Gå til innhold

Har Doubichou fått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

Har ikke fulgt med så mye her inne i jula så jeg er litt nysgjerrig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er ikke av de som "kjenner" Doubichou noe særlig, men tok meg friheten å søke på nicket, og fant ikke noe nytt innlegg, i alle fall... Ikke noe som sa noe om fødsel... Mer vet jeg ikke; vet ikke om det hjalp deg, jeg?

Både du og Doubichou holder til i Frankrike, stemmer det? Er du der nede nå, eller på ferie i gamlelandet? Jeg bodde selv nesten tre år i den fransktalende delen av Sveits for noen år tilbake og saaaaavner å snakke fransk! ;o)

Bonne année 2007! ;o) Bises...

Skrevet

Hei Grigri-novembergutt!!

Bonne année à toi et à ta petite famille! ;o)

Nei, mot alle odds blir dette her en 2007-baby! Jeg har ogsaa vaert sjeldent inne her i det siste; har besoek av soesteren min for tiden.

Var akkurat her inne fordi jeg bloer i kveld og ble litt nervoes. Hvor titter man da? Inne paa BIM!!!

Haaper du har det bra!!!

Skrevet

Gullemor, jeg bor I Frankrike og er ikke hjemme på ferie(dessverre :) ). Hvis det er de vakre æøå'ene du tenker på, så har jeg norsk tastatur (franskmenn bruker azerty og det er RART).

Doubichou, bra du enda kniper igjen litt. Nå er du vel ganske langt på vei, over uke 37? Håper jula di ikke ble kjip pga svigermor, fikk dere feiret sammen på julaften eller ikke? Godt å få besøk hjemmefra, jeg hadde mamma her i en uke, det er kjekt å få snakket norsk med noen som svarer mer enn auuuuuuuu(babyen) eller squeeeeeeeeeeeeeek(marsvinet) :P

Godt nytt år til begge to og lykke til med babyene som snart kommer!

Skrevet

Hei!

Nei, tenkte vel egentlig ikke over æøå'ene, men tenkte kanskje bare at dere var "hjemme" på ferie... :o)

Jepp, det er ekkelt med annerledes tastatur. Det er noen år siden jeg brukte det i Sveits, men fortsatt den dag i dag hender det at jeg skriver o istedet for ø, a i stedet for å osv... Det "ligger" liksom i fingrene; til og med sååå lang tid etterpå! :o)

Hvordan går det med novembergutten, Grigri? Er det din første? Når har du termin, Doubichou? Jeg har termin 10. januar og er så absolutt klaaaaar nå! *komme, da, Gullebaby*

A plus! :o)

Skrevet

Hei!

Jeg var innom foeden paa kontroll i gaar, det kom blod. Men, selv om jeg har rier hvert kvarter, saa er foedselen ikke i gang enda likevel. Soesteren min drar hjem i morgen (sniff!), saa jeg fikk vaere sammen med henne hele tiden og er glad for det!

Jula var fin, fikk feira jul den 24. desember og Magnus var i 7. himmel.

Gullemor, jeg har termin den 1. februar!

Skrevet

Ja det er min første. Han har det bare bra, stor viking, spiser og vokser. De siste dagene nå har han begynt å "prate" mye, han ser på oss og sier aaaaa uuuuuuuu wawwwwww og har mye å fortelle. Kjempeartig!

Er det din første også? Min kom 11 dager før tiden, og med fødselsvekt på 4710g var det like greit at han ikke holdt seg inne lengre til "oppfeiting". Legen spurte meg om alle norske babyer er så store..

Høres ikke artig ut å gå med rier hvert kvarter, Doubichou. Håper de er av det milde slaget! Skal du gå sånn lenge da? Setter de i gang eller forsvinner riene etterhvert?

Skrevet

Jeg har veldig ofte ganske kraftige kynnere (grenser til rier), men som med nr.1, saa kjenner jeg absolutt ingenting. Helsepersonellet er helt oppgitte!

Jeg har sluttet paa Salbumol, en medisin mot rier, disse dagene da jeg er uke 37 i morgen! Hurrrrrrrrrrra!!! Etter uke 37 regnes ikke babyen for aa vaere prematur lengre. Men jeg kjenner ingen forskjell paa smerter og saant.

De setter i gang dersom babyen viser tegn til aa vaere sliten, jeg har jordmor hjemme hver dag for monitoring, sitter aa venter paa henne akkurat naa. Ellers maa jeg bare vente. De setter ogsaa i gang 1 uke etter termindato, men det skal jeg ikke vente paa! Paa klinikken nyttaarsaften sa jordmora som undersoekte meg at det bare trengtes effektive rier naa, saa er foedselen i gang - livmorhalsen er helt borte nesten og aapen med 2 store fingre (her teller de ikke i cm, vettu!!!). Jeg har allerede nok aapning til aa forlange péridurale med én gang jeg kommer paa foeden.

I dag tok jeg til og med bilen jeg. Gubben var helt fra seg paa jobb, stakkar, og drev aa ringte meg paa mobilen hver halvtime. Dro ikke saa langt, men himmel saa deilig med litt frihetsfoelelse! Handlet enda mere pysjamaser i str 1 mnd. Naa maa jeg slutte! Soesteren min dro hjem til Norge i dag. Litt trist. Deilig aa ha noen aa snakke norsk med. Oh well, vi snakkes over internett, men det er ikke det samme!

Skrevet

Hei igjen!

Dette er min første også, og jeg har hatt to ultralydscreeninger for å få estimert vekt. 5/12 sa de at Gullebaby ville være mellom 3,5 og 4 kg ved termin 10. januar og 21/12 fikk jeg beskjed om at h*n vil være 4-4,5 kg... *gulp* Skal på ny estimering torsdag, og håper virkelig ikke de har tenkt å "gi meg en enda større baby" denne gangen!! :o(

Godt nyttår til dere begge der nede i Frankrike; lykke til videre med knøttene deres! ;o)

Bises,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...