Gå til innhold

Dere som har kjøpt Babybjörn bæresele...


Moniken, mamma til 3

Anbefalte innlegg

Når har dere tenkt til å begynne å bruke den? Merker at det kunne vært praktisk å ha noe å bære lillegutt i når han har sine våkne perioder. For da vil han jo helst være sammen med oss hele tiden. Men så mener jeg å ha lest at det ikke er bra å bruke Babybjörn så tidlig. Noen som har formeninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har allerede prøvd min, brukte den en gang Mia var urolig og jeg lagde middag - fungerte kjempebra! På den jeg har står det at den kan brukes fra 3,5 kg og 52 cm. Se om det står det samme på innsiden av din. Så vidt jeg vet har vi kjøpt den samme, så da bør du vel kanskje vente til Ask blir litt lengre og tyngre. Spør på helsestasjonen, de vet sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt min... Nå er nurket vårt ikke 3,5 kg enda, heller ikke 52 cm, men vi kommer til å bruke den i veldig korte perioder i begynnelsen nå. Regner med det går bra så lenge de ikke sitter i den så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når vi reiste til østlandet i julen brukte vi bæreselen på lillegull, hun var da 18 dager gammel. hun lå ikke veldig lenge i den, men hun stortrivdes i den. spurte på helsestasjonen om det gikk greit å bruke den så tidlig og det gikk veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioterapeuter anbefaler ikke bruk av bæresele hvor barnet har ett ben på hver siden av bærerens kropp så tidlig.

Babyen bør bæres med beina samlet i en slynge eller sjal.

Vi har Babybjørn fra siste barn, og gleder oss til å bruke den, men vet ikke helt hvor tidlig det kan gjøres.

Har også bæresjal med føler at baby ikke ligger trygt i den, man kan jo bl.a ikke bøye seg ned.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...