Honningmelon Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Jenta er bare snart 6 uker,men syns det er greit å markere at det er forskjell på natt og dag. Hun sover i senga si både på dag og natt,derfor må jeg prøve å finne måter å skille natt og dag så godt som mulig. Har dere noen tips?
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Det vi gjør er å ha det mørkt på soverommet minus en liten nattlampe så dere slipper å endre noe når dere må opp og bytte bleie eller mate. Vær kjedelig. (altså så lite snakking og kosing som mulig. Helst bare hviske) Noen kliner på sinksalve og lar være å bytte bleie, men det er en fare for at de tisser gjennom bleia i så fall og det blir det bare ekstra jobb med å bytte sengetøy og klær.. Så har vi faste tider; hos oss er det natta fra 19 til 7 og jeg har finni ut at min er lettest å få til ham å sovne hvis vi bader før sengetid. (bruker bare vann og babyolje da skal det ikke være uttørkende for huden selv om vi gjør det nesten hver dag)
Puttipluttipott*har født* Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Sweet Amber: Hvor gammel er gutten din? Har en sønn på snart 10 uker. Han har lagt seg mellom 22-23, men ønsker nå å få han til å legge seg før. I går sovnet han 21.30 og sov til 6 i dag, fikk mat og sov videre til 9.30. Deilig. Men skal etterhvert ned til kl 20. Når begynte dere å legge kl.19? Lagde han sine egne rutiner, ble trøtt ved de tider, eller var det deres valg?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 rutine, rutine, rutine.... her har det fra dag1 vært slik: sover i vogna eller lekegrinna på dagtid med lys på, når kvelden kommer steller vi og tar på pysjen (neddimmet lys), og går inn på soverommet (etter dette går vi aldri utav soverommet) hvor det er mørkt, gir pupp/flaske i min seng, raper og legger han rett over i egen seng, (tar han ikke oppigjen uten at han HYLER...) sutring: får han bare tutt og koseklut, har foresten alltid kosekluten inntil skinne sitt, det er godt å kose med (bruker gassklut, for di er lette å puste igjennom og de kan vaskes hele tiden;))
lykkelig-mamma:-) Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Min lille gutt sovner best når d er mørkt og litt kjølig... passer på at d allti er lys og litt lyd på når han sover på dagtid..uansett hvor han sover.. dette fungerer veldig bra for han:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå