Gå til innhold

Flere med fryseforsøk på nyåret?

Anbefalte innlegg

Da er jeg i gang! Fikk mensen i dag og har begynt å knaske progynova tabletter:) har snakket med sykehuset og jeg har time til ul neste torsdag.Blir vel ikke innsetting før helga da? Vet ikke hvor lenge man må vente etter ul hvis alt ser bra ut? Er veldig spent og krysser fingrene for at vi har gullegget. Ikke så store sjanser med tanke på at jeg bare har ett egg,

Jeg ønsker alle lykke til med forsøk:)

Håper å høre fra dere hvordan det går:)

Fortsetter under...

Så bra!

Det er pyton å gå å vente på mens, jeg vet...

På mine to frys har jeg hatt innsetting på dag 14, men det ene ble avbrutt da egga ikke overlevde.

Men uansett, tror 14-18 dager er vanlig...

Tror noen må vente litt lengre pga tynn slimhinne.

Lykke til, du får oppdatere oss videre:-)

Venter fortsatt på mensen, er ca.en uke på overtid nå, men det virker som om det er noe på gang nå. Hadde vært veldig greit å komme i gang snart. Må jeg vente lenger skal jeg i alle fall inn nærmere en av mine beste venninner, tror det blir uke 6 på henne, og det er jo litt ålreit det også, hvis man kan gå hjemme sammen og gjøre koslige ting.

Sist gang var vi tre venninner i samme situasjon, nesten helt merkelig det her......Da ble jeg gravid, men det gikk jo galt, i mellomtiden har den ene venninna mi hatt frys og blitt gravid, mens vi to andre venter på nye forsøk.....Måtte vi også klare det denne gangen!!!

Tror jeg skal holde meg hjemme fra jobb neste gang,var det sist og da klaffa det jo. Vet ikke om det hadde noe å si, men man tenker jo litt på det da. Første gangen var jeg litt hjemme + litt på jobb pga. ferie, mens andre gangen jobba jeg hele tiden. Det er nok kanskje greit å ta livet med ro, i hvertfall så lenge jeg føler at jeg har lite energi.

Pga. en bil må jeg opp stort sett tidlig opp (06.00) og bli sittende på jobben en stund lengre enn vanlig og dermed har jeg også måttet ta Progestan kapslene på jobben, ikke særlig hyggelig å snike seg avgårde på det kalde hvilerommet.....nei, det er bedre å få være hjemme, gå lange turer og forhåpentligvis ha noen å spise lunsj med en gang i blant, det er mye kosligere. Er vanligvis flinke til å finne på koslige ting, det er nesten så det blir for mye.......det skjer stort sett noe hver eneste helg....har besøk eller er bedt bort....kanskje det er greit å bremse litt på det også, men det er jo ikke så lett da.....Alltid veldig koslig, men man blir jo litt sliten av å gjøre noe "hele" tiden. Det er nesten sånn nå at hvis det ikke skjer noe så kjeder jeg meg fort, men jeg tror faktisk det er litt sunt å kjede seg jeg......må lære meg til å bli flinkere til det ;)

I Porsgrunn får man sette inn 2 om man vil på fryseforsøkene, kommer nok til å gjøre det nå også, gjorde det på forrige frys. Har lyst på tvillinger jeg. Har venta så lenge nå at det bare blir dobbel glede.....og dobbelt slit også da ;) Eneste er jo at faren for at ting skal gå galt er litt større, født for tidlig osv.......

Nei, dette ble litt lang gitt.......får vel se å jobbe litt her.....

Lykke til i 2007 alle sammen :)

Hei.

Jeg venter også på fryseforsøk nå i januar.

Skulle hatt mensen 1. juledag, men venter fortsatt. Når den kommer starter jeg med progynova, og så går det vel ca. 14 dager til innsetting.

Jeg er 36 år og får derfor satt inn to egg.

Jeg hører til i Porsgrunn, det hadde vært koselig å se noen av dere der.

Uansett er det jo koselig at det er flere med fryseforsøk samtidig.

Klem fra

Annonse

Hei.

Ja jeg har testet, får desverre negativt på testene også. Lurer på om jeg skal ta en blodprøve på hcg. Jeg har kjøpt tester på billigtester.dk og veit jo ikke helt om de er til å stole på.

Men er vel ikke mulig etter 7 års prøving å bare bli gravid på egenhånd.

Hei igjen munti .

Siste innlegg før jeg kryper til køys.

Alt er jo mulig, også å bli gravid etter 7 års trening.

men det er klart at en negativ test peker i retning av at du ikke er gravid.

Kanskje tante bare er for opptatt med å besøke meg og andre litt sure prøvere ;)

Har du vanligvis jevn rytme på antall dager eller varierer det.

Håper du finner ut av det snart iallefall og får godt resultat enten på blodprøve eller fryseforsøk litt senere.

Hei igjen Aguin.

Har litt ujevn rytme, men dette her var utenom det jeg hadde forventet.

Er nok bare fordi jeg venter sånn på å starte til nytt fryseforsøk.

Lykke til med ditt fryseforsøk. Får håpe det ordner seg for deg og alle andre her inne i løpet av nermeste fremtid.

Nå skal også jeg krabbe til køys. God natt.

hei.

da har jeg vært på ul(i går). Slimhinna var på bare på 6. har økt dosen med progynova fra 3 til 4 tabletter daglig. Skal tilbake på søndag og da håper jeg alt ser bra ut. I såfall blir det innsetting på onsdag. Nå er det bare å xxx fingre og tær for at det ene egget vårt klarer opptiningen.

Noen andre med innsetting neste uke?

Hei Goldie!

Hva med å prøve akupunktur?

Har hørt at flere har fått tykkere slimhinne av det!

Men økt dose av Progynova gjør vel også susen, tvi tvi!!!

Jeg venter på mens jeg, kommer vel i neste uke engang...

Så du er nok litt foran meg i løypa:-)

Hei Sunniva!

Jeg har tatt akkupunktur i en måned nå. Må prøve alt for å lykkes:) Jeg har sluttet med akkupunktur nå, hun ville ikke sette nåler på meg midt i innsettingsperioden. hmm synes det er litt rart for jeg har hørt om mange som har tatt akkupunktur rett før og etter innsetting. Tydelig litt forskjellig praksis. Ikke vet jeg hva som er best.

Annonse

Hmm, det var rart ja...

Jeg tok selv aku sist, og skal gjøre det nå også.

(Hmm, må vel kanskje få ut fingeren og ringe aku mandag...)

Jeg går hos en veldig fyktig fyr her i Trondheim, han samarbeider med St.Olavs. Tok aku til og med innsettingsdagen, før og etter innsetting.

Men da var det stopp, han ville ikke sette flere nåler, for det kunne ødelegge.

Kan ikke forstå at du ikke får aku innsettingsdagen jeg!

Kanskje din aku kan ringe der hvor jeg går?

For å forhøre seg litt?? Her er websiden hans:

www.boerke.no

Takk for tipset!! Tror kanskje jeg skal ringe selv og bestille meg time der. Hvis det ikke er for sent da.. kan jo kanskje være litt ventetid..

skal du jobbe i tiden etter innsetting? jeg jobbet hele tiden under mitt første ivf, men kjente at jeg ble veldig sliten. Jeg har en jobb med en del stress. Har budsjett som henger over hodet på meg.. har ikke bestemt meg enda, men kanskje jeg tar noen dager sykmelding. får da dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver. Batteriene ble iallefall helt tappet sist. huff dette er vanskelig :)

Kan være litt vanskelig dette med sykmelding/ikke sykmelding...

Jeg er ped.leder i barnehage, og stress er noe jeg kjenner til ja...

Ved 1.IVF tok jeg 1 uke, da var det rolig på jobb, så det var akkurat passe. Ble gravid, men mistet senere.

1.frys tok jeg kun to dager i forbindelse med helg, ble kjemisk gravid.

På 2.IVF tok jeg 14 dager, også her en kjemisk graviditet...

Så det er ikke greit å vite hva som er best.

Nå på frys kommer jeg kanskje til å ta et par dager, får se an litt.

Er så mye greiere prosess med frys, er ikke så sliten av hormonene,

og det har litt å si for meg.

Men uansett, man skal ikke sitte tilbake med en følelse av at kanskje jeg burde ha tatt det litt mer med ro... Da er det bedre å lytte til kroppen, og ta litt "fri".

Er tross alt en viktig del av livet vårt vi befinner oss i nå!

Så vær litt ego, om man kan kalle det det, tenk på deg selv!!

Ja jeg tar nok til å ta noen dager "fri", men kommer til å se an formen litt. Må nok bare være ego og tenke på meg selv. Viktig å ikke tømme seg helt for krefter.. Jeg har snakket med sjefen og de jeg jobber med vet hva jeg går igjennom. Tror nok de har fortåelse:)

Ønsker deg lykke til med behandlingen. Du må holde meg oppdatert:)

hei hei, jeg venter mensen om noen dager, skal også sette inn egg i beg av februar ( forhåpentligvis da) hvis de overlever. jeg holder til i porsgrunn, og der sa de at de skulle sette inn 2 egg, (mitt første fryse forsøk) så håper på noe bedre ods med det...

lykke til alle sammen, vi får krysse alle fingre og alle tær for hverandre:) håper på et veldig fruktbart år for oss :)

klem fra

hei

da er jeg klar for fryseforsøk, har time til innsetting på onsdag. Jeg er skikkelig nervøs for at egget ikke tåler opptiningen. Har kun ett egg på frys:( Skikkelig nervepirrende dette her.. venter telefon fra st olav i morgen. Er nok på jobb når de ringer og er redd for hvordan jeg reagerer hvis egget ikke har tålt opptiningen. Nå er det bare å krysse fingrene.

Så spennende Goldie....

Skjønner du er nervøs for opptiningen, er jo så vanskelig å si hvordan det går... Fikk telefon på jobb engang selv, og med meg gikk det ikke så bra. Måtte bare dra hjem jeg, ble jo så deppa.

Men hos meg kom det litt overraskende, for det første egget av tre overlevde, men de to resterende gjorde det altså ikke.

Var nok ikke godt nok forbredt.

Meeen, ikke la deg deppa av den grunn, går jo ikke an å sammenligne.

Jeg skal krysse alt jeg har for deg jeg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...