gerd Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Som noen av dere kanskje vet døde mamma for seks uker siden og jeg har klart ammingen relativt bra på tross av dette. Jenta er nå snart fire mnd. Jeg har hele tiden ammet fra begge pupper til hvert måltid (med unntak av de første ukene da jeg hadde MASSE melk). Nå er jula nesten over og den har vært stress fra ende til annen. I tillegg har jeg savnet mammaen min masse og synest tiden har vært tung. Uka før jul var begge barna syke. 3-åringen var forkjølet og smittet lillesøster som fikk feber og hoste. Hun hadde hele tiden matlyst, men skal tydelig spise seg opp igjen nå som hun er bra. Problemet nå er at det føles som om det er nesten helt tomt for melk. Hun får begge puppene fortsatt men etter ett minutt begynner hun å rive i puppen og er helt tydelig ikke mett etter måltidet. Jeg har gitt henne litt tillegg på kvelden og det har vært nødvendig siste par dager. Jeg har lite lyst å gi henne tillegg om dagen da dette er så stressende - erfaring fra sist. Hva gjør jeg nå om melka ikke kommer igjen.. Tillegg? Banan? Pære? Velling? Jeg vet hva som skal til for å få mer melk, men stresset kan jeg vanskelig gjøre noe med. Jeg trenger noen tips. I mellomtiden skal jeg på tur for å kjøpe ammete ;-)
Blomman Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Nå foreslår jeg at du tenker litt på deg selv! - slapp av så godt som mulig - få litt hjelp til huslige ting. Kanskje er det bare økedager du opplever - for da kan det kjennes rimelig tomt ja. Dette kan vare over en uke (ut fra egen erfaring) Legg til så ofte du kan noen dager til - bruk gjerne ullinnlegg/ulltopp - varme hjelper på prod. les ellers på ammehjelpen.no _og du kan ved 4 mnd begynne med fast føde - les om fast føde under amming fra a-å der - og anbefalinger for spedbarnsernæring Lykke til - bare kontakt ammehjelpen og - der alltid noen som kan hjelpe deg . bare ring deg nedover lista eller send mail om du vil
gerd Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2006 Jeg gav henne litt tillegg før kvelden nå og hun drakk 130 ml.... Tror det skranter hos mor ja.. Jeg skal prøve å spise og drikke bra de neste dagene men jeg kan jo ikke gjøre noe med hvordan jeg har det. Jeg får prøve å amme så ofte jeg kan...
Blomman Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 og får du ikke mere melk så er det lov å gi tillegg da store trøsteklemmer fra
gerd Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2006 Det er sant - føles bare så dumt.. Får håpe det retter seg. Jeg kan jo ikkje hjelpe for alle de ytre faktorene som har vært..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå