Gå til innhold

Leggetid, leggerutiner, sovemønster og stå-opp-tid. 3-4 mnd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei jente på 3 måneder. Legger henne i ni halv ti tiden hver kveld, og da sover hun til ni neste morgen. Men tror nok jeg har en veldig snill jente, hvis jeg kan si det sånn. Har ikke noen fast rutine på kveden før sengetid, men på dagtid sover hun i stua så jeg tror hun skiller dag og natt veldigt godt.

Skrevet

Hei...

Inspirasjon e visst noe eg også trenge. Jenta vår er en dag yngre enn di, og ho legger seg mellom 20.30 og 21.30, og sovner mellom 21 og 22 som oftest, men da sover ho gjerne til både 10 og 10.30.... Har prøvd å vekke henne tidligere, og legge henne tidligere, men føler det ikke hjelper. Vi har pleid å ta på ho pysj, gi ho mat, ho får rape og kose litt før vi legger ho. Av og til har vi sunget for ho også. Sovner som oftest før det er gått en halv time, men av og til ønsker ho mer mat før ho vil sove. Ho får kun mme...

Skrevet

hoooooi =0)

han her vekkes 21...holdes våken til 23.nattinatt med han....

sover til mellom 9 og 10.30.

nå er han blitt mer liv i da,så det herjes og styres di to timene.blir bra trett til slutt.når det nermer seg mat,så roer vi nedsteller han,og koser.=))

men,jeg ammer ikke,så da blir det vel litt annerledes enn om jeg gjorde det.tenker på nattmåltid og slikt.

har prøvd å legge han tidligere,men da våkner han bare,og styret er i gang.

når han våkner bør maten være ferdig,og ting skje fort.for da er lillegutt sulten....gjett om han ikke har tolmodighet da,hehe

Skrevet

Som regel: lite bad i tubben, kos og tull på stellebordet, pysj, sitte litt på fanget, mat, legge seg (les hyle til og fra i gjerne 1 time!!selv om han er så trøtt at han ikke orker være oppe)

Legger seg 19.30-20.30, litt avhengig av siste dupp. Sover som regel 3 timer. Så mat. Blir da f.eks.

sove 20

mat 23

mat 02

mat 05

Står op rundt 8.

Hender han sover borti 4 timer men kan og godt bare ta to timer i slengen. Er litt sliten nå! (4mnd.) Fullammer. Tenkte vi skulle prøve å kutte ned på nattmat over nyttår.

Skrevet

Min gutt er 5mnd nå, men har hatt samme rutine siden han var ca 6uker. Legges mellom 18.30 og 19.00,Da er han stuptrøtt. Så sover han 12-13t uten å våkne. Kanskje vi må putte tutten i han et par ganger pr natt. Han har bestemt denne rutinen helt av seg selv. Har verken vekket han eller lagt han uten at han er trøtt. Han begynte å bare få mme etter 6 uker, så kanskje det gjorde utslaget.

Skrevet

Her er det leggetid kl 19 med litt slakk begge veier avhengig av hvor lang den siste luren har vært. I dag var nattstell, boklesning og mating ferdig kl 1910 og da var det lalle...

Hvor ofte hun våkner om natten varierer veldig, i Danmark i julen sov hun hele natten hver natt. kjempedeilig, men vel hjemme igjen våkner hun en til to ganger for mat, ca kl 2 og kl 5-6. Står opp kl 9 til vanlig men siden vi har hatt våkentid etter matingen kl 5 har det blitt til at vi har stått opp kl 10 ca i stedet:)

Men da er hun våken fra ca 0830... Ligger i sengen og koser oss!

Skrevet

Jentene er 5 mnd og vi legger henne rundt kl.19, sover da til 5 for mat og videre til 8. Det varierer litt da, av og til 7 og noen ganger 9.

Hun må bysses i søvn på dag og legges med maks 2 timers mellomrom

Ca.10 og sover da 30-40 min

Ca.12 og går da som oftest tur på en times tid.

Ca.15 og sover 30-40 min, prøver å strekke den søvnen så lenge som mulig ellers blir hun trøtt igjen kl.17.

Skrevet

For noen englebarn dere har... jeg ammer mitt barn på over 4 måneder kanskje 6-7 ganger per natt. må bysses eller ammes i søvn. Sover fra ca 20.00 til 06.00. Og jada, h*n får nok mat, legger godt på seg osv.

Skrevet

Godt å se at ikke alle legger seg kl 19 da:) Her soves det sjelden før 21, selv om hun er trøtt, og vi prøver å legge henne før. Er sutrete og vil ikke sove. Må gjerne ha påfyll-mat et par ganger, og bæsjer (bare en gang i døgnet) nesten alltid etter leggetid. Grrr...

Men egentlig er jeg jo fornøyd, for hun sover rundt, lille gullet mitt!!! Står gjerne opp kl 9, men har blitt litt senere i julen. Hvis det er nattamming en sjelden gang, er dette kun en gang, og da en gang mellom 4 og 6.

Har lyst til å legge henne tidligere, men det er umulig. Problemet er selve leggingen, det er alltid en del styr, mye frem og tilbake før hun sovner.

Skrevet

har nett begynnt å få han i seng i 20-21-tiden. sover da til ca03.00, da er det mat og sover til 07-08.. Ikke mer enn et par uker siden det ikke var natt før kl23, og våken flere ganger... Men no er det deilig:)

Skrevet

Vi har ikke fått helt faste rutiner enda.. men som regel legger vi henne i 21-22tiden.. I går var hun kjempetrøtt allerede kl20, så vi prøvde å legge henne, men hun sov bare en time, og var lys våken. Fikk mat ( fullammer ) men det hjalp ikke... så da bare tok vi henne opp..og ble ikke lagt før over kl.23.. Det var mest fordi hun var så fryktelig våken, og så var hun så full av liv - snakket og "sang" litt, og flørtet masse med pappa`en og fetteren hans som var på besøk. Hun var så gøy at jeg klarte ikke legge henne.. Da vi la henne sovnet hun ganske med en gang, og våknet igjen ca 0330 og ville ha mat, deretter kl 7.30 igjen.. prøvde å sove litt til, tok henne opp i sengen til oss, for da hender det hun sovner litt igjen, men ikke idag. 0815 var det bare til å komme seg opp, da begynte hun å bli lei..

Nattamming er noe som begynte igjen for en måneds tid siden.. det økte på fra 0 til 3 ganger om natten, men nå er det igjen bare 1 gang...

Ellers har jeg begynt å synge for henne, og det liker hun veldig godt. Roer seg med en gang når jeg begynner, så koselig atte:-)

Hun sover lite på dagen, korte blunder bare.

Hender hun sover i over en time på ettermiddagen, men er ellers veldig våken. Sovner hvis vi kjører bil da..

Hun er 4mnd20dg

Skrevet

Min er snart 4 mnd og vi har lenge praktisert legging ved 19.00 tiden. Da våkner han ved 4/5 tiden for pupp og sover igjen til 7/8 tia. Noen ganger står vi opp da, andre ganger sløver vi i senga sammen noe som fører til at han sovner litt igjen :o)

Skrevet

Hun sovner ca 22 ene dagen... (blitt 1 time tidligere på 3 uker) og neste dagen sovner hun rundt 20:30... Merkelig :o)

Ellers sover hun 4-5 timer første økt før mat, så mat hver 3.time omtrent. Står opp 08:30 hver dag.

Steller henne 19 hver kveld! (litt tull nå i jula,da) :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...