Han får nok sin siste flaske mm i morgen, på selveste nyttårsaften ;-) Litt vemodig, men det blir så mye styr med all denne pumpingen. Jeg har også et barn til, krever jo sitt det også. Som en ammehjelper sa til meg: "Mamming er viktigere enn amming."
Harald Ripultfør Skrevet 30. desember 2006 #6 Skrevet 30. desember 2006 jeg gikk over til kun flaske (eller hun får en pupp i ny og ne, men det er aldri nok til et helt måltid) når hun var 10 uker. Da orket jeg ikke lengre å amme hver time og oftere enn det + at hun aldri ble het fornøyd. Nå er hun blid og fornøyd! mye bedre.. Men har lyst til at hun skal få i seg litt antistoffer, derrfor får hun ca en pupp om dagen. Men hun gidder bare suge i noen få minutter.
Harald Ripultfør Skrevet 30. desember 2006 #7 Skrevet 30. desember 2006 jeg fikk også litt dårlig samvittighet for at jeg slutta... lurer på om jeg kanskje ga opp for lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå