Gå til innhold

Til alle dere som har lykkes med en el.annen form for prøverør

Anbefalte innlegg

nå trenger jeg, og sikkert mange med meg...noen oppløftende innlegg fra dere som har lykkes med dette....jeg skal ha frysefors. i uke 6, etter misslykket icsi nå i desember, håper på mange pos. meldinger og gode råd fra dere! klem..

Fortsetter under...

Jeg har endelig blitt gravid, og er nå i min 9. svangerskapsuke.

Så det er håp ja :)

Har vært gjennom et icsi forsøk, og et frys som var negativt.

Men på 2.frys så ble det positiv test, og i magen ligger verdens

fineste gomp, og hjerte slår som det skal..

Det er mange som har lyktes i det siste her på bim,

så du må ikke gi opp. Det vil bli din tur også.

Du kan tenke litt på det som å kaste terninger..

Ikke alle får en sekser på første kast, men kaster man nok

ganger, så dukker seksern opp :)

Håper at fryseforsøket blir vellykket. Har stor tro på de eggene..

selv har jeg et frysemirakel i magen nå

Vi lyktes heller ikke med icsi, men fikk det til på egenhånd 1 pp etterpå. Det var nok en kombinasjon av overstimulering på hormoner, psyken og forkjølelse. Vi har vært prøvere i snart 3 år, og i da passerer jeg 12 uker Så det er håp!!!

Hei på deg!

Etter ca 3 års prøving og full utredning kom man fram til at vi var uforklarlige barnløse. Derfor har vi nå vært igjennom vårt første AIH forsøk og var så heldige at den satt på første forsøk. I dag går jeg i min 8.uke.

Vet at selvom jeg synes dette har vært en påkjenning er det bare barnemat i forhold til både ICSI og IVF. Synes dere jenter som går igjennom dette gang på gang er kjempe tøffe!

Jeg har ingen gode råd for hva du skal gjøre for å lykkes annet enn at du ikke må gi opp håpet. Din tur kommer også!

Klem

Annonse

Hei, jeg har lagt inn min historie her før, men deler gjerne ut gang på gang min lykke :o)

Jeg har tette eggledere, og har gjennomgått IVF-beh. Jeg ble gravid på første forsøk, men mistet etter ca 8 uker. På andre forsøk ble jeg også gravid, men mistet igjen. Gikk igjennom en forholdsvis tøff periode, før vi bestemte oss for å hoppe i det på nytt - jeg ble gravid igjen og denne gangen satt det!

Jeg har nå en nydelig gutt på snart 6 mnd, han er livet og solen og alt for meg.

Mitt beste råd er å leve som før!

Jeg ble sykmeldt av fastlegen min og stresset med å slutte å røyke under de første forsøkene, på det siste jobbet jeg som vanlig og fortsatte faktisk å røyke. Ikke en oppfordring altså, men jeg valgte å fortsette slik kroppen min var vant til. Jeg var vel nesten innstilt på at det skulle gå galt igjen også.. Jeg trappet gradvis ned, og 4 mnd på vei sluttet jeg.

Og viktigst av alt; Ikke gi opp håpet!

Et godt og fruktbart nyttår ønskes dere alle!!

Hei, hatt 2 mislykkede ICSI, syntes det var kjempetøft psykisk og var helt på felgen og sykemeldt hver gang. 3.forsøk lyktes og er nå i uke 17!!! Stor respekt for alle dere som strever med dette, det er heavy greier, men verdt det nå... La verden seile sin egen sjø og godta at dette er en veldig spesiell periode, ikke så lett å leve normalt hele tiden - men viktig å koble ut av og til og "gi litt blaffen" for å hente seg inn igjen. Lykke til i det nye året alle dere tapre pas der ut og LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!!!!! Klem.

HEi.

Jeg har hatt 1 misslykket icsi, 1 misslykket frys, før gullegget kom på 2 icsi.

Og gullegget er ei lita frøken på nå 1 år.

Ikke gi opp.

De aller aller fleste lykkes faktisk.

endelig kan jeg slenge meg på her jeg også..testet positivt på fryseegg idag, så nå er jeg bare såå spent om det er 1 eller 2 spirer der....vi har klart det på 1 frys , etter en neg icsi i november. Er kanskje litt superoptimist nå.....så fallhøyden kan være stor, men satser alt på at det går bra denne gangen :D

Lykke til

klem

Det er så deilig å se at så mange har lykkes! Gratulerer alle sammen, og håper jeg blir en av dere snart! Denne siden er blitt en sånn positiv pust i all frustrasjon og bekymring, så fortsett og skriv inn alle dere som har gladmeldinger om prøverør her!Godt nytt år til dere alle sammen!klem...

Det er virkelig mulig!!! Ikke gi opp. Vi har fått to nydelige barn en gutt (3 år) og ei jente (5 mnd) v hjelp av ICSI. Stoor takk til Porsgrunn som har vært fantastiske. "problemet" vårt var få og dårlige svømmere hos mannen min. Vi fikk gutten på først forsøk og jenta kom på 2 fryseforsøk (etter opptining av egg fra 1 forsøk der gutten vår ble til...)

Så ikke gi opp- vet vi har vært SUPER heldige men...

Krysser fingrene for alle prøvere

Annonse

Heisann lundagr og evt. andre.

Jeg har vært så heldig at jeg ble gravid på første icsi-forsøk, og nå sitter jeg her med verdens fineste gutt som nå er blitt 6 1/2 uker.

Har ennå ikke klart og venne meg helt med tanken at JEG er blitt mamma. Noe jeg trodde jeg aldri skulle få oppleve.

Jeg har selv pcos, og mannen min har veldig lite med svømmere, så at vi skulle klare å få barn på egenhånd sier seg selv at var så og si umulig.

Det var da jeg skjønte at det faktisk er håp for de aller fleste av oss.

Vi har også 6 egg i fryseren, så det er mulig det blir en liten til etterhvert.

Jeg vil i hvertfall ønske deg/dere masse lykke til.

Ta bare tiden til hjelp så kommer det nok til å klaffe for dere også.

Til slutt, et riktig godt nytt år til deg!

Får ikke sagt det godt nok hvor utrolig glad jeg er for innleggene deres på denne siden her!!jeg blir så glad når jeg leser det dere skriver, og det gir meg HÅP om at vi også kansje kan bli blandt de heldige en gang....Tusen takk, og kom med flere gladmeldinger!klem....

Hei Lundagr!

Her er enda en lykkelig historie :)

Jeg er snart 14 uker med tvillinger etter icsi :)

Hadde 1. ordinære forsøket i vår men mistet etter 10 uker. Jeg innbiller meg at årsaken kan være progestronmangel. Gikk da bare på crinone 14 dager etter innsetting. Men kan jo selvfølgelig ha vært noe galt med fosteret.

Hadde 1 fryseforsøk i oktober. Fikk satt inn 2 egg pga at det ene ikke var helt optimalt. Men begge festa seg :) Etter mitt eget ønske har jeg gått på crinone tom uke 12. Og det ser ut som det gjør susen, for de klorer seg iallefall fast enda. Fikk høre hjertelyden på torsdag, så tror at det går bra denne gangen.

Så lykke til med fryseforsøk!! Håper du lykkes denne gangen!

Kan jo fortelle at jeg også er lykkelig gravid etter 4. ICSI!!

Ble også gravid etter 2. ICSI, men det varte desverre bare i 7 uker..

nå er jeg over halvveis!!!

Det jeg gjorde annerledes denne gangen var å ta akupunktur,

fikk løst opp noen muskelknuter i symfyse-området og

tok "fosterklister".

Lykke til alle sammen!!!

Klem fra

Hei lundagr:)

Jeg er nå 9 uker på vei med vår første ivf-baby:)

For oss tok det først 3 ivf + 1 frys + 1 ivf igjen før spiren satt og nå håper vi den sitter godt! Alt i alt tok de 5 forsøkene oss 1 år og tiden har faktisk gått fort (det sier jeg nå...)

Du vil komme til å lykkes, før eller senere. Jeg trodde vi ville lykkes på første forsøk da jeg har tette eggledere og klinikken ga oss 90%....vel, etter 4 forsøk hos de kunne vi ikke vise til noen resultat og det var utrolig skuffende. Så gikk vi privat til Hausken og der satt den som et skudd!!!

Så bare vent, babyen kommer :-)

Ønsker deg all verdens lykke til videre og med ditt kommende fryseforsøk!

Klemmer:-)

Heisann,

jeg er også så priviligert og ble gravid. Jeg er evig takknemlig. Vi var heldige og klarte det på 1. ivf. Husker legen sa at svært mange ble gravide på frys, og ettersom vi hadde noen egg på frys slappet jeg av med det og tenkte at vi FORHÅPENTLIGVIS ville klare å bli gravide i løpet av det 'første forsøket'.

Masse masse lykke til.

Det blir DIN tur!! :-)) Krysser fingre for at det er Nå.

Klem

Ja, det var sant...det glemte jeg å si.

Nå under siste forsøk tok jeg akupunktur 1 gang i uken i 2mnd før uttak/innsetting.

Så tok jeg babyklister - Berberis Fructus Comp. som jeg bestilte fra Danmark, netspiren.dk.

Holdt meg varm og gikk tur hver dag:-)))

• 2 uker senere...

Hei igjen! må bare innom å lese disse innleggene om og om igjen...har fortsatt håp når jeg leser disse! Skal inn til frysefors. i uke 6 er planen. Håper på flere innlegg her, det hjelper på denne lange og slitsomme ventetiden!klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...