NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 30. desember 2006 #1 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg er 11+1 i dag, og den siste uken har kvalmen gitt seg veldig for meg--spyr vanligvis bare en gang paa morgenen og foeler meg ogsaa mer opplagt paa dagtid. Har lest at det er vanlig at symptomene gir seg noe rundt denne tiden. I gaar begynte jeg aa foele meg forferdelig kvalm utover kvelden, og kastet opp 3 ganger. Klarte aa spise litt paa kveldstid, og sov greit, men saa var det paann igjen i dag tidlig. Loeper paa do for aa spy i ett sett, er kjempesliten og orker nesten ikke spise. Ingefaeroel faar jeg heldigvis i meg, saa jeg tror klarer aa faa i meg nok aa drikke. Jeg har ogsaa litt verking i kroppen, saa jeg lurer paa om dette kan vaere en slags magesjau. Er liksom litt rart at kvalmen skulle gi seg og saa dukke opp igjen saa kraftig. Men jeg kjenner ingen som har magesjau der jeg bor akkurat naa, saa det er jo litt rart det ogsaa. Det er vel ikke farlig aa ha magesjau naar man er gravid? Jeg har ikke feber, og klarer som sagt aa faa i meg nok aa drikke (tror jeg.) Noen som har hatt dette eller som har faatt noen raad fra lege om hva som kan vaere lurt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7591491-vanlig-kvalme-eller-magesjau-og-kan-det-vaere-farlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
persilla med en prins Skrevet 30. desember 2006 #2 Del Skrevet 30. desember 2006 Hei! Hatt en omgang med omgangsyke her for 14 dager siden og var sikklig dårlig.Ringte legevakta som beroliget meg med at ungen tar til seg den næringen den trenger,enste du må huske på er å få i deg nok væske. Eplejuice og farris blandes 50/50 i et glass,dette erstatter noe av det man mister når man kaster opp eller har magesjau.Dette binder magen også. Hvis det pågår over lang tid så må du oppsøke lege,hvis man ikke får i seg nok væske,man vet at man har fått i seg nok væske når man tisser,(fikk jeg beskjed om av legevakta) God bedring klems Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7591491-vanlig-kvalme-eller-magesjau-og-kan-det-vaere-farlig/#findComment-7591947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 30. desember 2006 Takk for svar. Mannen min er i butikken og handler inn eplejuice og farris naa. Det raadet skal jeg proeve. Og druer--for det har jeg faktisk litt lyst paa. Jeg ligger her fortsatt paa sofaen og foeler meg kjempedaarlig. Det verker i hele kroppen. Synes det er litt rart for ingen jeg kjenner har hatt omgangssyke naa nylig--men dette virker ikke som vanlig morgenkvalme, nei. Med mindre jeg plutselig har faatt en kjempedose med hormoner--men det er vel litt rart i uke 12. Det er godt aa vite at det ikke paavirker ungen. Det har jeg lest ogsaa, men naar man er gravid saa er man vel alltid litt redd for slikt. Jeg tenker veldig paa det hver gang jeg spyr, for jeg blir saa sliten i magen og alt kroeller seg liksom sammen der nede. Er redd for at det skal skade ungen--og samtidig vet jeg jo at den sitter godt. Men hyggelig er det ikke, gitt. Haaper dere andre holder dere friske. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7591491-vanlig-kvalme-eller-magesjau-og-kan-det-vaere-farlig/#findComment-7593658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå