Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 nå er jeg så drittlei og trist og lei, samboeren min er avhengig av dataspill word of wardfraft spiller hele dagen fra morgenen til kveld, aldri tid til meg eller barna våre, er dødsliten og lei dette, jeg går med så mye følelser som jeg ikke kan dele med han for jeg føler at han ikke hører på meg i det heletatt.. synes det er vært for barna vi har sammen, han sitter jo bare der foran den jævla pc`n han går jo hjemme hele dagen, sitter rundt seg, han gidder ikke rydde det ser ut som et helvete her, jeg må klare alt selv, er så sliten men elsker han jo, vi har planer om og gifte oss til sommeren.. jeg unner ikke barna mine og bli sendt fram og tilbake mellom foreldrene sine, skal jo ikke gå utover de. de er jo værdens vakkeste jenter. vet ikke hva jeg skal gjøre for at han skal se meg og høre på meg, han gjør jo alltid som han vil, jeg sier jeg snart ikke orker mer og da sier han at jeg får finne meg en annen en, blir så lei meg da, mener han det.. han sier han blir lei av maset mitt det er slitsomt med to barn på 4 mnd og 21 mnd om må klare alt selv jeg vil ikke ha noen annen enn han heller, vil jo ikke at hvis det hadde blitt slutt mellom oss så kommer det jo sikkert ei ny jente inn i livet hans og barna mine og det tror jeg ikke at jeg klarer, noen som skal ta seg av mine barn. de fortjener foredrene sine sammen, kan ikke forestille meg åssen det er og ikke feire vær jul og helligdager sammens med de. noen som kan gi meg noen råd om hva jeg kan gjøre for og få han til og forstå meg, jeg elsker han jo veldig høyt og han er far til mine barn, jeg vil bare at han skal se meg og sette pris på meg og hva jeg faktisk gjør for han, jeg har foreslått familieterapi men da sier han at jeg kan gå ditt og snakke selv.. syntes det er utrolig slemt av han.. jeg vil jo bare at vi skal ha det bra sammen og være en familie som gjør ting sammen og ikke bare sitter på den dritt pc`n for den er jeg drittlei nå skal jeg si dere. han har jo ikke gjort noe de siste 3 mnd enn og sittet der og sovet noen timer, hater at vi har internett her det ødlegger jo ALT mellom oss.. takk for at dere gidder og lese alt dette men måtte bare få det ut, går med så mange følelser inne i meg som jeg ikke får ut
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Sett hardt mot hardt. Har lest at mange av de som spiller det spillet blir avhengige og ikke selv ser at de har et problem. Må ellers si at jentene har det ikke noe bedre med en mamma som er utslitt og en pappa som sitter hele døgnet og spiller på internett, enn om mamma og pappa skiller lag. Men det virker jo som om samboeren din har blitt avhengig av det spillet og det må han få hjelp for. Stod en artikkel om dette i år i Magasinet (Dagbladet) eller i Helg (VG) - husker ikke helt. Men det er mange som har vært og er i samme situasjon som du pga. det spillet. Si opp internett, gjem datamaskina og gi beskjed om at han har å være med deg på familieterapi. Sett hardt mot hardt, for slik kan du ikke fortsette å ha det - han må oxo ta ansvar for den familien han har vært med på å stifte.
haater husarbeid Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 KAST UT DATAMASKINEN OG SI AT NÅ ER DET NOK!!! Fins ikke akseptabelt i det hele tatt, hadde ikke funnet meg i det. Hvis han er vanskelig, kan du alliere deg med svigermor, det gjør jeg når det er behov for det. Han er en familiemann nå og kan ikke sitte på datan hele tida. Har litt samme problemet her i hus, men jeg setter foten ned når det går over stokk og stein. Sett et ultimatum og hvis han ikke klarer å overholde det, ber du om en pause i forholdet sånn at han får tenkt seg om. Så kommer han nok til fornuft når han ser hva han kan miste. Grunnen til at han er så frekk mot deg, er nok at du bare truer og ikke gjør alvor av truslene dine. Vis han en annen side av deg selv og sett deg i respekt! Lykke til!!
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Sender deg denne linken jeg om spilleavhengighet angående dette spillet: http://www.dagbladet.no/kultur/2006/07/07/470891.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå