Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Til dere som liker best disse "gamle store gode", hvilken av disse tre merkene ville dere valgt? Jeg vet det er flere ulike vogner innenfor hvert merke, men jeg tenker mest på kombi-vogn, evt kanskje duo edge eller city cross. Har emmaljunga også kombivogn? Noen som har den? 3-hjuling og andre "lave, posete vogner" er ikke aktuelt for meg.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Simo! Brio og emmaljunga er litt stygge.. Simo har dette nye simo softline eller hva det heter. smart! så kan du velge og mixe og matche med farger:)
snartmammapåny Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 personlig liker jeg best emmaljunga sine vogner. de jeg har sett av simo og brio er kjedelige i designet etter min smak. Men smak og behag;) Gode kvalitatsvogner alle tre har jeg inntrykk av;)
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Har inntrykk av at alle tre er gode vogner=) Emmaljunga har også kombivogn ja:) den synes jeg er fin da, men har ingen erfaring med den. Men helt klart simo fremfor Brio..i hvertfall hvis man skal se på størrelsen på bag og innsats:) god vogn, som holder seg godt! fortsatt en god bestselger hos oss, der jeg jobber:) Vurderer nok selv simo eller emmaljunga=) Kjedlige farger til simo, men softline er egentlig veldig grei synes jeg:) kunne kanskje vært litt flere valgmuligheter på innertrekk osv.
Lunde Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 Har nok kommet til å valgt simo om jeg skulle kjøpe kombivogn - men siden jeg kjøpte sportsvogn (med god plass til bag i) og vendbart håndtak ble det Brio Nova. Den veier nesten 10 kg mindre enn simo kombivogn, og det veide opp for mitt valg til barn nr 2 som er ventet i januar.
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 30. desember 2006 #6 Skrevet 30. desember 2006 jeg har brio...vogna er helt topp den..men den er ganske tung syns jeg...jeg vurderer å selge min å kjøpe meg en quinny buzz etter nyttår på salg, om de kommer på salg self...
Anita65 Skrevet 31. desember 2006 #7 Skrevet 31. desember 2006 Har hatt Brio kombivogn til mine tre jenter, og var veldig fornøyd med den. Men ser nå at vognene har gjennomgått store forandringer de siste årene. Nå får vi en attpåklatt og behovet for ny vogn var stort, siden Briovogna var slitt. Benytta oss av tilbudet på simo kombivogn til 3990 kr. Svart, med litt grått mønster på. Den er kjempegod, helt super, og gleder meg veldig til å trille Lillegutt i den. Skikkelig stødig og god vogn, god plass, SUPER !!! Simo er kvalitet. Kunne aldri tenkt meg disse trehjulingene, det er ikke noe for meg, men hver sin smak.
Nætte;mortil2 Skrevet 31. desember 2006 #8 Skrevet 31. desember 2006 Simo uten tvil... Eneste jeg savnet på min gamle vogn var å kunne snu håndtaket, men vognmessig så var den super! Vi tenkte det var lurt med sportsvogn og kjøpte en tre-hjulsvogn i tillegg, sportsvogn, men den er bortpakket og brukes kun i nødsfall.. Kjøpte heller simo-trillevogn til knotten da han ble for stor for simoen og er superfornøyd med den. (den er dessuten 100cm i liggelengde så den kan han bruke hel til han er ferdig med å sove på dagen). Men smaken er jo forskjellig for alle.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #9 Skrevet 31. desember 2006 Jeg har hatt alle tre merker, og det er ingen tvil om at Emmaljunga er min soleklare favoritt, både utseendemessig men mest av alt fordi den har tilfredsstilt våre behov best. Simo kombi har jeg hatt, den syns jeg ikke er spesielt kul, men trodde den var praktisk... Bagen er ikke spesielt stor selv om de markedsfører den som det (bare å måle/sammenligne med andre så ser man jo det lett). Den er diger og klumpete som sportsvogn og blir fort slarkete i håndtaket. Brio duo er genial som babyvogn, den har stor bag og er stødig og fin. Men heller ikke særlig snerten må jeg si... Den nye Brio Smart er jo ganske mye stiligere da, hadde nok vurdert den dersom jeg skulle hatt en Brio. Emmaljunga City cross har jeg nå, som sportsvogn til minstemann, den er SUPER: stødig, god å trille, god plass, god liggestilling, god sittestilling, god plass under. Jeg ville definitivt kjøpt en City cross med city bag dersom jeg skulle fått barn nå!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #10 Skrevet 31. desember 2006 Simo er helt klart den stødigste og beste vogna ! Det er min mening etter å ha prøvd alle tre vognene. Hvis man skal tenke på at vogna skal være kul, snerten og stilig og ja, at utseende betyr mest, da tror jeg at man vurderer på feil grunnlag ! Jeg synes simo sine vogner er fine jeg da ! Tenk på komfort, stødighet, at du skal komme fram over alt, ikke bare i bygatene- og så skal det være god plass. Og det er god plass i simovognene ! En god simo kombivogn på 4 hjul er valget mitt. De nye modellene er jo supre, du kan jo snu overdelen om du vil også. Dessuten får du vendbart håndtak, koster ca 700 kr ekstra. De selger ennå simo kombivogn til 4000 har jeg sett i avisene, det er et veldig bra kjøp !
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 1. januar 2007 #11 Skrevet 1. januar 2007 Simo er den eneste av disse vognene der du kan legge ned bøylen foran barnet. Dette er en flott detalj, da er det veldig mye lettere å få på plass poser på vinteren.
fråsk Skrevet 1. januar 2007 #12 Skrevet 1. januar 2007 Det er mulig det er den eneste der man kan fjerne bøylen eller vippe den helt ned, men jeg har en Emmaljunga city cross og på den kan man regulere høyden på bøylen slik at man kan få den mye høyere ved behov for større plass. Ikke trangt i det hele tatt.
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #13 Skrevet 2. januar 2007 Jeg har selv valgt simo duo, men mulig jeg hadde valgt emmaljunga hvis jeg skulle velge igjen.. bestilte simo vogna mi veldig tidlig.. også er jeg jo fra fredrikstad.. og det er jo et kjent fenomen at fr.stad folk må "støtte" simo.. hehe.. Liker emmaljunga vognene veldig godt utseendemessig. Brio syns jeg er klumpete å se på.. Men.. det er bare utseende jeg har erfaring med da..
Ici1970 Skrevet 8. januar 2007 #14 Skrevet 8. januar 2007 Har nettopp kjøpt Brio Kombi, og den kan man også legge ned bøylen på. Helt ned. Valget falt på den til slutt av disse grunnene: * Vekt - veier 5 kg mindre enn Simo og 4 kg mindre enn Emmaljunga * Farger - likte fargen * Størrelsen - vil ikke ha så stor vogn da vi tidlig går over til sportsvogndelen. * Teleskopstyret - Vi er lange begge to, og med Brio sitt teleskopstyre kommer vi litt lengre fra enn med "knekkstyret" * Vendbart håndtak - Svært greit i all slags vær og vind * Prisen - fikk den på salg til 3990,- I tillegg har vi kjøpt ei firehjuls "reisetrille" fra Carena, den med flaskeholder og koppolder på styret samt stor handlekurv under... Vi er strålende fornøyd!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 8. januar 2007 #15 Skrevet 8. januar 2007 Simo uten tvil:) Er selv kjempe fornøyd med vogna.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 9. januar 2007 #17 Skrevet 9. januar 2007 Skjønner at jeg ikke er helt oppdatert- har bare sett SImo med nedfellbar bøyle. Men SImo og Brio lages vel på samme fabrikk, så de blir vel likere og likere. Synes ikke det er like bra med regulerbar bøyle, det er fortsatt klønete å legge ned vinterpose da.
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #18 Skrevet 10. januar 2007 Hvilken Emmaljungavogn er den lettere enn? City Cross veier jo ikke mye... Hvor mye veier Brio Kombi da?
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 10. januar 2007 #20 Skrevet 10. januar 2007 tror det blir simo...
varg veum Skrevet 10. januar 2007 #21 Skrevet 10. januar 2007 hadde emmaljunga sist og var kjempefornøyd..dennegangen blir det brio:)
Ici1970 Skrevet 10. januar 2007 #22 Skrevet 10. januar 2007 Til lilii med BIM:) Jeg sammenlignet ikke med city cross. Har kun sett på edge-varianten. :-) Det var den de hadde satt ned i pris her hjemme. :-)
Ici1970 Skrevet 10. januar 2007 #23 Skrevet 10. januar 2007 Brio kombi veier 15 kg. Bagen veier ca 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå