Nr-2-i-magen Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Jeg er usikker på hva jeg skal velge. Hvorfor valgte DU svingbare hjul? Hvorfor valgte DU ikke svingbare hjul? Jeg tenker meg at jeg kommer til å kjøre på: -asfalt -turstier og -litt på brostein -litt på stranden -av og til inne i varehus Det som er viktigst er at den er god å kjøre ute på asfalt og turstier (grusveier). Noen som kan hjelpe?
Nr-2-i-magen Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 30. desember 2006 Tilleggsinfo: finnes aldri snø eller sludd her, bare mye regn
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 definitivt svingbare fremhjul! når jeg går på grus ol der d er kjekt med faste hjul,låser jeg de bare. hadde først faste hjul, aldri igjen. med sving hjul er det lett å snu på fem øringen, og å komme seg gjennom trange butikk hyller. har selv mistral s med 2 fremhjul, så den er stabil og, menge mener 3 hjulinger tipper lett,jeg har aldri prøvd så jeg vet ikke.
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Vi valgte svingbart hjul når vi kjøpte ny vogn i sommer fordi det er helt genialt. Man kan snu vognen helt rundt på stedet uten å måtte løfte/vippe på den i det hele tatt, utrolig praktisk! Vi har en trehjuling med svingbart forhjul og den er tusen ganger lettere og mer behagelig å trille en de andre vognen vi har hatt (bl.a en Simo duo). Denne vognen er kjempegod på asfalt og hardpakket grus, men tror ikke noen vogner jeg har vært borti har vært gode på løs grus. Ikke i (løs) sand heller. På den vognen vi har kan hjulet låses fast, en funksjon vi nesten aldri bruker, men kjekt å ha. Eneste minuset jeg kommer på med slik vogn vi har nå er at det noen ganger kan være litt verre å få vognen opp og ned av kanter enn med en vanlig firehjuling med ikkesvingbare hjul. Vi har forresten hatt en trille med fire hjul på også, begge forhjulene var svingbare og det var IKKE noe særlig, for nå begge svingte foran ble den plutselig mye bredere nede og "hektet" seg fast i alt mulig når vi gikk i butikker. Så på en firehjuling vil jeg IKKE anbefale svingbare hjul.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 trille er ikke det samme som en mistral 2. de to fremhjula er mindre en bak hjula og er satt tettere sammen. kommer ikke borti noe i butikken...
Nr-2-i-magen Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2006 Takker for svarene til nå. Ønsker enda flere svar Prøvd å finne denne vognen mistral s på nettet, men finner den ikke. Skriv gjerne hva vogn dere har. Vi har tenkt at vi skal ha fire hjul. Vi har til nå sett på vognen City Jet av Emmaljung, den har doble svingbare-hjul foran. Likte i grunnen å trille den. Og lurer på om den kan være god på asfalt og grusvei. Vi har sett på bungaboo, men den virka ikke bra som en ut på tur vogn. Lurer også på om det har noe betydning at vognen ikke har vendbart handtak sålenge den har vendbar sportsvogndel. Også er jeg fortsatt nyssgjeggig på hvorfor dere som valgte firehjul ikke valgte svingbar?
Lystpåentiljeg Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 Emmaljunga'n er fin den Pusimagen. Lyst å kjøpe den etterhvert, virker solid og E. er et kvalitetsmerke. Vi valgte E. duo'n faktisk. Så det er vel en av de største og tyngste firehjulingene man får tak. Grunnen var enkelt og greit at vognen ser pen og solid ut. Er ikke noe begeistret for kombi-vogner, og utseendet til Emmaljunga'n var noe vi begge likte. Angående bevegelige fremhjul, så ser jeg heeeelt klart fordelen ved å ha det. Men vi ønsket en "god" og solid dypvogn, så da ble det det. Akkurat til kjøpesenter, så er det nok ikke særlig praktisk. Men får jo handlet minimalt både der og i matbutikker ved å ha med vogna, så da blir det nok heller til å bruke en av butikkens/senterets handlekurver med barnesete.
Murmeline Skrevet 30. desember 2006 #9 Skrevet 30. desember 2006 Tror nok det er denne det er snakk om: http://www.teutonia.no/mistralSkombi.htm CityJet er fin, jeg vurderte denne nå nettopp som tilleggsvogn (bare sportsvogn), men endte opp med å la være. Grunn: Har Edge fra før, og utrolig bra trillekomfort (alle de store på 4 hjul har det). Hvis man velger en mindre og lettere vogn på 4 hjul mister man fort noe av trillekomforten og støtdempingen. Og CityJet er faktisk nesten like stor som Edge!!! Men den har lettere understell, og en litt lettere og mindre dypbag. Men hjulene blir litt "plastikk" i forhold til Edge. Bugaboo har fått vinterhjul nå, disse er større, og funker bedre på norske forhold. Tror ikke vendbart styre er såååååå viktig så lenge sportsbiten er vendbar. Blir argumentet med å snu etter sola da.. Jeg kikket egentlig aldri på svingbare forhjul da disse vognene er mindre. Ville ha en stor, høy og tradisjonell vogn, og heller en annen vogn i tillegg etter hvert. Kommer nok til å kjøpe en 3-hjuling eller tilsvarende til våren/sommeren.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 30. desember 2006 #10 Skrevet 30. desember 2006 Vi har svingbare forhjul både på singel og søskenvognen vår, og synes så absolutt det er en fordel!! På begge vognene våre kan hjulene låses lett ved behov, så synes det er kjempebra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå