Gå til innhold

Statusrapport fra uke 35

baffy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns tiden går utrolig fort nå, har jo nå bare under 6 uker igjen til termin. Har omsider begynt å ta frem og vaske babytøy nå i julen selv om jeg egentlig regner med å gå til termin hvis det ikke må bli KS.

Formen er bra selv om jeg har div. småplager som halsbrann, trøtthet osv. Aktiviteten i magen er stor til tider, kan ikke huske at noen av mine 3 andre var SÅ aktive (men det kan jo være det er sånt man glemmer...!)!

Følges opp ganske tett nå på fødepoliklinikken på sykehuset pga en 12 cm stor muskelknute på livmoren. Det kan se ut til at den kanskje kan være et fødselshinder, men sist de sjekket (på onsdag) viste ultralyden at hodet hadde kommet ned omsider (hun har til nå ligget på tvers) og ligger bak muskelknuten på en måte. Men et nytt problem hadde oppstått, en skulder ligger visst også opptil hodet og hvis det fortsetter blir vanlig fødsel vanskelig...

Jeg håper i det lengste å slippe KS, og syns det er greit at de avventer den endelige beslutningen. Skal på ny UL på sykehuset 10.1 så da får vi se hvordan utviklingen har vært!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint at det går bra med deg. Ekstra spennende mht den muskelknuten, men det kan jo hende naturen ordner opp selv, så du kan føde på vanlig måte.Og hvis det ikke går, er det jo greit med et planlagt ks, blir tryggere allikevel da. Men den muskelknuten, kan den ikke fjernes ? Skjønner at det ikke går nå, men senere. Knuten er jo stor, tar mye plass i livmora. Kjenner du vondt i den, eller ?

Jeg er også veldig plaga med halsbrann, ubehagelig og slitsomt, og så disse kynnerne da...Har slutta å gå tur nå, fortsetter etter fødselen . Hva med deg ?? Går du fortsatt turer ?

Lykke til videre. Det går fort mot fødselen nå !! Godt å bli ferdig..

Skrevet

Hyggelig å høre fra deg!

Muskelknuten kan visst fjernes etter fødselen, men da må de kanskje ta vekk hele livmoren og det er jeg vel ikke helt klar for ennå... Vi får se hvor plagsom den er på det tidspunktet.

Ang. turgåingen så er jeg i en god periode nå og får meg noen flotte, nesten daglige turer i det fine vinterværet. Det er fortsatt snøfritt her jeg bor og mulig å gå i skogen. Bør nok være litt forsiktig dog i tilfelle vannet går siden hodet ikke er festet. Ikke noe gøy å være langt til skogs alene da.

Skrevet

Hei. Ikke noe moro med den muskelknuten nei. Håper det ordner seg.

Jeg også tenker på at vannet kan gå når jeg går tur. Jeg bruker å gå 1 - 1 1 1/2 time, men har gitt meg nå, tror jeg da...Orker ikke gå med vondt, dessuten syns jeg det begynner å presse på litt nedover, nedtrykk. Men det blir garantert mange trilleturer når Lillegutt er født.

Jeg har ikke alt helt klart med utstyr etc, men skal ta ned voksmed- posen i morgen, dyner, klær osv. Må kjøpe ny madrass til senga, og stelleunderlag til stellekommoden + noe småtteri.Har begynt å strikke et vognteppe i hvit lanett, kjempefint mønster. Har du alt klart nå ? I tilfelle du kanskje må ha ks.Syns tida har gått så fort i det siste, føler at nå må ting på plass. Gubben maler senga nå, det er hans jobb.

Skrevet

Det er nok fornuftig å lytte til kroppen ja og droppe turgåingen hvis du kjenner at du haar vondt. Jeg hadde 2-3 skikkelig vonde uker i november da jeg måtte ta det helt med ro, men har gradvis trappet opp igjen nå. Velger å stole på kroppen og nå føles det bare godt med de turene. Men er ofte ganske pumpa utover dagen når middagen er unnagjort. Heldigvis er mannen min hjemme pga juleferie og tar mye av støyten mht de andre ungene (som blir nokså ville av å gå hjemme og ha ferie...).

Har vel grei oversikt mht utstyr og vet hvor ting er men har så langt bare tatt frem klærne for å sjekke om jeg må kjøpe noe. Tror faktisk jeg klarer meg bra med det jeg har, men det blir nok noen shoppingturer på salg i januar.

Håper i det lengte fortsatt å slippe ks snitt jeg... innbiller meg at rekonvalesent tiden blir mye lengre enn ved enn vanlig fødsel. Og så håper jeg faktisk å ikke få barnet før i februar. Har allerede et januarbarn og syns det er fint at de får hver sin mnd.! Jeg fyller faktisk 40 den 5.februar - er litt delt på hva jeg mener om at babyen skal komme da. Det hadde jo vært en flott 40 års presang da!

Skrevet

Jeg har aldri hatt keisersnitt, det har vært litt skrekken det da... Men jeg tror at når man er midt oppi det, er det greit. Er det planlagt, er det enda tryggere. Men som deg tenker også jeg på at det tar lenger tid å komme seg etterpå. Men hører det varierer det også. Har ei venninne som tok planlagt ks for 6 mnd siden, og hun hadde bare positive erfaringer om det, kom seg fort etterpå også. Så uansett går det nok bra. Hvordan har fødslene dine vært før da ? Jeg har hatt harde fødsler og jeg gruer meg nå. Har slitt med tanken på at det ikke kan gå bra enda en gang.. Men jeg ser jo at andre går det bra med, så...Man får hente fram urkvinnen i seg og la det stå til. Det er ufattelig hvilke krefter man henter fram når man MÅ ! !

Skrevet

Har nok kanskje et litt for positivt inntrykk av å føde på vanlig måte. Fødsel nr. 3 var nemlig "drømmefødsel": Ting kom rask igang, fikk spinalbedøvelse siden fødsel 2 var rask og fødsel 3 tydet på det samme (spinal varer bare vel en time) og fødte helt smertefritt uten så mye som en rift. Kom meg rask etterpå og alt gikk greit.

Vet godt at ting kan gå tregere denne gangen pga muskelknuten men håper fortsatt på en vanlig fødsel.

Tror at sannsynligheten for at det går bra for deg gang nr. 4 er stor, kroppen har jo faktisk trening i dette her nå! Er det noe som indikerer at du kan/må ha ks eller er det bare du som innerst inne ønsker det for å slippe påkjenningen av å føde igjen? Har i såfall full forståelse for det hvis du har dårlige minner fra tidl.fødsler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...